• puss

vårdpersonal som luktar rök på jobbet

bara undrar.

I am a fast maschine I keep my motor clean
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden vårdpersonal som luktar rök på jobbet
  • Frontline

Så länge det inte är förbjudet att röka så kommer alla rökare lukta...
    Sen om det är trevligt är en annan sak...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Tecken

Rökning är förbjudet inom många landsting och kommuner, något jag tycker är bra! Rökning får ske på fritiden.

• puss
    Frontline skrev 2011-07-10 13:19:12 följande:
    Så länge det inte är förbjudet att röka så kommer alla rökare lukta...
    Sen om det är trevligt är en annan sak...
    beklagar om frågan var otydlig.
  • The past is now

Jag VISSTE att du skulle starta en denna tråd! LOL!!

Borde förbjudas..alt att personalen byter kläder samt tvagar sig. 

• puss
    The past is now skrev 2011-07-10 13:24:15 följande:
    Jag VISSTE att du skulle starta en denna tråd! LOL!!

Borde förbjudas..alt att personalen byter kläder samt tvagar sig. 
    japp, man undrar ju. måst kolla leget
  • The past is now
    puss skrev 2011-07-10 13:25:03 följande:
    japp, man undrar ju. måst kolla leget
    HAHA! Ja, jag tycker att det är väldigt äckligt....jag skulle inte vilja bli omhändertagen av någon som stinker askkopp.
  • Lovey

Tycker det är okej. Men jag är själv rökare. Hade jag itne varit det, hade jag säkert tyckt annorlunda.

• puss
    Lovey skrev 2011-07-10 13:27:21 följande:
    Tycker det är okej. Men jag är själv rökare. Hade jag itne varit det, hade jag säkert tyckt annorlunda.
    kan du ha ett lite vidare perspektiv som involverar andra människor?
  • Tazzme

Förstår inte hur man KUNDe förbjuda det. Och även om jag inte tycker om röklukt så tycker jag inte att det är nåt som man kan säga till om på det sättet.

Vad är då nästa steg? Man får inte använda parfym eller hårspray? Eller ens parfymerade hygienartiklar såsom deodorant och handkräm?
    Men tänk om jag inte tycker om hur deras tvättmedel luktar, de har hund hemma som de luktar av eller kanske jag tycker att deras egen kroppslukt är äcklig....

Är helt och hållet med på att rökning ska förbjudas under arbetstid osv. Men att förbjuda lukter, där tycker jag det går lite för långt. Har någon t.ex. rökt på vägen till jobbet så att lukten sitter kvar i håret så vem är jag att förbjuda det....

• puss
    Tazzme skrev 2011-07-10 13:30:17 följande:
    Förstår inte hur man KUNDe förbjuda det. Och även om jag inte tycker om röklukt så tycker jag inte att det är nåt som man kan säga till om på det sättet.

Vad är då nästa steg? Man får inte använda parfym eller hårspray? Eller ens parfymerade hygienartiklar såsom deodorant och handkräm?
    Men tänk om jag inte tycker om hur deras tvättmedel luktar, de har hund hemma som de luktar av eller kanske jag tycker att deras egen kroppslukt är äcklig....

Är helt och hållet med på att rökning ska förbjudas under arbetstid osv. Men att förbjuda lukter, där tycker jag det går lite för långt. Har någon t.ex. rökt på vägen till jobbet så att lukten sitter kvar i håret så vem är jag att förbjuda det....
    nästa steg, hänger du inte med alls eller? många ställen är det ju så på redan.
Svar på tråden vårdpersonal som luktar rök på jobbet