My Girls skrev 2011-07-08 14:37:31 följande:
De har allt lagligt stöd också från mig och flera andra att sätta sig i skolbänken igen och sen återkomma och kontrollera om djuret som kan antas vara husdjur, har en ägare eller inte. Skjut först och fråga sen känns så där seriöst...men det är min åsikt.
Vem vet? Tanten kanske skrämde vettet ur katten med bara sin blotta uppsyn och när då fyra poliser var på plats kan man ju tro att det var en ilsken älgtjur de skulle jaga istället. Känns bara så absurt men nu har jag mer förståelse för att de inte hinner på plats i viktigare ärenden. Det finns ju faktiskt galna husdjur att lägga fokus på.
Hoppas kvinnan åkte till akuten också och tog upp en plats där med sina hemska sår. Då kanske hon går undan en okänd katt, hund eller vandrande pinne nästa gång.
Observera att vi har 100 000 förvildade katter i sverige och de är nästan uteslutande omärkta.
På vilket sätt menar du att man kan anta att djuret har en ägare när den är omärkt?
Vem ska vi anta vara alla dessa hemlösas ägare om det är så att katten i sig gör att man ska misstänka att det finns en ägare någonstans?