• Anonym (Fattig)

Pantbank med en ny tv

Vi är i verkligen knipa och behöver pengar. Fick dock en tv av pappa som är knappt 3 månader gammal och det finns garanti och allt i 5 år, är det nåt man kan lämna till pantbank.
    Tanken är att jag ska lösa ut tv:n igen bara vi har kommit ur den här knipan.
    Någon som vet? 

• Svar på tråden Pantbank med en ny tv
  • Anonym (kan)
    Kan..kan du väl.Men du kanske inte får det för den som du räknat med att få?
  • vt1

Ja, det går bra. Annars kan jag köpa den, kompispris?

• Anonym (Fattig)

haha...ja jag vet inte vad jag ska ta för den. Plasma är bara skit påstår alla som säger att jag ska sälja..

• Anonym (kan)
    Anonym (Fattig) skrev 2011-07-10 17:57:40 följande:
    haha...ja jag vet inte vad jag ska ta för den. Plasma är bara skit påstår alla som säger att jag ska sälja..
    Du får inte sälja saker via forumet
  • Anonym (Fattig)

Nej har inte tänkt göra det heller, ska kolla upp detta om pantbank

• Oklok

Plasma är långt ifrån skit beror sig på vad du nyttjar tv:en till, strl osv, de som påstår att det är skit är bara okunniga. Däremot är en billig led "skit" då inte ljuskällan inuti kommer ifrån alla håll.

• Anonym (Fattig)
    Oklok skrev 2011-07-10 18:41:26 följande:
    Plasma är långt ifrån skit beror sig på vad du nyttjar tv:en till, strl osv, de som påstår att det är skit är bara okunniga. Däremot är en billig led "skit" då inte ljuskällan inuti kommer ifrån alla håll.
    Nej jag tycker tv:n är bra, men dock säger dom flesta att det är skit när det är plasma.
  • hummelgard

Klart du ska testa. Alla försök är bra när man behöver mera pengar. Sen om du får för lite så strunta i det då. Men om du är akut behov på pengar  så är lite pengar också pengar.
    Sälj av saker hemma,extrajobba . Alla små bäckar gör ju att du inte kommer till kronofogden iallafall. För är du i aktua knipa så gissar jag att det är nära.

• Oklok

Kikar du mycket film så är plasma ett bättre alternativ än lcd speciellt om de gäller större storlek på tv:en. Så nej plasma är inte skit, det är bara vad folk vill tro. Större lcd ligger långt efter.

• Anonym (Fattig)
    hummelgard skrev 2011-07-10 19:30:19 följande:

Klart du ska testa. Alla försök är bra när man behöver mera pengar. Sen om du får för lite så strunta i det då. Men om du är akut behov på pengar  så är lite pengar också pengar.
    Sälj av saker hemma,extrajobba . Alla små bäckar gör ju att du inte kommer till kronofogden iallafall. För är du i aktua knipa så gissar jag att det är nära.

Riktigt så illa är det inte, vi har åkt på en liten svacka den här månaden med glapp i lönen. Och tv:n för mig är inte viktig. Ser hellre mat på bordet..
Svar på tråden Pantbank med en ny tv