• Anonym

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Och jag blir jätteglad om någon tycker att jag är pojkaktig!! En gammal gubbe frågade min kille efter att gubben sett mej på avstånd -"Var det din bror som var här?"!!  hahahaha jag blev skitglad för jag älskar det androgyna och tycker det är så coolt. Fy ända in i hrm hrm för högklackat och krims krams

• Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 16:01:55 följande:
    Ja vi bor i Stockholm och vi är helt svenska både min man och jag. Blåa ögon, blont hår om du nu vill veta det också.
    Nej nej det var inte något påhopp utan jag var bara nyfiken för jag tyckte det lät lite housewife över det hela.
  • Anonym
    Anonym (123) skrev 2011-07-06 16:14:05 följande:
    TS är hemmafru -det kan man vara i Sverige också vet du.
    Jaaa det fattar jag väl, ursäkta att jag fick en utlänsk känsla. Du behöver inte vara så nedlåtande bara för jag fick en känsla ur en tråd.
  • Anonym

Jag förstår ts och varför hon blir upprörd...

Vem vill egentligen bli kallad för pojkflicka när man är en feminin kvinna?

Låt mig säga att det handlar inte bara om utseendet...Det handlar om ditt beteende, hur du för dig, hur du går osv...

Jag har sett dessa pojkflickor, och jag kan se på lång väg om en kvinna är en typisk pojkflicka...Det är en aura det har runt sig, en energi som är maskulin.

Ts, om jag var du så skulle jag fråga din man, dina vänner, och din mamma etc varför de tycker du är en pojkflicka.

Sen skulle jag investera på att ta en kurs i vett och etikett.

Kanske få en personlig coach som visar dig hur en kvinna för sig i olika sammanhang...Om hur du kan gå mer feminint och hur du talar, står och sitter mer feminint.

Detta kan du få tag på youtube gratis! Finns mycket du kan hitta där som kan hjälpa dig.

Sen kan du fråga dig själv lite olika frågor så som "tuggar jag tuggummi?" Om du gör det så sluta genast om du nu inte är i ditt privata hem utan någon som ser dig.

Att tugga tuggummi är inte feminint, inte heller är det feminint att tugga med öppen mun.

Sitter du med benen isär? Isf så korsar du dem annars ses du som "butch".

Om du har kraftiga armar, eller muskulösa armar så täck gärna dem, samma sak om du har breda axlar...klä dig efter din kroppstyp och det som smickrar den.

Kort hår går bort om du inte är en liten nätt och small älvlik sak (tänk natalie portman som redan har ett väldigt feminint ansikte)

Sen så handlar det om att mentalt se sig själv som en feminin mjuk kvinna.

Du måste verkligen omprogrameras och det är inte lätt.

Ett till tips är att ha på dig romantiska underkläder...fina BH'ar och trosor, romantiska mjuka feminina (nyckelord).

Du kommer känna dig mycket bättre.

Tänk också såhär: Desto maskulinare du ser ut, desto mer feminin måste du se ut.

Om du har ett mer "pojk" ansikte så måste du ha långt hår oavsett.

Om du har en kraftig maskulin kropp så måste du bära klänning så ofta som möjligt.

Om du är kort och tjock så måste du nästan ha klackskor jämt för att se längre och smalare (feminin) ut.

OSV.....

Lycka till ts!

• Anonym

Var det inte bra att han kläckte ur sig det? Nu har du ju möjlighet att göra dig mer feminin. Om han inte hade sagt nåt hade du väl fortsatt vara pojkflickig i din okunnighet.

• Anonym

Det handlar väldigt mycket om kroppsspråk. Hållning, sätt att gå, hur man sitter, hur man gestikulerar. Skratt. Leenden. Hur man lyfter upp och bär saker.

• Anonym

För mig är pojkflicka något som sitter i energin och livsinställningen, inte i utseendet eller hur "feminin" personen är. 
    Typ Cameron Diaz i "Den där Mary": busig, humoristiskt, sportig, full av energi och den där typen som både använder högklackat och läppstift och kan anordna en ölrapningstävling för att hon tycker att det är kul. Klättrar säkert i träd och byter däck på bilen om det behövs också. I kjol! 

• Anonym

jag måste bara påpeka att det finns liksom fler sorters kvinnor än man kan tro om man läser här. Jag är varken särskilt kvinnlig eller manlig, jag har en del egenskaper som klassas som "kvinnliga", en del som klassas som "manliga" och en hel hoper egenskaper som inte hör hemma i någon av de klassificeringarna.

• Anonym

För mig är pojkflicka en ficka som inte är så förbannat vän och medgörlig utan mer vild och självständig! Alltså något positivt!

• Anonym

En pojkflicka enligt mig är något positivt. En tjej som inte är rädd för att få lite skit under naglarna, har skinn på näsan och inte försöker vara nån jävla kissiebimbo.

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)