EC - Elimination Communication
Loreena: har inte så många tips, men kände igen mig i din situation. Ville också gärna få vår kille blöjfri innan syskonet kom. Vi har rutinpottat sen han var 7 veckor, men tyvärr (pga sambon som inte alls är inne på ec) inte haft honom utan blöja speciellt mycket. När han var runt året kunde jag dock hålla honom så gott som torr o han gick också själv t toan ibland. Sen blev det sämre, han tappade liksom intresset o vi hade väl 3-4 missar om dan tills han var 19 månader o lillebror föddes. Och efter det har det verkligen gått utför. Nu är han snart 22 månader o arbetar hårt med att göra själv o hävda sin egen vilja. Och sen en månad tillbaka vill han kissa i blöjan. Trots att han nu har språket o både kan hålla sig o säga till. Om jag försöker locka med honom t toan så kissar han ofta på vägen. Bara för att visa att han gör som han vill känns det som. Undantaget är bajs, som han alltid (utom vid magsjuka) säger till om och gör på toa. Jag vet inte hur vi ska komma vidare, det känns instinktivt som att vi skulle ta bort blöjan så att det blev jobbigare för honom att kissa på sig än att gå på toa, men när sambon inte vill det så vet jag inte vad jag annars ska göra. Träningsbyxor kanske? Var köpa? Vad har ni andra för tankar?