Inlägg från: honkie |Visa alla inlägg
  • honkie

Var det rätt att skjuta katten?

Jävla kuksnutar som känner sig så jävla mäktiga när de får chansen att anväda sitt vapen på en katt som väger 1,5 kg. En sån liten katt är aldrig någon fara för någon. inte sjyst alls...

• honkie
    bastardized skrev 2011-07-08 14:27:15 följande:

Dom är snabba de små liven och jag har inte lust att vakta på andra oansvarigas katter.

En granne som har lite mindre tålamod med kattvurmare gick runt i området och förklarade att han numera har en tallrik Glykol under altanen och bad dem hålla sina katter därifrån, helt rätt tycker jag.

så ena sekunden tycker du synd om barnen som mister sitt älskade husdjur eftersom katten inte är märkt... och sen tycker du det är rätt att sätta ut glykol som de fritt kan dricka av? hur bitter kan man vara?  
  • honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 19:29:03 följande:
    Det är inget som talar emot det andra, varför tror du det?
    Jag förstår tanken helt och hållet trots att jag själv har katt!

men det är som att säga "jag tycker så himla synd om kvinnor som inte tjänar lika mycket som män trots samma yrke... men det är helt rätt egentligen eftersom män är bättre".
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-08 19:30:59 följande:
    Jag är inte bitter alls, jag hyser inga känslor alls för utomhuskatter och det i regel är väldigt obegåvade och egoistiska personer som hyser dessa i villaområden.Min begränsing går vid de oskyldiga barnen som hyser äkta känslor till djuret och de vill jag inte såra men jag förstår de som ex min granne som gav blanka fan i detta med.

Förstår att du inte har förmågan att begripa att jag inte vill ha dem på min tomt.   

så om jag blir lite sur över att det ständigt går stora äckliga hundar utanför mitt hus så är det helt rätt av mig att slänga ut lite krossat glas vid min garageuppfart? inte fan ska de pissa i mina buskar... och jag vill heller inte se dem!
  • honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 19:36:16 följande:
    Har du alltid samma otur när du tänker?
    Kan du utveckla din tankegång för det saknas faktiskt gemensamma punkter mellan det allmänna löneläget och handling vs empati.

att du inte ser sambandet är pinsamt.
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-08 19:35:32 följande:
    Har de inte kopplade och de försvinner in på din tomt får du göra vad fan du vill med dem och pissar de i dina buskar skall ägaren pryglas med rem. ;)

vettig syn på det hela.
    som tur är så är jag en happy go lucky kille vars värld inte går under om det hamnar lite stänk i busken eller om så hunden börjar gräva lite i gräsmattan.
  • honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 19:43:19 följande:
    Så du kunde inte vidareutveckla eller komma med motargument...
    Nej, jag hade inte trott det heller.

som sagt... att jag ens ska behöva göra det är pinsamt.
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-08 19:44:20 följande:
    Det låter snällt, men återkommande problem med kattskit under altanen och i barnens sandlåda då ?

är det svårt att plocka upp skiten eller är du bara bitter?

• honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-08 19:49:06 följande:
    Och ditt problem med att göra exakt detsamma fast efter din egen katt är exakt vaddå förutom oansvarighet?

att jag måste gå runt på ett ganska stort område och leta efter mikrobajs, dessutom föredrar de lådan.
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-08 19:50:36 följande:

Herregud, jag vill inte ha skit i min trädgård och jag vill inte lägga en minut av min tid pga av att lata personer råkar ha skaffat sig ett djur de inte har förmåga att hålla under uppsikt.

Känns det tufft att vissa har ekonomiska resurser att överhuvudtaget skaffa sig en trädgård tycker jag du skall byta arbetsuppgifter så kanske även du kan lämna den grå och slitna förorten en dag.  

aaah, så bara bitter?
    nej det vore ju hemskt att lägga en minut av sin tid på plocka upp lite bajs, så givetvis förstår jag att du hellre förespråkar glykogen under altanen så att man kan ta denna dyrbara tid och istället spendera den på att krypa in under skiten och dra ut ruttnande kattlik.
    i den slitna förorten finns iaf trevliga grannar och inte en massa sura gubbar som är så arga över någonting de inte längre kommer ihåg.  
  • honkie
    education skrev 2011-07-08 19:57:58 följande:
    Har du hört talas om Toxoplasmos?

jao... men ät inte kattbajs och skölj grönsakerna du plockar i trädgården... ett tips på vägen bara. 
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-08 19:58:46 följande:
    Så det var där skon klämde :)

Lycka till med studierna i framtiden! 

nej. jag blir bara så glad av att retas med bittra männisor som bara kan gnälla och klaga över allt de inte tycker om.
    studierna är klara.  
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-09 17:13:46 följande:

Då borde du läsa upp dina betyg!
     Varför folk som tycker något per automatik är bittra är ytterligare en obegåvad slutsats från din sida.

men va?
    vad har mina betyg med detta att göra? man kan inte ens läsa upp universitetsbetyg, man kan gå om kursen eller skriva nya uppsatser. men jag förstår inte varför mina betyg tas upp... och du snackar om logik? på riktigt???

du är inte per automatik bitter. men du tycker det känns värt att spendera tid i en tråd där du endast vill få fram att katter som är på fri fot ska avlivas... jag vet inte, du kanske inte är bitter, du kanske bara är trött på livet.

• honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 17:28:35 följande:
    honkie skrev 2011-07-09 17:05:51 följande:
    jao... men ät inte kattbajs och skölj grönsakerna du plockar i trädgården... ett tips på vägen bara. 
    Jag tror inte det va. Uppenbarligen har du missat rätt många lektioner.

Ska vi ta din första mening på orden?

nejdå. jag gick upp tidigt, åt en fiberrik frukost, tränade, pluggade ca 6 timmar. sen gjorde jag vad jag kände för och efter det tog jag mig 7 timmars oavbruten sömn.
    hur har du det själv med studierna?

det där sista får du nog utveckla.   
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-09 17:46:33 följande:
    Min presentation väcker en del anstöt hos vissa som kanske inte delar min uppfattning i olika spörsmål och det tycker jag är helt ok och faktiskt tycker jag det är kul när folk reagerar samt ifrågasätter dem ,sedan finns det en liten klick av din sort som retar sig på att vissa har saker som inte de själva har eller aldrig har kapacitet att skaffa sig ,som i ditt fall.

Har vi inte hamnat nog OT? skall vi inte fortsätta prata om kattägares ansvar eller vill du gå in på pojkrummet och fortsätta med dina pokemon kort?    

du svarade inte på var du sett att jag skrev om min avundsjuka.

så du menar att jag aldrig har kapacitet att skaffa mig villa, SUV, två hundar och märkeskläder. tror du verkligen att du är så sällsynt? jag har redan 3 av de nämnda sakerna (vi valde katter ist.) och jag har inte ens börjat min karriär...
    men självklart kan jag tänka mig att en självgod jäkel blir på gott humör när någon blir avundsjuk över hans "resurser".    

javisst. jag kan ta mina pokemonkort (särskrev du verkligen det? mr. resurs) så kan du ta dina spörsmål och cigarrer så kan vi leka farfar och barnbarn.  
  • honkie
    education skrev 2011-07-09 17:57:13 följande:
    Tack för tipset. Det gick inte så bra när du gjorde det eller?

Omöjligt att hålla sig borta från en så underhållande tråd...

hey. det var du som verkade orolig.
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-09 18:04:02 följande:
    Jag är ganska ointresserad av vad du har och du glömmer att det var du som tog upp detta till bordet.

Ja jag särskrev och det händer ofta pga av slarv,tack för att du påvisade detta.

Du får gärna fortsätta detta via pm om du vill ?     
    "Vi har redan konstaterat att du bor i den nedslitna förorten och din avundsjuka inför de som har resurser att bo bättre eller helt enkelt bryr sig om sin närmiljö är avslöjad i ett tidigare inlägg av dig.
    Jag kan garantera att jag lever ett mycket rikt liv på oerhört många fler sätt än du kan föreställa dig, du är välkommen hem till mig om du betvivlar detta."

38 bast och redan senil?
    eller så särskrev du för att du inte har lärt dig bättre?
    ska fundera på det där pm:et.
    ursäkta den stora skriften.
    nu ska jag flyga till bahamas i min g6.    
  • honkie
    Sömnstörd skrev 2011-07-09 17:30:12 följande:
    Och du sspenderar inte tid i den här tråden menar du?
    Så du är inte du utan du är eg din syster?

hur kan jag vara min egen syster. tänk efter noga innan du svarar...
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-09 18:20:06 följande:
    Lycka till och försök att jobba med ditt mindervärdeskomplex.

Ja skicka gärna pm och inbjudan kvarstår så skall jag visa dig vad man kan skapa i livet trots att man särskriver ibland.   

mindervärdeskomplex? kommer det från killen som kör stora bilar, köper dödliga vapen och skaffar världens största jävla åbäken till hundar?
    om du bor kvar i halland så skippar jag inbjudan. 
  • honkie
    bastardized skrev 2011-07-09 18:32:31 följande:

Jag har plats och möjligheter till det, du har det inte.

Ja jag bor kvar i Halland, välkommen. 

ja med mindervärdeskomplex har man all plats i världen.
Svar på tråden Var det rätt att skjuta katten?