• Anonym (AJ)

Jättestor ond knöl på insidan skinkan!

Igår dök det upp en jätteond knöl, om man "bänder upp" skinkorna.... Skrattande
    Det gör så ont så ibland kan jag inte sitta.

Kollar jag på den i spegeln så syns det att det är en knöl och det är rött runt, och den gör svinont!
    Som en inåtväxt finne, men så stor!?!?

Som en enkrona ungefär, dök den upp från ingenstans.

Kan finnar te sig så eller vad kan det vara!? *orolig*

• Svar på tråden Jättestor ond knöl på insidan skinkan!
  • Anonym (AJ)
    Anonym skrev 2011-07-08 19:18:46 följande:
    det är en böld.
    Farligt??
  • Nemiia

Finnar kan bli så om man har otur. Min sambo har haft problem med det ibland, kanske inte riktigt så stor men ändå kölar som gör för jävla ont.

Du har inte blivit biten av en fästing?

• Anonym (AJ)
    Nemiia skrev 2011-07-08 19:20:01 följande:
    Finnar kan bli så om man har otur. Min sambo har haft problem med det ibland, kanske inte riktigt så stor men ändå kölar som gör för jävla ont.

Du har inte blivit biten av en fästing?
    Nej ingen fästing vad jag vet! Inte där iallafall..... Tungan ute
  • Anonym

Låter som du fått en pilcysta som det brukar kallas.. chaufförer och kontorsfolk brukar ofta få det när man sitter mycket. Brukar bero på att ett hårstrå tränger in i huden och de blir en stor böld till slut. Min sambo som är chaufför har fått det några ggr och till slut kan han inte sitta längre och då har han fått gå till läkaren och få antibiotika. Blir det tillräckligt illa så måste man skära upp den under lokalbedövning. Finns de som fått skära bort en hel del för att de väntat aldelles för länge med att gå till läkaren för att det är pinsamnt. Så mitt tips är att låta en läkare kolla på den.

• Anonym (AJ)

Usch då! Så illa tror jag inte att det är.... Det har ju bara varit 2 dagar!?

Kan dom gå bort av sig själv?

• Anonym

Det börjar med att de inte är så stora o farliga men de brukar bara växa och göra ondare och ondare. Tar några dagar innan de börjar bli riktigt outhärdligt. Har man väldigt tur kan de gå tillbaka eller om man lyckas klämma hål själv och göra rent noggrant. Men de är ganska så svårt att tömma själv för de brukar sätta sig djupt och är då ganska så svåra att klämma upp. Kan testa att använda alsolsprit på en indränkt bomullstuss och tejpa den ovanpå, då kan den torkas ut om du har tur. Få hålla på ett tag med alsolspriten och se till så att det inte kommer smuts emellan.  

• Anonym (Been there)

Både jag & en av mina vänner har haft bölder i stjärten till & från. Mina har gått över av sig självt efter några dagar, ibland en vecka eller så, medan min vän har fått skära bort 2 st.
    Badda med alsolsprit för att torka ut, kläm inte och försök att inte sitta så mycket utan rör dig så mycket du kan utan att det gör ont.
    Blir det outhärdligt, kontakta läkare så får de bedöva & tömma bölden, det är ganska snabbt & smidigt gjort.

• Anonym

+ om du rakar dig där bak - sluta! Det ger fler inåtväxta hårstrån = fler bölder & finnar.

• Anonym (AJ)
    Anonym (Been there) skrev 2011-07-08 19:47:49 följande:
    Både jag & en av mina vänner har haft bölder i stjärten till & från. Mina har gått över av sig självt efter några dagar, ibland en vecka eller så, medan min vän har fått skära bort 2 st.
    Badda med alsolsprit för att torka ut, kläm inte och försök att inte sitta så mycket utan rör dig så mycket du kan utan att det gör ont.
    Blir det outhärdligt, kontakta läkare så får de bedöva & tömma bölden, det är ganska snabbt & smidigt gjort.
    Hur stor har din varit?
Svar på tråden Jättestor ond knöl på insidan skinkan!