• TessLi

Fosterrörelser har avtagit, är i v 17! Nåt oroa sig för?

Jag har ganska så tydligt känt min lilla bäbis sen v 14, nån gång om dagen iaf! Nu är jag i v 17+3 och känner ingenting..
    Var på inskrivning och kollade bäbisen för första gången i tisdags, då sa till och med barnmorskan att jag hade en väldigt livlig bäbis i magen. 

Är detta normalt eller ska jag börja oroa mig? Första barnet, så det känns som att jag är orolig för precis allt som händer..  Skäms

• Svar på tråden Fosterrörelser har avtagit, är i v 17! Nåt oroa sig för?
  • 89Mamma10o12

är du orolig ring 1177 så berättar dem vart du ska vända dig. Vet inte om man ringer förlossningen så tidigt? Jag kände inga rörelser alls fören i vecka 23-25 nån gång.

Jag var också orolig som bara den när jag var gravid, men det är ju inte så kontigt att man oroar sig när det är just det första barnet, ja menar man vet ju inte vad som är normalt hoppas allt går bra för dig lycka till Glad

• clembke

Tror dom säger att först i v 23-24 ska man känna bebisen varje dag (nån gång varje dag), innan dess så "brukar" (olika från person till person) man inte känna varje dag.

Men jag tycker att är du orolig så ska du ringa o prata med dom.

• Shibby 78

Som tidigare inlägg säger, så ska man inte känna bebis varje dag förrän v.25. Jag har oxå haft perioder i början då bebis lugnat sig avesvärt, och man blir orolig, men sen går det någon dag och så sparkar den på som vanligt igen. Det är först nu de senaste veckorna som jag verkligen känner den flera gånger varje dag. Det var likadant när jag väntade sonen.

X vänster äl 2007, X höger äl 2010 ~ nikitasplace.wordpress.com/ ~ IVF1: Loppan, BF 6/10 -11
  • woopwoop

Är vi vecka 16+6 och bebben har också lugnat sig.Känner den inte alls som de senaste 2 veckorna.. läskigt. Ibland känner jag mig inte alls gravid.

• Serahjay

Du ska inte vara orolig.
    Jag kände första rörelsen i vecka 15. En gång.
    Igen en vecka efter.. och sen tog det stopp i nån vecka..
    Nu rör hon sig i stort sett varje dag.

Nu är fostret så pass litet så man inte känner de så tydligt. Kan bero på hur den ligger osv i magen.
    Bara till att vänta :) Eller buffa lite på magen och se om du får nån respons? :)

• education

Om det är första barnet så kanske det inte är fosterrörelser du har känt. Hur är du säker på det? Att sluta känna fosterrörelser i vecka 17 är inget jättevanligt problem. Det är då man börjar fundera på om man känner fosterrörelser över huvud taget. Däremot brukar tarmarna kunna vara uppsvällda och tröga i början, vilket kan leda till en del "ryckningar" i magen. Det kanske är rent av det som har lagt sig?

Vill inte förminska din känsla för att ha upplevt fosterröresler, känner du dig övertygad om att det är det så förstår jag att du blir orolig men det är svårt att veta. Speciellt när det är första barnet och såpass tidigt.

• dallas

Hmmm, jag är i V.19 och jag känner i princip ingenting ännu, detta är min andra graviditet....Allt såg bra ut på Rul

• Chaam

Dallas: Då är vi två, går in i v 19 imorgon, ska på RUL på fredag. Skitnervös.. hörde hjärtslagen hos BM för 3 veckor sen så statistiskt sett ska väl mycket till om det hänt något men ändå.. Oxo min andra grav om man räknar bort 2 som inte gick vägen tyvärr.

Inbillar mig något som känns ibland men ofta är det så litet och så snabbt så man vet inte om det var något eller inte.. Med första kände jag typ i v 19-20 tror jag, vet det var någon vecka efter RUL.

• dallas
    Chaam skrev 2011-07-11 07:29:59 följande:
    Dallas: Då är vi två, går in i v 19 imorgon, ska på RUL på fredag. Skitnervös.. hörde hjärtslagen hos BM för 3 veckor sen så statistiskt sett ska väl mycket till om det hänt något men ändå.. Oxo min andra grav om man räknar bort 2 som inte gick vägen tyvärr.

Inbillar mig något som känns ibland men ofta är det så litet och så snabbt så man vet inte om det var något eller inte.. Med första kände jag typ i v 19-20 tror jag, vet det var någon vecka efter RUL.
    Det går nog bra-tror det helt beror på hur moderkakan ligger och hur fostret ligger! Jag oroar mig ibland men försöker tänka att mina ömma bröst är ett gott tecken iaf
Svar på tråden Fosterrörelser har avtagit, är i v 17! Nåt oroa sig för?