• Längtarefterliten

pergotime varannan månad?

Ja har fått order om att ja ska ta pergotime varannan månad... alla får de här i denna kommunen, men vet att de finns kommuner där dom får ta varje månad.. är ja dum om ja tar 2 månader efter varandra?? ja orka inte vänta 36 dagar till på nästa mens:/

• Svar på tråden pergotime varannan månad?
  • Tuvis0806

Kan ju finnas anledning till att du fått ordinerat varannan månad...så du bör nog kolla med din läkare om varför....pergokuren kan ju ge vissa bieffekter som överstimulering av äggstockarna samt att slemhinnan i livmodern kan påverkas! Så kolla med din läkare först! Lycka till iaf!

• Tuvis0806

Men förstår att det är frustreande att vänta! Har precis avslutat min första kur och går och väntar på ÄL....varje dag är en evighet!

• Längtarefterliten

fast de är ju de att han ordinerar alla att ta varannan månad för att slippa flerbörd... och tänkte, har ett paket över här hemma för kanske ändå måste öka till nästa gång...  så finns egnetligen inte nån andledning att inte ta dom... många andra kommuner får ju de.. va har dom sagt till dig? är det varje eller varannan?

• Tuvis0806

Är det bara flerbörd som gjort att läkaren valt att ord varannan månad så ska det väl vara ok! Har själv fått tre månader utskrivet utan varkenVUL eller blodprov inbokat! Men så länge man är beredd på tvillingar så är det väl bara att köra! Lycka till

• KälskarT

Flerbörd innebär fler än en! Det kan alltså innebära tre eller fyra och det i sin tur innebär mkt större risk! Jag har ätit pergotime och min gynekolog gör alltid ett VUL och han menar att effekten av pergotime håller i sig mer än en ägglossning så därför vill han inte ge direkt igen. Man ska ju inte äta sånt mer än man behöver!

• Tuvis0806

Jo fast det hör ju till ovanligheten att det blir fler än 2....men man vet ju aldrig! Har ju hört att vissa par får sexförbud när det är mga ägg på g! Men det jag tycker är konstigt är att läkarna gör så olika! Som
    Jag skrev så har jag varken VUL eller blodprov inbokat....min läkare skrev bara ut Provera och Pergotime för tre månader och sa bara att blir det inget månad ett så kan du bara dubbla dosen....

Men man får väl hoppas att läkarna vet vad dom sysslar med och lita på den ordination man fått!

• Längtarefterliten
    Tuvis0806 skrev 2011-07-07 19:16:40 följande:
    Jo fast det hör ju till ovanligheten att det blir fler än 2....men man vet ju aldrig! Har ju hört att vissa par får sexförbud när det är mga ägg på g! Men det jag tycker är konstigt är att läkarna gör så olika! Som
    Jag skrev så har jag varken VUL eller blodprov inbokat....min läkare skrev bara ut Provera och Pergotime för tre månader och sa bara att blir det inget månad ett så kan du bara dubbla dosen....

Men man får väl hoppas att läkarna vet vad dom sysslar med och lita på den ordination man fått!
    men jag får inte heller vul inbokat:/ men däremot har ja fått blodprov de 2 ggr ja tagit pergo, men denna månaden har ja inte fått nått svar ännu... och de va ändå måndagen förra veckan som ja lämnade det...
Svar på tråden pergotime varannan månad?