• Anonym

Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)

Anonym (real pf) skrev 2011-07-07 20:00:30 följande:
    Det handlar kanske inte om att "bete sig som en man". Snarare att man kan bejaka både sina manliga och sina kvinnliga sidor och inte beter sig som ett våp.

Jag har alltid haft massor med killar eftersom jag har så lätt att skämta, snacka med och förstå dem.

Jag tror inte män vill förstå kvinnor.

Män brukar tycka om kvinnor som de inte kan förstå som har någon form av "mystisk kvinnlig aura" runt sig.

De vill inte veta hur dina skönhetsrutiner ser ut varje morgon lika lite som de vill veta vad din parfym heter och hur det ser ut när du vaxar dig själv eller tar av dig sminket.

De flesta män vill ha en feminin kvinna.

Om de ville ha en maskulin kvinna så skulle de ta en man istället alt. en väldigt "butch" kvinna, men då skulle de vara den feminina personen i relationen och de flesta kvinnor vill ej ha en feminin man.

Jag tror personligen feminina kvinnor har det lättare att både hitta (eller bli hittade av) en man och behålla en man.

• Anonym
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-07-07 20:08:53 följande:
    Men hjälp, så dumt!

Det är möjligtvis så som du beskriver inom vissa kretsar, men jag har då aldrig upplevt det. Och inte har jag då haft någon brist på män i mitt liv, snarare tvärtom, trots att jag inte någonsin betett mig som ett fånigt våp.

En kille som hade sådana krav på mig, hade jag aldrig ägnat en sekund ens, och definitivt inte sörjt. Jag vill inte leva med en person som är så indoktrinerad i mossiga könsroller.

Det handlar om ens natur och hur man är naturligt...Vissa föds till homosexuella, andra föds till heterosexuella osv.

Samma sak med feminint och maskulint.

Vissa föds till att vara maskulina och de flesta män är maskulina av naturen.

Kvinnor är de flesta feminina av naturen...Inget man väljer precis.

Om man är maskulin vill man ha någon med feminin energi som komplimenterar sin maskulinitet.

Feminina män brukar oftast dras till maskulina kvinnor...och tvärtom.

• Anonym
    Anonym (pojkflickan ts) skrev 2011-07-06 12:31:52 följande:
    För mig är det något negativt, som en o-fullkomlig kvinna, ungefär som en kvinna som önskar hon vare född i en mans kropp i stället. Eller som ett barn. En pojkflicka för mig är ett barn, inte någons fru.

Usch, jag känner mig väldigt dryg som skriver det, men det har blivit en big deal för mig. En stämpel jag vill få bort. Jag pratade med min mamma om det och hon bara skrattade och sa "ja, men du är ju en pojkflicka, det har du alltid varit" ...
    Jag skulle tro du ser ut som en man och efter din makeover vart han förvånad att det finns frisörer som kan göra underverk kan det ha varit grejen?....
  • Anonym
    JuliaåRonjasmammis skrev 2011-07-07 20:20:28 följande:
    Vad som är betraktas som maskulint och feminint är ju inget statiskt, utan har förändrats över tid, och förändras fortfarande.Betänker man det blir det lite svårt att ta ditt resonemang på allvar.

För att inte tala om de grova generaliseringar du gör.
    Maskulint har alltid betytt; Aggressiv, dominant, stark 
  • Anonym

Som en feminin kvinna så skulle det förstöra mig att bli kallad för "pojkflicka".

Tänk dig att vara heterosexuell och bli kallad för bög eller ha folk som tror du är flata när du inte är det.

det skulle ta väldigt lång tid att läka och jag vet inte om jag nånsin skulle kunna förlåta min man för det.

• Anonym
    Stinky skrev 2011-07-07 20:37:17 följande:
    Men alltså... va?! Måste man se ut som flata bara för att man är pojkflicka? Skulle inte tro det, va? Du låter som ett våp. Hur fasiken kan män leva ihop med våpar?

Nej...jag menar inte så, utan som ett exempel..att kalla mig för pojkflicka skulle vara en sån stor förolämpning att han lika gärna skulle kunna kalla en heterosexuell kvinna för flata för så känns det...som att jag är en man istället för den feminina kvinna jag är.

Det skulle vara som nån satt en kniv i hjärtat på mig.

Det är inte bara utseendet men mitt sätt att vara det handlar om.

• Anonym
    Stinky skrev 2011-07-07 20:41:44 följande:
    Men varför är det så farligt att vara en pojkflicka?

För det är inte den personen jag är.

Det är som att du skulle säga till en heterosexuell människa: "Men varför är det så farligt att bli kallad för bög?".

För det är inte jag som person.

Jag som person är inte pojkflicka.

Visst är det skrämmande att den självbilden man har blir förstörd pga en person som säger att man inte är den man målat sig själv att vara...eller trott sig själv att vara.

Allt blir ju förstört.

Man har gått runt och trott att man är någon som andra inte ser dig vara.

Ja...hoppas du förstår vad jag menar.

Det är inget fel med att vara pojkflicka...men när man inte är det...så är det inte så kul när folk tycker man är det.

Kanske när man var liten, då är det väl okej...men nu när man är lite äldre så näe..ingen komplimang för mig iallafall.

• Anonym

Jag har alltid varit en pojkflicka för min omgivning men detta har inte berott på att jag inte såg kvinlig ut utan att min attityd varit pojkig vad det nu är... Har alltid sagt och gjort som jag velat stått upp för mig själv... Inte varit konflikträdd så detta har fått mig att bli pojkig!! Men men det ser jag inte som något negativt men trågigt bara att man blir pojkig för att man är som man är!! Att inte flickor kan vara som jag har varit!!

• Anonym

För mig liksom för din man antar jag att det mest är personligheten som gör vem man kallar en pojkflicka.

Jag var en pojkflicka som barn säger alla. När man tittar på bilden ser jag ut som den sötaste lilla flickan ever med långt ljust hår i tofs, klänningar och spetsförkläden, osv.

MEN tittar man på knäna ser man tydligt stora gräsfläckarm upprivna revor på kläder skit under naglarna. Jag var helt enkelt en aktiv tjej. Grov i mun var jag tydligen också och lekte med pojkar helst. Idrott tyckte jag om, hatade stillsamma lekar såsom pyssel, läsning eller sitta med tramsiga klistermärken eller filmisar som tjejerna höll på med.

Så den typiska defintionen av en pojkflicka är inte utseendemässigt för de flesta utan personlighetsmässigt, intressen osv.

Fortfarande idag lutar mina intressen mest åt politik, ekonomi och sport, medan jag verkligen hoppar över kultursidorna och mode sidorna i tidningen. Men jag ser verkligen inte ut som en man för det.

Man kan gilla aktier även fast man har hår-extensions ville jag bara säga .-)

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-07 22:55:32 följande:
    För mig liksom för din man antar jag att det mest är personligheten som gör vem man kallar en pojkflicka.

Jag var en pojkflicka som barn säger alla. När man tittar på bilden ser jag ut som den sötaste lilla flickan ever med långt ljust hår i tofs, klänningar och spetsförkläden, osv.

MEN tittar man på knäna ser man tydligt stora gräsfläckarm upprivna revor på kläder skit under naglarna. Jag var helt enkelt en aktiv tjej. Grov i mun var jag tydligen också och lekte med pojkar helst. Idrott tyckte jag om, hatade stillsamma lekar såsom pyssel, läsning eller sitta med tramsiga klistermärken eller filmisar som tjejerna höll på med.

Så den typiska defintionen av en pojkflicka är inte utseendemässigt för de flesta utan personlighetsmässigt, intressen osv.

Fortfarande idag lutar mina intressen mest åt politik, ekonomi och sport, medan jag verkligen hoppar över kultursidorna och mode sidorna i tidningen. Men jag ser verkligen inte ut som en man för det.

Man kan gilla aktier även fast man har hår-extensions ville jag bara säga .-)
    Just det jag glömde. Har aldrig haft problem att få killar. Tvärtom. Snarare har jag haft problem att bli av med vissa.
  • Anonym

För mig är ordet flickflicka inte heller något att eftersträva. Eller de egenskaper du skriver att du vill ha här i tråden, tex ordninggjord i håret, baka bullar till fester och inte jobba osv.

För mig är denna person du beskeriver att du vill efterlikna, en person jag själv skulle sakna all respekt för, och känns, ja kanske inte förakt men nästinstill. Ja som andra skrivit ett våp som inte vill göra rätt för sig i samhället utan endast leva och finnas till genom sitt utseende. En ytlig person som jag inte skulle vilja känna eller ha som mor eller väninna.

Jag respekterar kvinnor med egen yrkeskarriär som tar för sig i livet och som har personlighet, inte en som sitter tyst i ett hörn med en hembakad påse bullar liksom. En sån blir ju bara en dörrmatta. Nä fy tusan.

En kvinna ska ha åsikter om saker och ting. om politik och man ska ju inte behöva skämmas för henne i offentliga sammanhang om det tex börjar diskuteras politik eller den senaste världsnyheten och så kommer hon draclkandes med Versaces senaste kollektion liksom...

Nä du, inse att din man gav dig en komplimang där. En sån kvinna du beskriver vill du nog inte vara.

• Anonym
    Kinga skrev 2011-07-08 02:02:00 följande:
    Hear, hear!
    eftersom det uppenbarligen vimlar av "pojkflickor" är väl den uppdelningen inte särskilt klockren..?
  • Anonym
    Sömnstörd skrev 2011-07-07 13:41:21 följande:
    Det sorgliga är värderingen du lägger i ordet.
    Hur menar du? Är det sorgligt att jag tycker att könsroller är sorgliga?
  • Anonym
    neeext skrev 2011-07-08 11:27:02 följande:
    nej det gör det inte..
    det antyder ju visst till att man inte är en riktig flicka,,,
  • Anonym
    Inima skrev 2011-07-06 14:58:08 följande:
    Vad är det som är fel påatt vara en sk pojkflicka då?

Om man klär sig feminint, har feminina drag i ansiktet och klär sig kvinnligt så är det ju uppenbartligen så att man är en pojkflicka om man vägrar hålla käften som en liten mes. Jag är hellre en pojkflicka eller ses som "grabbig" en sitter med benen i kors, målar naglarna och håller käften och inte vågar öppna munnen och säga att Det där är åt helvete korkat.

Dessutom så är uttrycket pojkflicka så vidrigt att jorden nästan slutar snurra, Jag är fan ingen pojkflicka fär att jag vet vad jag vill, vägrar hålla munnen stängd och står för vad jag tycker och tänker.

Jag tänker absolut inte sitta tyst och le och se söt ut medan någon klankar ner på mig eller någon annan. Jag tänker inte stå och titta på om någon bli misshandlad heller, så är jag den första som springer fram och smäller till personen.

Att påstå att en kvinna med vagina och bröst är en pojkflicka är fel, fel ,fel. Man är inte grabbig bara för att man inte beter sig "som en kvinna ska"
  • Anonym
    HäxanSurtant skrev 2011-07-08 20:00:26 följande:
    Det har du säkert rätt i FL vimlar ju av kvinnor (de allra flesta vad jag förstått) som inte kan ha sex om de inte är känslor med i bilden. Dessa verkar ju dessutom ha ett stort behov av att trampa ner andra kvinnor som inte är som dom, utan som kan ha sex för sex är skönt utan känslor.. Sen är alla dessa kvinnor som kan ha sex bara för sexet skull dessutom horor och slampor och jag vet inte allt, om man skall tro på FL massan då...... Jo man har ingen självrespekt heller...

Det jobbigaste med att dra alla över samma kant är att de allra flesta är unika individer oavsett kön.

Jag är ingen känsloperson alls, det förvirrar både kvinnor och män i min omgivning, mkt värre förr än nu för tiden. Men folk LÄR sig från start att flickor/kvinnor är så som barn och blir så som vuxna, Pojkar/män är såhär och blir sådär..... OCH det är så jädra fel.....

Det är som att säga att alla kvinnor klär i rosa och älskar det och alla män skall bära blått och älskar det. Världen fungerar sällan så.

Så i min värld, nej majoriteten av kvinnor är inte så känslosamma som andra människor gärna vill tro. Jag känner få som lipar över spilld mjölk faktiskt.....
    det där tycker jag du har väldigt rätt i. Jag har själv lätt att fastna i generaliseringar, men om jag verkligen tänker efter inser jag att de flesta i min omgivning, både män och kvinnar, inte alls passar in i de generaliseringarna...
  • Anonym

De flesta tror jag skiljer väsentligt på att vara manhaftig och att vara pojkflicka.

För de allra flesta är pojkflicka något charmigt och sött. Medans en manhftig kvinna helt enkelt är en kvinna som går som en man, ser ut som en man, talar som en man med en manlig röst. Typ en kvinna som tagit steroider i 10 år. Hon är manhaftig, men absolut ingen pojkflicka. En pojkflicka brukar normalt vara söt och gullig enligt de flesta tror jag.

Medan kulstöterskan steroid Olga från uzbekistan med skäggväxt och en längd på 1,90 knappast skulle kallas söt.

Jag tror din man inte menar att du är det minsta manhaftig utan han helt enkelt tycker du är söt.

Svar på tråden Min man kläckte ur sig att jag är en pojkflicka?! JAG?? (män får gärna svara i tråden)