• Stinky

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Anonym skrev 2011-07-07 19:54:42 följande:

Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.

Tvärtom brukar ju män uppskatta kvinnor som beteer sig som...kvinnor.

Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.

Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.

Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.

Påstår du att de flesta män gillar fjompor? Nä, skulle inte tro det, va? Jag skulle inte beskriva dem som du beskriver som "män" som män, utan som fjollor med jävligt dålig självkänsla.
    Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Stinky
    Anonym (real pf) skrev 2011-07-07 20:14:56 följande:
    Nej, jag håller inte med dig alls. Visst finns det en massa machosnubbar där ute som gillar "feminina" kvinnor som de ska hjälpa och skydda. Men  jag kan säga att de som har haft de mest lojala och "bra" män som jag känner, det har varit tuffa tjejer som sminkat och klätt sig snyggt men samtidigt har byggt hus och spelat fotboll. Deras (och mina män) har varit riktiga män(niskor) som också kunnat gråta, prata och laga mat samtidigt som de fixar bilen eller lagar taket.  
  • Stinky
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-07-07 20:20:28 följande:
    Vad som är betraktas som maskulint och feminint är ju inget statiskt, utan har förändrats över tid, och förändras fortfarande.Betänker man det blir det lite svårt att ta ditt resonemang på allvar.

För att inte tala om de grova generaliseringar du gör.
    Yes, indeed!
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-07-07 20:28:26 följande:
    Maskulint har alltid betytt; Aggressiv, dominant, stark 
    Låter som typisk finnkärring som jag.
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-07-07 20:35:21 följande:

Som en feminin kvinna så skulle det förstöra mig att bli kallad för "pojkflicka".

Tänk dig att vara heterosexuell och bli kallad för bög eller ha folk som tror du är flata när du inte är det.

det skulle ta väldigt lång tid att läka och jag vet inte om jag nånsin skulle kunna förlåta min man för det.

Men alltså... va?! Måste man se ut som flata bara för att man är pojkflicka? Skulle inte tro det, va? Du låter som ett våp. Hur fasiken kan män leva ihop med våpar?
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-07-07 20:40:19 följande:

Nej...jag menar inte så, utan som ett exempel..att kalla mig för pojkflicka skulle vara en sån stor förolämpning att han lika gärna skulle kunna kalla en heterosexuell kvinna för flata för så känns det...som att jag är en man istället för den feminina kvinna jag är.

Det skulle vara som nån satt en kniv i hjärtat på mig.

Det är inte bara utseendet men mitt sätt att vara det handlar om.

Men varför är det så farligt att vara en pojkflicka?
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-07-07 20:47:38 följande:

För det är inte den personen jag är.

Det är som att du skulle säga till en heterosexuell människa: "Men varför är det så farligt att bli kallad för bög?".

För det är inte jag som person.

Jag som person är inte pojkflicka.

Visst är det skrämmande att den självbilden man har blir förstörd pga en person som säger att man inte är den man målat sig själv att vara...eller trott sig själv att vara.

Allt blir ju förstört.

Man har gått runt och trott att man är någon som andra inte ser dig vara.

Ja...hoppas du förstår vad jag menar.

Det är inget fel med att vara pojkflicka...men när man inte är det...så är det inte så kul när folk tycker man är det.

Kanske när man var liten, då är det väl okej...men nu när man är lite äldre så näe..ingen komplimang för mig iallafall.

Fast alla har vi en s.k. "blind fläck" som vi inte är medvetna om. Såsom du uppfattar dig själv, är det inte säkert att andra uppfattar dig som. Som ett exempel: när jag fick mitt första barn och återvände till jobbet efter FL, så var det många som reagerade på hur jag "mognat". Själv tyckte jag att jag var samma gamla jag, men nä, det tyckte de verkligen inte. Jag hade blivit så himla ansvarstagande och mogen. What?! Jag som alltid tyckt att jag varit så ansvarstagande, var visst inte det i allas ögon.  
  • Stinky
    mrs Elliott skrev 2011-07-07 21:10:17 följande:
    Kära du ,jag kan försäkra dig om att pojkflicka som jag är har jag absolut inte saknat beundrare ..tänka sig. Det är sådana som dig männen beklagar sig över till de kvinnor som de känner att de kan prata med ;)
    Ja, så upplever jag också det.
  • Stinky
    MamaInternational skrev 2011-07-07 21:21:46 följande:
    En pojkflicka kan hålla i en skruvmejsel och gråter inte när en perfekt nagel bryts, inte mycket i alla fall.
  • Stinky
    HäxanSurtant skrev 2011-07-07 22:50:28 följande:
    Inte sära bara rista, inte mkt bara liiite!
    Haha! Exakt!
  • Stinky
    Add3 skrev 2011-07-07 23:59:25 följande:
    Har alltid varit svag för 'pojkflickor'...
    Kyss
  • Stinky
    MLT skrev 2011-07-08 13:29:29 följande:
    Menar du att de 'pojkiga' egenskaperna då är att ha skinn på näsan, vara sig själv och våga ta för dig, eller varför tycker du att man ska kallas pojkflicka för att man är sån?
    För mig är en pojkflicka just det jag beskrev i det inlägget du åsyftar. Var det oklart på något sätt? 
  • Stinky
    HäxanSurtant skrev 2011-07-09 10:43:11 följande:
    Jag med, man har fått inlärt ett sätt att tänka, felet blir när man inte ens kan ifrågasätta sitt eget sätt att tänka eller sina fördomar. Jag är en öppen person, men jag har fördomar och jag generaliserar grovt ibland, men jag är medveten om min brist och ifrågasätter ofta mig själv.

Min bästa vän är en man, matcho, alfahane och allt det där, han har en energi som liksom utstrålar och det spelar ingen roll i vilket sällskap han är, kvinnor eller män, han är alltid alfa och ibland lite högljud. Lätt att tänka att han är en sån där jobbig jävel, som tror att han är störst bäst och vackrast, stora muskler och förmodligen ett pucko... Kan lätt förstå om folk som inte känner honom eller bara träffar honom en utekväll bestämmer att han är sån.

Men så är det ju inte, han är ju precis som alla andra mer än bara det man först ser. Han är en av de få män jag mött som aldrig ratar sina barn, han har tre, han nattar, ligger ofta och myser eller kramas och pratar med sina barn, sen om vi sitter några vänner och väntar på att lira kort, det skiter väl han i, för något av barnen behövde honom just då, vännerna får vänta, helt rätt i min värld. Han lägger upp gardiner för hand OCH det är svårt att se framför sig att han ens kan få dasslocken att jobba med något så litet som en nål

Så min slutsats blir att nästan alla är så mkt mer än man först tror.

"Man måste vara rädd om sina fördomar, annars finns det risk att man förlorar dom.."
  • Stinky
    MLT skrev 2011-07-09 12:41:44 följande:
    För det första behöver du inte känna att du måste vara dryg, jag kritiserar inte ditt inlägg. Jag tycker att det är oklart varför en pojkflicka är så som du beskriver? För mig låter det som de flesta flickor? Jag tycker att det är intressant att veta varför de egenskaperna i vissas ögon anses 'pojkiga' och frågar därför. Av ren nyfikenhet och vilja att förstå andras resonemang.
    Dryg? Ja, man väljer ju själv hur man väljer att tolka andras inlägg, men det var inte min mening att låta dryg.
    För mig är en pojkflicka just det jag beskrev i mitt inlägg. En flick-flicka är för mig någon som uppfostrats in i könsroller om hur man "måste" vara för att vara "riktig" tjej, dvs. inte låta för mycket, osv. 
  • Stinky
    Anonym skrev 2011-07-09 22:13:08 följande:
    De flesta tror jag skiljer väsentligt på att vara manhaftig och att vara pojkflicka.

För de allra flesta är pojkflicka något charmigt och sött. Medans en manhftig kvinna helt enkelt är en kvinna som går som en man, ser ut som en man, talar som en man med en manlig röst. Typ en kvinna som tagit steroider i 10 år. Hon är manhaftig, men absolut ingen pojkflicka. En pojkflicka brukar normalt vara söt och gullig enligt de flesta tror jag.

Medan kulstöterskan steroid Olga från uzbekistan med skäggväxt och en längd på 1,90 knappast skulle kallas söt.

Jag tror din man inte menar att du är det minsta manhaftig utan han helt enkelt tycker du är söt.
    Precis! Det är skillnad på att vara manhaftig och att vara pojkflicka.
Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)