Hej
Vill tacka dig jättemkt för dina råd ,det där att min tjej var röd i underlivet,är som bortblåst nu, har löst sig, smorde som du skrev att jag skulle,och har funkat perfekt!hon är inte röd och jag kör med zinksalva nu.
öronen har hon slutat pilla på,men då och då är hon där,men där är det nog som du trodde,att hon upptäckt sina öron och utforskar.hon pillar även på mina ibland;)
Nu en till fråga som jag hoppas du vill hjälpa mig med!Ända sen hon va 2-3 mån har hon haft 2 röda fläckar på båda kinderna.(hon är 7 mån nu)det kliade inte tror jag inte eftersom hon inte var där med fingrarna.På bvc sa sköterskan att det kan då vara svamp,(det blir kanske fuktigt där när hon ligger o ammar,dreglar osv) så jag skulle prova med daktacort några dagar.Gjorde det,och under tiden försvann det,men sedan kom det tillbaks.På bvc sa hon då att bara låta det vara,växer bort troligtvis.Grejen är att vissa dagar är det helt borta,och vissa dagar kommer det.jag har bytt tvättmedel,har inget sköljmedel,gjort massa som jag tror kan hjälpa men nix.Igår klia hon där,på ena kinden,så det börja blöda.Det är "torrt" och jag har sista dagarna smörjt med bara mjukgörande men det verkar inte hjälpa.
Har du någon aning om vad det kan vara,och vad smörja med??
Jättetackam om du orkar svara på det här!!
/Ninna