Inlägg från: Snöviolen |Visa alla inlägg
  • Snöviolen

Var det rätt att skjuta katten?

Klart som fan att katten blir rädd och beter sig aggresivt om  när hon kände sig trängd.

• Snöviolen
    Soffpotatis skrev 2011-07-07 12:44:55 följande:
    Vikten avgjorde. Katten var himla stor tydligen.. 1,5 kg om jag minns rätt.

Katten måste gått loss fullständigt eftersom det kom TVÅ polisbilar. Kom ambulans eftersom kvinnan blev såpass skadad att katten skjöts ?

Ponera om detta varit en hund utan halsband och chip.. Hade  den också avlivats i skogen ?

Tror inte det. Hunden hade körts till stationen.    
    1,5 kg är inte stort.  Haha min ena katt väger 4 kg och det är en tung katt.
  • Snöviolen
    Enhelia skrev 2011-07-07 13:09:39 följande:
    men det var väl innan det som katten bitit? det var ju därför dom ringe polisen?

själv fattar jag inte att man blir så skärrad av en ilsk katt att man ringer polisen, men men
    Men katten bet väl kvinnan för hon kände sig nog trängd av kvinnan på något vis.
  • Snöviolen

Fast stod det inte i artikeln att katten var en innekatt och då kanske de inte var så noga med att märka katten?

• Snöviolen
    Mariohn skrev 2011-07-07 13:32:49 följande:
    "Katten Kajsa skulle bara ut på sin dagliga upptäcktsfärd."...? 
    Jo, så stod det med, så jag undrar om aftonbladet har tolkat det fel. Att katten hade smitit ut på något vis och sen vart hon rädd eftersom hon inte hade kommit hem på 2 dygn.
  • Snöviolen

Puckopoliserna kunde väl ha använt bedövningspistol och sen lämnat in den till ett katthem.

Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?