• Anonym

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

HäxanSurtant skrev 2011-07-06 23:34:54 följande:
    Tack! Kunde inte förklarat det bättre själv. När jag frågat ex, vänner och min familj så uppfattar de mig som kvinna, kvinnlig kropp som faktiskt klär i det mesta. Jag har alltid tänkt på mig själv som pojkflicka, var det som yngre och är till viss del än idag, de som verkar ha svårast för det är andra kvinnor som tycker smink, mode och andra saker är viktigt, för mig rä det oviktigt även om det är kul ibland.
    Anonym skrev 2011-07-06 23:10:28 följande:
    Tillägger att jag ser det som något positivt eftersom man får det bästa av två världar.

Om någon skulle beskriva mig som feminin ut i fingerspetsarna skulle jag bli ledsen på allvar.
    Jag har också tänkt på mig själv på det sättet när jag tänker efter och min dotter också. Har aldrig sett det som något konstigt utan det är ju JAG.
    Jag tycker att kvinnor blir provocerade av det och män osäkra. Har fått höra flera gånger av män att jag är jättespännande meeeeeen kan jag inte bli liiiiite mer kvinnlig kanske?
    Eftersom jag redan använder kjol, smink och hela kittet är det min hjärna de velat förändra och det gör man inte ostraffat. {#emotions_dlg.djavulsk}
  • Anonym
    hotmamma skrev 2011-07-07 00:43:36 följande:
    Jag anser absolut inte att det är negativt att vara en pojkflicka,,,,, Jag har alltid varit en och kommer dö som en,,, Bygger altan hellre än bakar bullar....... men sminkar mig lika gärna och gör mig fin med allt vad som hör till. Har en tös på 4 som är riktigt tjejig och det är roligt att hon är så olik mig i den åldern,, Hon ska ha allt som är rosa och fint och gud nåde mig om jag har plockat fram fel kläder.... =) Men nu undrar jag bara en sak........... En man som gör allt vad en "kvinna" ska göra då,,,, bullbak, städa och sköta hem vad kallar vi en sån,,,, Flickpojke??? 
    Det enda kvinnor "ska" göra är att föda barn resten har inte ett smack med könstillhörighet att göra.
    Det är sånt här tugg jag blir så oerhört trött på...

PS. Varför är ditt nick hot-mamma? Det låter inte så snällt...
  • Anonym
    Anonym (mannen?) skrev 2011-07-06 12:59:10 följande:
    När jag hjälpte min mormor att flytta en möbel en gång sa hon att jag var manhaftig och att jag nog skulle ha fötts som man!

Jaha, tack för det!

Även om jag inte sminkar mig dagligen är jag kvinnligheten själv! Ibland säger nog folk en del som faller de in...
    Vilken otacksam mormor du har "Manhaftig" har verkligen ingen bra klang. Lite "rysk kulstöterska".
  • Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 13:25:56 följande:
    Alltså, känner mig lite tröga här nu, men om du kom med din pojkvän till en fest. Hur kunde de tro att du var bög då? Drömmer
    Haha ja det undrade jag med!! Min kompis kände sig lite "blond" som han uttryckte det efter att hjärnsläppet fäst sig igen efter ca 1½ sekund Skrattande
  • Anonym

Du har gett en mycket utförlig förklaring på vad du ser i ordet pojkflicka.

Men vad menar din man med ordet? 

Det tycker jag du ska fråga honom ts. 

För ts, det viktiga är ju inte vilket ord han sa, utan vad han faktiskt menade när han sa det.

För övrigt för mig är pojkflicka ett väldigt fint epitet, för mig betyder det en självständig kvinna som inte tar emot skit.

Och det är något väldigt bra i min värld, vi kvinnor har gått i männens ledband tillräckligt länge, det är dags att vi blir Herre över våra egna liv.            

• Anonym

pojkflicka är ett sorgligt ord, men inte på grund av vad ts menar, utan för att det antyder att en kvinna som gör något annat än bryr sig om sitt utseende och skvallrar inte är en "riktig" kvinna utan en manlig kvinna. Med tanke på hur oerhört många kvinnor som är "pojkflickor" borde det ordet utrotas...

• Anonym

Varför inte fråga din man vad han menade med det? Varför behöver pojkflicka vara negativt? Tycker det är mer negativt att vara superkvinnlig ut i fingerspetsarna speciellt de som saknar egen vilja och förlitar sig helt på en man. Din man gillar dig ju som du är så varför ska du ändra dig TS?

• Anonym

För mig är en pojkflicka en stark och självständig kvinna alltså något positivt och som kan prata om annat än kläder och smink. Ts din man älskar ju dig som du är varför ska du göra om dig till någon du inte är då är du ju inte den han blev kär i.

• Anonym

Alltså...den här tjejen klär sig kvinnligt men som ni ser så har hon en manhaftig kropp och ser ut att gå väldigt manligt.

Kanske där det faller ts?

• Anonym
    mrs Elliott skrev 2011-07-07 19:29:26 följande:
    Cameron Diaz är ju en pojkflicka dvs någon lika gärna kan svepa en öl med grabbarna och ha gummistövlar eller svida om till högklackat och läppstift..Jag är sån och har alltid fått bekräftat att karlar tycker det är jävligt sexigt ;)

Inget ont om dig men jag har svårt att tro att de flesta män tycker det är sexigt med en kvinna som beteer sig som en man.

Tvärtom brukar ju män uppskatta kvinnor som beteer sig som...kvinnor.

Det är ju det som är så unikt med att vara kvinna, och sen så är vi olika män och kvinnor.

Kvinnor överlag är fysiskt svagare än män och män brukar uppskatta att få hjälpa och känna sig manliga.

Orka vara den där tjejen som ska vara runt sin pojkväns killkompisar jämt och haka på jämt, knäcka en öl med killens polare och rapa och skratta högt...det brukar ha motsatt effekt och män ser dig som en man istället för en kvinna oavsett hur sexig och kvinnlig du ser ut rent fysiskt.

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)