• giftgrodan

Böcker liknande Michael Crichton eller Dan Brown?

Hej!

Jag skulle vilja ha tips på böcker som i innehåll är som Michael Crichtons eller Dan Browns. Alltså, lite thriller/äventyr/"vetenskapligt". Tacksam för alla förslag :)

• Svar på tråden Böcker liknande Michael Crichton eller Dan Brown?
  • Skarpa

The Rule of Four av Caldwell och Thomason tyckte jag var lite åt Dan Brown-hållet i handlingen

• giftgrodan

The rule of four har jag faktiskt läst och ja, det är exakt såna böcker jag menar! De du tipsar om verkar intressanta Mentat, synd att de inte verkar finnas på svenska bara. Skönt att slöläsa såna böcker på svenska tycker jag, men jag får väl anstränga mig lite och ta det på engelska istället.

Tack så väldigt mycket för tipsen!

• Mentat

Beklagar, jag tog de jag har i bokhyllan själv. För mig är det ren slöläsning att läsa på engelska. Det är en vanesak. Ju mer du läser på engelska desto lättare blir det! Ja, så länge du inte ger dig på Dorothy Sayers förstås, hon är ökänd för krångligt språk, men det är ett undantag.

• giftgrodan

Jo, jag läser en hel del på engelska, men jag tycker ändå att det är en stor skillnad... tror mest det är att det går så mycket fortare på svenska för mig.

Svar på tråden Böcker liknande Michael Crichton eller Dan Brown?