• Bittermandel

Var hittar jag prisvärda basplagg i kvalité?

Som rubriken lyder..

Är ute efter kortärmade toppar och linnen. Enfärgade, figurnära och inte allt för korta.

Basplagg helt enkelt!

Tycker ofta att kvalitén är lite halvdålig på dessa plagg. Hatar sömmar som vrider sig och plagg som tappar formen..

Tips?!

Uppdaterar en ytterst intressant blogg då och då..
  • Svar på tråden Var hittar jag prisvärda basplagg i kvalité?
  • Gulliiver

Jag fullkomligt älskar Gina Tricots långa linnen...tank top kanske det heter..

• Pirum

Filippa K? Har ingen erfarenhet av basplagg därifrån på senare år men tidigare.
    Part Two tycker jag är bra. Marco Polo har sett bra ut när jag kollat sömmar och så men jag har inte köpt därifrån.

Jag har kanske haft tur men jag upplever inte kvaliteten som ett problem på linnen från tex HM. Cubus och Åhléns. När det gäller koftor, skjortor och kavajer, dvs plagg där passformen är lite viktigare än just linnen och t-shirts tycker jag däremot att det är stor skillnad i kvalitet. Både i material och passform.

• Tealhawk

Ginas tank tops är jättebra. Har två stycken som är välanvända men hållit hur bra som helst. Dock har dom inte den modellen här där jag bor just nu (Umeå), utan en kortare, tunnare modell där jag inte har koll på kvallan.

• Fruochmamma

Ginas vanliga använde jag genom graviditetn och de är fortfarande fina.

ღ♥ mamma + pappa + Ludvig + Carl ♥ღ
  • Bittermandel

Gina verkar bra på linnen! Verkar inte som de har några "bastoppar" enligt hemsidan..

• Tealhawk

Lydia, Janet och Jannice tank tops under kategorin linnen är ungefär baslinnena de brukar ha. De byter namn och axelpartiet verkar ändras lite, men basically så är det dom där jag brukar köra på. Det ska kännas som ett halvtjockt, tätvävt tyg. Alltså man ska inte kunna stretcha tyget och se igenom maskorna... Suger på att förklara xD

• Effie

Det undrar jag också. Var hittar man vita linnen och kortärmade toppar som är så tjocka att man slipper ha linne under?
    Nästan alla vita linnen jag har sett är så tunna att de bara funkar att ha under andra tröjor.

• Bittermandel
    Effie skrev 2011-07-09 15:04:20 följande:
    Det undrar jag också. Var hittar man vita linnen och kortärmade toppar som är så tjocka att man slipper ha linne under?
    Nästan alla vita linnen jag har sett är så tunna att de bara funkar att ha under andra tröjor.
    Instämmer..
  • Pirum
    Effie skrev 2011-07-09 15:04:20 följande:
    De lite mer "vuxna" affärerna. Boomerang och Part Two skulle jag kolla. Även tantaffärer, t ex Flash.
  • Smietje

Jag håller nog inte med att Gina Tricot är super kvalité. Ja, det är billiga bra sommar toppar, men inte prisvärda jämför med kvalité. Inte enligt min erfarenhet.
    Titta på www.gillblads.se. Gillblads säljer lite dyrare men bättre kvalité varumärken som Oui, Turnover, Pret, Rosemunde, By Malene Birger och många utav dessa varumärken säljer fina bastoppar. Jag har själv Rosemundelinne i olika färger. Världens bästa spetslinne att ha under en blus eller tröja.

Vill man ha lite tjockare basplagg kan det ibland hjälpa att titta på sportavdelingen med i olika butiker som H&M.

Svar på tråden Var hittar jag prisvärda basplagg i kvalité?