har skämt bort honom ..
jag vet inte hur jag ska komma ur den där onda cirkeln, jag har skämt bort min man nämligen under tien vi varit ihop. jag har väl antagligen varit kär och blind och därmed inte sett problemen i tid..
jag har pratat med honom, diskuterat, brytt mig, etc. jag har alltid tagit intiiativ till allting. jag har skött det, det och det. är trött på det nu. vill få något tillbaka. lite bryddsel.
han är så van vid att jag pratar. jag sköter snacket. det har gått så långt att om han varit elak tex, så kan han säga förlåt en gång. sen förväntar han sig att jag är glad o pigg igen. allt som vanligt. (nej jag kräver inte massa förlåt som en prinsessa men låt säga att det varit ett problem som jag ser som stort, han förlåter. Han anser det är okej nu, men jag fortsätter vara lite ledsen. då skippar han att jobba mer för det, just för han vet att jag ändå finns är med öppen famn åt honom) är aldrig svårfångad.. frågar han hur det är med mig och det inte är bra så kan jag skriva massa meningar..
jag vet det är dumt men tycker ju om honom. då blir jag öppen ..
hur kommer man ur denna onda cirkeln?
tror ni att det hjälper om jag slutar vara mitt vanliga jag, härmar honom och blir tystlåten? endast svarar med korta svar, men inte ställer några följdfrågor?
jag känner att fixar vi inte detta sociala kommunikationsproblem så kommer det gå åt skogen i framtiden. det känns som ett större problem än vanliga vardagsgrejer som att han inte stänger köksluckorna eller sämst på att planera. (det är ett charmigt problem enligt mig, det är ju så han är som person)
i början var han mycket mer pratsam.
tror ni det sättet hjälper dvs att jag är likadan som honom ett tag? kanske "skrämmer" honom lite? för det känns som han tar mig förgivet.
skäm aldrig bort era partners. var svårfångad lite då och då, det tjänar man på i längden..
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-07-06 20:55
han hade missförstått mig tydligen och trott jag hade jättestora krav på honom att prata mer, men förklarade nu att det bara krävs några ord som betyder, att det ger jättemycket.. så hoppas det går bättre nu då :)