Inlägg från: Mariohn |Visa alla inlägg
  • Mariohn

Var det rätt att skjuta katten?

Så går det när man skiter i att märka sin katt. Hade katten varit märkt korrekt hade den där Maalin kunnat hämta misen och allt hade varit ur världen. 

• Mariohn
    Denebola skrev 2011-07-07 13:25:56 följande:
    Hagel. Syns inte på katten att den blivit skjuten då, i princip.
    Fast nu har polisen sällan hagel med sig. 
  • Mariohn
    Denebola skrev 2011-07-07 13:29:52 följande:
    Okej, det vet jag ingenting om. Jag bara svarade på hur man skjuter en katt utan att den varken förblöder från magen eller får huvudet bortskjutet. Eftersom de kunde fånga katten skulle de teoretiskt sett kunna skaffa fram hagel innan de skjöt.
    Resurser resurser...Vi har kvinnor som mördas i sina hem för att polisen inte hinner komma till platsen. Vi har barn som far illa, äldre som går vilse och inte kan få hjälp hem...Polisen har inte tid att prioritera hur de ska ta livet av ett aggressivt husdjur som någon annan borde ta ansvar för. Tyvärr. Så är det. 
  • Mariohn
    Snöviolen skrev 2011-07-07 13:29:49 följande:
    Fast stod det inte i artikeln att katten var en innekatt och då kanske de inte var så noga med att märka katten?
    "Katten Kajsa skulle bara ut på sin dagliga upptäcktsfärd."...? 
  • Mariohn
    Soffpotatis skrev 2011-07-07 13:53:23 följande:
    Mössen va slut hemma...mötte en kvinna som är tre äpplen hög på sin upptäcksfärd. Katten Kajsa tog fel och trodde det va en mus. Därav köttsåret på kvinnan.

Katten Kajsa blev skjuten till döds pga synfel... 
    Haha :´)
  • Mariohn
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 13:55:40 följande:
    Jag anser att det var helt fel. man kan inte skjuta katter till höger och vänster hur som helst. Visst den bet kvinnan i armen men hon fick ju bara ett ytligt sår. Och det framgår ju inte heller i artikeln om vad hon hade gjort med katten heller. Katten kanske såg henne som ett hot. Har själv två katter och hade nån av dem bitit en okänd kvinna/gubbe i armen så hade det definitivt funnits en anledning till det. Hade jag sen fått reda på att poliser hade skjutit nån av katterna så hade jag anmält både dem och kvinnan. Punkt slut!! Man kan inte antar att ALLA katter är "hemlösa"!
    Men skärp dig. Tror du verkligen att en kvinna går till sin kolonilott, jagar ifatt en katt och plågar den? Ja, såret var YTLIGT. Vilken tur. Ska man då låta katten gå vidare till nästa, träffa på ett barn och råka skada ett öga? Nej. Kattägare får tamejfan ta sitt ansvar. 
  • Mariohn
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 13:55:40 följande:
     Man kan inte antar att ALLA katter är "hemlösa"!
    Man "antar" inte att ALLA katter är hemlösa. Man antar helt logiskt att katter är märkta så som det ska vara om de inte är det. Hade Kajsas matte tagit sitt ansvar hade Kajsa levt. 
  • Mariohn
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 13:58:54 följande:
    jag tycker det verkar som om det finns mycket katthatare här i tråden! Katter har precis lika mycket värde som nåt annat husdjur men tyvärr så verkar det inte vara så i mångas ögon. Helt sjukt!
    Katthatare? Tvärtom. Jag älskade min katt. Just därför såg jag till att han var märkt, försäkrad och övervakad! 
  • Mariohn
    Agnes mamma skrev 2011-07-07 14:00:04 följande:
    Gå i koppel?? Katter är inte ens till för att gå i koppel... stackars dem. De ska få springa fritt.
    Jag tror att det är mer bekvämt att gå långa trygga promenader än att bli påkörd, misshandlad, attackerad och allt annat skit som katter till oansvariga katthatare utsätter sina djur för. 
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?