• Anonym (??)

Ni som har skillda sovrum pga snarkning, hur är ert sexliv??

Vi KAN väl inte vara det enda paret som har det såhär? Vi kan inte inte sova tillsammans pga den ena av oss snarkar oerhört mkt...

Ni som åxå har det såhär, hur funkar sexlivet???? Existerar det alls? Hur gör ni?

Vi har småbarn åxå... (2 &4 år)  Och nu kommer jag inte ens ihåg när vi hade sex sist! ( ett år sen??) Intimiteten försvinner mer och mer...    

• Svar på tråden Ni som har skillda sovrum pga snarkning, hur är ert sexliv??
  • Anonym

Min man snarkar extremt mycket. Men jag använder öronproppar för jag vill ändå kunna somna och vakna tillsammans med honom... Har du testat det? mycket av intimiteten ligger för mig i att somna och hålla varandra i händerna och kunna vakna och ge varandra en kram...

• sextiotalist

Inga problem, vi sover sällan tillsammans pga snarkning och vi har nog sex 2-3 ggr i veckan i snitt. Min sambo tycker tom att det är bättre nu än när vi sov tillsammans hela tiden

• Anonym

Kanske lite OT: Finns t.ex. olika snarkkliniker man kan få hjälp av och hjälpmedel (snarkplåster, spej, osv.). (Här är en anna tråd som handlar om det: www.familjeliv.se/Forum-24-95/m56158027.html ) Sen min man började med snarkplåster och en sådan ergonomisk kudde, så kan vi sova i samma sovrum igen.

Annars när vi sov i olika rum, så har man inte samma möjlighet till närhet på samma sätt som innan. Det måste till mycket vilja från båda håll för att man ska kunna få till det (och vi har ändå inga barn). Kanske dags att börja med schemalagd närhet/sex? Visst, det låter lite löjligt men för att få till förändrig så måste man först prata om det och sedan gör nåt åt problemet. Bestämma en kväll i veckan då ni inte bryr er om allt runtomkring, utan ägnar er åt varandra (till att börja med).

• Lyktan

Varje söndag är vår intimdag. Nu är jag visserligen gravid och mindre sugen, men vi har hittat på annat istället för sex.
    Men söndagarna har varit våran dag. Vi satsar på att lägga barnen tidigt, ha mysig middag kanske, ta ett bad, tända ljus o ge varandra massage, planera och gå och viska i varandras öron om vad man ska göra på kvällen.
    Tror mycket handlar om att "anstränga" sig.
    Nu när min kropp inte vill ha sex så har jag fått anstränga mig och gett min man lite behandling iaf han blir glad och då blir jag glad.
    Annars är ju ett sängbesök, nakna och bara youtuba-skratta tillsammans oxå närhet/kärlek!!

Lycka till. Skilda sovrum är på gott och ont. Vi sover skilda pga skiftarbete och min insomnia. Tråkigt men nödvändigt, precis som våra söndagar

• Lyktan

Självklart!!
    Men för att inte hamna där ts är nu, så har man en sex-dag!! Då behöver man inte "hitta" tid med samma press.
    Ankdammen: du får väl vara glad över att du aldrig upplevt detta vi andra pratar om. Så mitt tips är att gå till senaste inlägg och sluta läs denna tråd, då du ändå inte tillför något vettigt.

• Anonym (sara)
    Ankdammen skrev 2011-07-07 08:40:31 följande:
    ...
    Kom med nåt konstruktivt istället för att skriva otrevligheter. Visste du att: Man måste inte svara i trådar, speciellt om man egentligen inte har något att säga.
  • Anonym (snark)

Jag hörde en sån söt historia en gång om ett lite äldre par som hade skillda sovrum. Kvinnan berättade:

-  När X är sugen så brukar han ropa in mig till sig.
    -  Men om du är sugen då?
    -  Då frågar jag "ropade du?"

Klart man kan ha sex även om man sover i olika rum. Tröskeln blir väl lite högre, men jag kan tänka att det är bra att lära sig att tala om eller visa att man har lust. Och har man ingen lust så kan det vara bra att ta itu med det också.

• Ankdammen
    Anonym (sara) skrev 2011-07-07 08:49:07 följande:
    Kom med nåt konstruktivt istället för att skriva otrevligheter. Visste du att: Man måste inte svara i trådar, speciellt om man egentligen inte har något att säga.
    Kom från dig... tack för ett mycket konstruktiv inlägg från dig.
  • Remuz
    Anonym (??) skrev 2011-07-07 08:21:02 följande:
    ???
    Operation. Jag har själv gjort en. Det handlar dock om huruvida han har problem med apnéer eller ej. Sök husläkaren för remiss till Öron- näsa- halscentrum.
    Betalar skatt på heltid.
Svar på tråden Ni som har skillda sovrum pga snarkning, hur är ert sexliv??