Kan min graviditet ha utlöst allergi mot katt/pollen?
Det kanske är en jättemärklig fråga och jag vet att jag ska ta det med min Vårdcentral, men vill ändå kasta ut den och se om någon annan upplevt något liknande;
Jag är uppväxt med katt och har aldrig haft några bekymmer som tyder på allergi. Har sedan barnsben även atopiska eksem under vintrarna, men dessa hade jag innan vi skaffade katt.
Nu till saken: Efter att min dotter föddes i mars i år så är ingenting sig likt. Jag har fått en konstig torr hosta som aldrig ger med sig, det kliar i mina ögon och mina eksem har bara blivit värre och värre, trots starka kortisonkrämer som hjälper ett tag men sen kommer eksemen tillbaka. I regel brukar mina eksem försvinna helt under sommarhalvåret då det är varmare ute, men inte iår. Jag har också känt av pollen vilket jag aldrig gjort tidigare.
Inatt när jag var uppe och matade min dotter tog jag upp vår katt och gosade lite med henne. fem minuter senare börjar det rinna i näsan och jag nös säkert 10 gånger och snöt mig lika många gånger. Det tog två timmar innan det slutade och jag kunde somna om igen.
Någon som känner igen sig?
Tack på förhand!