• lille Birger

Killar: Vad tycker ni om tjejer som snusar?

Är det okej med kvinnor som snusar, eller är det oattraktivt?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Killar: Vad tycker ni om tjejer som snusar?
  • Anonym (anna)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-10 01:20:24 följande:
    Snus ger ett basiskt ph-värde i munnen och som Lintias skriver så stoppar det den överjäsning som socker och annat surt man stoppar i munnen skapar. I övrigt är inte snuset i sig något som bidrar till sämre munhygien.

Det finns dock den kombon där man som snusare slarvar med maten (vilket i sig ger dålig andedräkt) och dessutom snusar så får man lätt en svavel-liknade doft i munnen vilket inte luktar hallon precis.

Intressant att du (liksom fler) väljer att bortse från den förklaring jag ger på kopplingen mellen integritet och snus hos kvinnor. Nämligen friståendet gentemot gängse norm kring vad som uppfattas som kvinnligt. Vad är det som blir krångligt där?    
    Om man väljer att medvetet förgifta sin kropp och förstöra sitt tandkött för all framtid, bara för att gå sin egen väg och gå emot normerna, då är man bara korkad. Man kan skita i normerna och gå emot normerna kring vad som uppfattas som kvinnligt, men då kanske på mer sunda plan? Som jag skrev tidigare, att jag aldrig kan se på snusande som tecken på integritet är för att man börjar snusa av idiotiska skäl. Det är ett val som görs av naiva, osäkra ungdomar.Och man fortsätter för att man är beroende.Det har inget med integritet att göra.   Men om vi ska dra de parallellerna så måste ju alkoholister också ha stor integritet. De går emot gängse normer i samhället och super sig fulla varje dag.
  • lille Birger
    Anna Paulita skrev 2011-07-09 08:34:14 följande:
    .även underkläder är för vår egen skull eller andra kvinnors skull.
    Samma som med bodybuilding, det är nästan bara män som kollar på sånt.
  • Linnika
    Anonym (anna) skrev 2011-07-09 22:56:15 följande:
    Började du med det i vuxen ålder pga de skälen eller rökte du och bytade över till snus av de orsakerna?

Ja, tandköttet tar rejält med stryk. Och det är just det som orsakar den äckliga lukten, det ofräsha tandköttet.

Men visst, jag tackar dig ändå för att du skonar mig från att behöva lukta illa när du behöver en nikotinkick.
    Jag började snusa i vuxen ålder. Otroligt korkat kanske, men mitt val.
    MEN jag var INTE en naiv osäker ungdom, högst medveten om mitt val.
    Sen är det ju kanske dumt att skaffa sig ett beroende, men en väldigt stor del av befolkningen är beroende av kaffe, denna ÄCKLIGA JÄVLA dryck. Enligt mig ett HEMSKT beroende, då det i princip även krävs av mig som icke kaffedrickare att bjuda på skiten i mitt hem, jag ska köpa kaffe för att det är vanligt hyfs att bjuda på mina gästers beroende. JAPP, det kan jag göra, samma dag som dom ger mig snus när jag kommer på besök.
    ღ Linus ღ
  • Anonym (anna)
    Linnika skrev 2011-07-10 11:10:10 följande:
    Jag började snusa i vuxen ålder. Otroligt korkat kanske, men mitt val.
    MEN jag var INTE en naiv osäker ungdom, högst medveten om mitt val.
    Sen är det ju kanske dumt att skaffa sig ett beroende, men en väldigt stor del av befolkningen är beroende av kaffe, denna ÄCKLIGA JÄVLA dryck. Enligt mig ett HEMSKT beroende, då det i princip även krävs av mig som icke kaffedrickare att bjuda på skiten i mitt hem, jag ska köpa kaffe för att det är vanligt hyfs att bjuda på mina gästers beroende. JAPP, det kan jag göra, samma dag som dom ger mig snus när jag kommer på besök.
    Känner samma sak inför kaffe. Men det förstör ju inte ens kropp på samma sätt som snuset gör. Folk som snusat länge ser för jävliga ut i munnen om man ser på tandköttet. Men som jag skrev tidigare, snus är ett av de beroende som inte påverkar mig nämnvärt att andra har. Så vida det inte är min pojkvän. Då hade det tagit slut direkt om han började snusa. Men annars bryr jag mig inte. När folk röker i närheten av mig däremot, då bryr jag mig. Jag vill inte utsättas för passiv rökning pga andras idiotiska val. Och jag vill inte heller lukta illa för att en rökare får för sig att stå nära mig med en cigg i handen. Så jag hoppas fler går över till snus.
  • Linnika
    Anonym (anna) skrev 2011-07-10 11:29:51 följande:
    Känner samma sak inför kaffe. Men det förstör ju inte ens kropp på samma sätt som snuset gör. Folk som snusat länge ser för jävliga ut i munnen om man ser på tandköttet. Men som jag skrev tidigare, snus är ett av de beroende som inte påverkar mig nämnvärt att andra har. Så vida det inte är min pojkvän. Då hade det tagit slut direkt om han började snusa. Men annars bryr jag mig inte. När folk röker i närheten av mig däremot, då bryr jag mig. Jag vill inte utsättas för passiv rökning pga andras idiotiska val. Och jag vill inte heller lukta illa för att en rökare får för sig att stå nära mig med en cigg i handen. Så jag hoppas fler går över till snus.
    Fast varför ska du gå och kika på andras tandkött?? Skrattande Mitt tandkött, där det är skadat av snusen, syn inte ens när jag ler som allra mest. Så ska du se det på mig så måste du lyfta på min överläpp och då ser jag det som en värre handling än att jag snusar Flört
    ღ Linus ღ
  • Ernst Hugo
    Anonym (anna) skrev 2011-07-10 10:36:04 följande:
    Om man väljer att medvetet förgifta sin kropp och förstöra sitt tandkött för all framtid, bara för att gå sin egen väg och gå emot normerna, då är man bara korkad. Man kan skita i normerna och gå emot normerna kring vad som uppfattas som kvinnligt, men då kanske på mer sunda plan? Som jag skrev tidigare, att jag aldrig kan se på snusande som tecken på integritet är för att man börjar snusa av idiotiska skäl. Det är ett val som görs av naiva, osäkra ungdomar.Och man fortsätter för att man är beroende.Det har inget med integritet att göra.   Men om vi ska dra de parallellerna så måste ju alkoholister också ha stor integritet. De går emot gängse normer i samhället och super sig fulla varje dag.

Nja, just paralellen till alkoholberoende haltar lite då det är synnerligen socialt accepterat för kvinnor att dricka. Dessutom har du fel i att man förstör tandköttet för all framtid, det finns en frätande påverkan men om man slutar snusa så är tandköttet helt återställt efter ett par månader.

Valet att snusa görs ofta av vuxna människor som inte är varken naiva eller osäkra.   

Förstår att du inte ser samma koppling som jag, men jag var mer nyfiken på om du kunde se det ur ett annat perspektiv än ditt eget. Roligt att du delar med dig av din begreppsvärld ändå Solig 
  • Anonym (anna)
    Linnika skrev 2011-07-10 11:42:59 följande:
    Fast varför ska du gå och kika på andras tandkött?? Skrattande Mitt tandkött, där det är skadat av snusen, syn inte ens när jag ler som allra mest. Så ska du se det på mig så måste du lyfta på min överläpp och då ser jag det som en värre handling än att jag snusar Flört
    Nej jag kollar inte in andras tandkött även om man sett några skräckexemplar där det synts tydligt. Som sagt bryr jag mig inte om andra snusar även om jag tycker det är äckligt. Om min partner snusar så bryr jag mig, men med övriga människor så är jag inte i närheten av deras mun så det stör mig inte. Även om jag tycker det är idiotiskt att göra så mot sig själv. Men det är ju upp till var och en.
  • Anonym (anna)
    Ernst Hugo skrev 2011-07-10 11:59:36 följande:
    Nja, just paralellen till alkoholberoende haltar lite då det är synnerligen socialt accepterat för kvinnor att dricka. Dessutom har du fel i att man förstör tandköttet för all framtid, det finns en frätande påverkan men om man slutar snusa så är tandköttet helt återställt efter ett par månader.

Valet att snusa görs ofta av vuxna människor som inte är varken naiva eller osäkra.   

Förstår att du inte ser samma koppling som jag, men jag var mer nyfiken på om du kunde se det ur ett annat perspektiv än ditt eget. Roligt att du delar med dig av din begreppsvärld ändå Solig 
    Hur kan tandköttet växa tillbaka? Om man borstat för hårt så tandköttet försvunnit så växer det ju inte tillbaka.

Ja alkoholberoende handlar inte om just kvinnor och män, syftade mer på att det också är normbrytande även om det är lika normbrytande hos både könen. Det borde ju trots allt tyda på lika mycket integritet oavsett om det är allmänna normer man bryter eller om det bara är de stereotypa normerna man avviker från.

Jag har väl svårt att se det ur ett annat perspektiv, men jag är väldigt mycket emot alla sorters beroende. Jag skulle inte ens vilja ha en partner som dricker alkohol, så jag vet att jag kanske bryr mig mer än andra om såna saker. Jag har bara svårt att förstå att man frivilligt vill göra så mot sin kropp.
  • Linnika
    Anonym (anna) skrev 2011-07-10 12:35:55 följande:
    Hur kan tandköttet växa tillbaka? Om man borstat för hårt så tandköttet försvunnit så växer det ju inte tillbaka.
    Under min graviditet så slutade jag självklart att snusa. Då tog det endast nån månad innan det såg ut som vanligt under läppen. På mig är det som räflat under lääppen när jag snusar, det ser ungefär ut som på fingertopparna om man badar för länge, men när man slutat snusa så återgår det till sin vanliga form, slätt och fint.
    ღ Linus ღ
  • Anonym

sexigt med tjejer som snusar, röker, super och slåss :P

Svar på tråden Killar: Vad tycker ni om tjejer som snusar?