Inlägg från: alifewithoutme |Visa alla inlägg
  • alifewithoutme

katten föll från femte våningen

Gurkburk skrev 2011-07-10 20:29:51 följande:
    Det är lag på nät om man låter katten vara på balkongen, men eftersom ni inte vet hur det här gick till tycker jag ni ska vara lite försiktiga innan ni dömmer.
    Nja, bor man 3 meter och högre så är det lag på nät! Men jag ser det som vettig och ren hyffs att alltid ha nät, oavsett hur lågt man bor! 

Men iom att katten inte verkar få vara ute så får man väl se det som att den smet (skulle jag också gjort om jag inte fick vara på balkongen .. ;)..) och det var inte något som skedde för att balkongen saknade galler! Man får se det positivt att TS åkte in med katten till veterinären, inte alla som brukar det :S

• alifewithoutme
    sirisdotter skrev 2011-07-10 22:50:39 följande:
    Trodde det   var fem meter.    Grannens katt ramlade ner från balkong på andra våningen nyligen.   Eftersom vi bara har 2.50  i takhöjd  fick jag för mig att de inte är skyldiga att näta in sin balkong.    (En annan gång hoppade en schäfer ut från rn balkong på andra våningen här).

Femte våningen däremot....   Men det kanske är som en del antyder att man kan  ha tillgång till balkong utan att låta katten gå ut på den. 
    Stod 3 m på en affisch från Agria!
Svar på tråden katten föll från femte våningen