• Anonym

orättfärdig kritik - mår nu dåligt.

Jag umgicks med ett par människor idag, har inte haft så mycket med en del av dem att göra eftersom jag inte träffar dem själva utan de är kompisar till ett par kompisar. Vad jag än sa och vad jag än gjorde gentemot min dotter fick jag kritik eller påståenden som fick mig att må dåligt. Tex jag lever med smärta som går i skov. Nu tror jag att jag kommit på lösningen och nämnde det- genast fick jag till svar skulle inte tro de då skulle du inte sitta här. Då skulle du vara riktigt sjuk. Fick kritik om all min uppfostran tex var jag för pjåkig, jag ställde för höga krav på min dotter osv. Allt jag gjorde och sa var fel, nu har jag jättemycket ångest och mår dåligt. Ok man ska inte skylla på andra för att man mår dåligt, man behöver ju inte ta åt sig men jag förstår varför hennes barn har ångestsjukdomar. Om hon behandlar sina barn lika som hon gjorde gentemot mig.

• Svar på tråden orättfärdig kritik - mår nu dåligt.
  • rosyposy

Tyvärr finns det människor som går igång på och får engeri av att trycka ner andra människor och få dem att må dåligt, det verkar som om dina kompisars kompisar är sådana. 

Fråga dig själv varför du tar åt dig av vad de säger. Jag menar, självklart blir man ledsen och sur när man blir orättvist kritiserad (fast det verkar mer som mobbing i ditt fall) men spelar det egentligen någon roll vad de säger till dig? Gör de någon som helst skillnad i ditt liv? Tycker du att de har någon poäng i sina kommentarer? Om inte så skit i dem och se till att inte träffa dem igen.    

De verkar ju vara idioter som lever på att trycka ner andra, varför ge dem makten att få dig att må dåligt?

Lycka till och hoppas att du mår bättre snart.      

• Gurkburk

En del människor mår bättre över sig själva när de trycker ner andra. Många gånger är de också väldigt duktiga på att se vilka de kan trycka ner som inte slår tillbaka. Har man dålig självkänsla från början och drabbas av en såda person kan det knäcka en om man tillåter det. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att höja dig över dem. De är sorgliga människor som lever på att suga ut energi från andra. Du behöver inte sådan i ditt liv. Låt dem inte trycka ner dig. De känner inte dig och troligtvis hade de kritiserat dig oavsett vad du sagt eller gjort. De valde ut dig till offer att suga energi ifrån då det får dem att må bättre över sig själva. De är sorgliga, patetiska människor som du inte ska lyssna på. Slösa inte energi på att försöka argumentera med sådana människor eller ens tänka på dem. Det är de inte värda.

• rosyposy
    Gurkburk skrev 2011-07-09 18:02:21 följande:
    En del människor mår bättre över sig själva när de trycker ner andra. Många gånger är de också väldigt duktiga på att se vilka de kan trycka ner som inte slår tillbaka. Har man dålig självkänsla från början och drabbas av en såda person kan det knäcka en om man tillåter det. Jag vet att det är lättare sagt än gjort, men försök att höja dig över dem. De är sorgliga människor som lever på att suga ut energi från andra. Du behöver inte sådan i ditt liv. Låt dem inte trycka ner dig. De känner inte dig och troligtvis hade de kritiserat dig oavsett vad du sagt eller gjort. De valde ut dig till offer att suga energi ifrån då det får dem att må bättre över sig själva. De är sorgliga, patetiska människor som du inte ska lyssna på. Slösa inte energi på att försöka argumentera med sådana människor eller ens tänka på dem. Det är de inte värda.

Exakt!

Dessa människor verkar inte direkt vara några man ska ta som förebilder,alltså är deras åsikter värt noll och inget. 
    Ge dem inte det de vill ha, nämligen att bli lessen och reagera på deras ord.
    Om du råkar ut för dem igen, ifrågasätt varför de säger de saker de gör. Tex om de kritiserar hur du uppfostrar ditt barn, be dem då motivera sin kommentar eller skratta lite lätt och säg: "ja för du verkar ju minsann göra allt rätt.... "

Lättare sagt en gjort men för fan, låt dem inte använda dig som dörrmatta.

Svar på tråden orättfärdig kritik - mår nu dåligt.