• Lalalinda

Vaginalsex efter analsex?!?

Vad är det för könssjukdomar eller infektioner om man har vaginalsex direkt efter analsex, då utan att man har tvättat sig emellan? 
    Min kille vill gärna ha det men jag vet att det är farligt att få in bakterier från analen in i slidan men hur farligt är det?
    Jag funderar på att köpa intimvåtservetter då det är ett väldigt smidigt sätt att tvätta av sig emellan...

• Svar på tråden Vaginalsex efter analsex?!?
  • Lena

kör kondom i et av hålen så slipper ni problemet.

Du kan få infektioner och bli riktigt sjuk...

• Anonym

De bakterier som finns i ändtarmen ska man INTE ha i slidan pga infektionsrisk.

Det ni kan göra är att använda konom först och sen när ni ska byta till vaginalt tar han av den...tror inte att det går att få bort allt med våtservetter..

• Anonym

Urinvägsinfektion är väl det vanligaste och lättaste att få. Fy för bajsbakterier i slidan blääää. Som ovan sade, kör kondom bak och utan fram. lätt dra av och bara fortsätta.

• Pemmel

Urinvägsinfektioner osv är det väl man riskerar framför allt. Håller med, kör kondom. Skulle inte lita på servetter.

• Kluttis

Håller med Lena använd kondom i ex baken och ta sedan av den när han ska till snippon..Ja de är inte jätte bra att blanda dom för dom säger ju att stjärten är vårat avlopp ;)

• Anonym

varför ha det i den ordningen???

• MamaInternational

Det du vill inte stoppa i mun vill du inte ha i musen heller.... typ.. vill förvisso inte ha potatis eller ägg eller annat i musen heller ... men BAJS vill man inte ha varken i mun eller mus.....

• Lalalinda

Vill bara poängtera att vi inte har vaginalsex efter analsex, utan är mer nyfiken på vilka sjukdomar man kan få och hur allvarliga dom är!!
    På Apotekhjärtan så har dom börjat sälja intimvåtservetter och man kan ju tycka att dom borde göra rent då det är till just intim områden...

• Kluttis

Kondolym kan man få och det är små va ska man kalla dom vårtor blåsor..Man kan bli av med det men du kommer alltid vara en kondolym bärare och det kan bryta ut när som :( de e 1 sak man kan få..Kolla lite på googel och olika såna sidor :)

• Anonym
    Kluttis skrev 2011-07-07 22:26:25 följande:

Kondolym kan man få och det är små va ska man kalla dom vårtor blåsor..Man kan bli av med det men du kommer alltid vara en kondolym bärare och det kan bryta ut när som :( de e 1 sak man kan få..Kolla lite på googel och olika såna sidor :)

Man kan inte få kondylom eller någon annan könssjukdom genom att ha vaginalsex efter analsex, enda anledningen till att man skulle få det är ju om ens partner har nån könis (men då skulle man fått den oavsett om man haft den i baken först eller inte).. Eller om man redan har kondylom i baken isf :) hah..

Men däremot är det inte bra! Du kan få olika typer av infektioner där nere. Och en intimservett tar ej bort alla bakterier så håller med alla ovanstående, kondom först, lätt som en plätt att dra av och fortsätta! :) 
  • Kluttis
    Anonym skrev 2011-07-10 14:01:16 följande:
    Man kan inte få kondylom eller någon annan könssjukdom genom att ha vaginalsex efter analsex, enda anledningen till att man skulle få det är ju om ens partner har nån könis (men då skulle man fått den oavsett om man haft den i baken först eller inte).. Eller om man redan har kondylom i baken isf :) hah..

Men däremot är det inte bra! Du kan få olika typer av infektioner där nere. Och en intimservett tar ej bort alla bakterier så håller med alla ovanstående, kondom först, lätt som en plätt att dra av och fortsätta! :) 
    Ja men de var ju det jag mena ;) om nån har det så är det smittsamt..
    Och vanligaste sjukdomen i rumpis är just kondylom
  • Anonym (Fredde)

Varför byta hål? Har vi analt samlag så är det liksom det som "gäller".
    Sedan kan det finnas tillfällen då det inte funkar men då kan man ju ta PÅ kondom om man flyttar fram.

• Anonym (Fredde)
    Kluttis skrev 2011-07-07 21:56:47 följande:
    Håller med Lena använd kondom i ex baken och ta sedan av den när han ska till snippon..Ja de är inte jätte bra att blanda dom för dom säger ju att stjärten är vårat avlopp ;)
    Tjejers avlopp kan vara porrigt   ;)
  • Kluttis
    Anonym (Fredde) skrev 2011-07-13 14:10:41 följande:
    Tjejers avlopp kan vara porrigt   ;)
    Haha ja jag har hört de :)
  • Anonym (hmm)

Jag hade sex med en kille i lördags och vi hade sex både analsex och vaginalt sex, och vi körde båda lite omvartannat sådär, och nu tror jag att jag har fått svamp,, det är rött och det är irriterat och det kliar där nere, och är väldigt känsligt.. gör lite halvt ont när jag kissar, precis som det gjort förut då jag haft svamp..

Kan det bero på att vi hade analsex och sedan vaginalt sex efter varran utan att använda kondom eller tvätta imellan? Eller beror det bra på att vi hade alldeles för mycket sex? :P

Jag hade nämligen inte haft sex på nästan ett år innan det och sedan höll vi på hela natten/morgonen med knappt något stopp alls, och sedan hade jag sex med en kille igen i måndags..

• Anonym (Wildrat)

Du kan få svamp och du kan få bakteriell vaginos, kanske allvarligare bakteriesjukdomar också, beror på vad som finns i bajset.

Svamp kan i värsta fall leda till vulva vestibulit vilket betyder att det gör fruktansvärt ont att ha sex och ibland till och med att ha byxor. Det vill du INTE ha...

Bakteriell vaginos kan leda till infertilitet och är du gravid så kan barnet födas för tidigt.

• Anonym (hmm)
    Anonym (Wildrat) skrev 2011-07-22 15:22:45 följande:
    Du kan få svamp och du kan få bakteriell vaginos, kanske allvarligare bakteriesjukdomar också, beror på vad som finns i bajset.

Svamp kan i värsta fall leda till vulva vestibulit vilket betyder att det gör fruktansvärt ont att ha sex och ibland till och med att ha byxor. Det vill du INTE ha...

Bakteriell vaginos kan leda till infertilitet och är du gravid så kan barnet födas för tidigt.
    Whaat? :O Shit!

Hur ska man kolla upp sånt då? Eller går det och göra något åt de så man inte får de? Om man inte redan fått de,, hur de nu går till :S
  • Anonym (oops)

Jag har haft det av misstag Ett hål blev Ooops fel hål.... Jag blev jättesjuk och kunde knappt gå eftersom jag fick en infektion som gick upp i njurarna... Jävligt ont men lite antibiotika rädda mig Så håll er till ett hål i taget eller använd kådis

• såffan

du kan ju inte få någon könssjukdom från din egen anal. Könsjudommar får du om han har någon könssjukdom. Däremot ska man tänka på att könssjukdommar smittar ca 10 ggr lättare vid anansex. Men har han ingen könssjukdomm så är det ändå ingen risk.

Däremot kan du ju få infektions sjukdommar, andvänd kondom i analen så slipper du sånt...

Svar på tråden Vaginalsex efter analsex?!?