• Lördagkväll

Till er Abortmotståndare

Eran 12 åring kommer hem och säger: Jag är gravid/Jag har gjort min tjej med barn.

Vad gör/känner/Tycker ni som föräldrar?

Tycker ni verkligen att eran 12åring ska ta ansvaret och bli mamma/pappa vid 12-13års ålder och att ni skulle stötta dom helhjärtat? För vi vet ju alla hur "unga" föräldrar är..
    Eller skulle ni försöka övertala dom till en abort även fast det går emot det ni känner.

• Svar på tråden Till er Abortmotståndare
  • vt1

Ja, för fan, vill ungen skaffa barn så får hon väl göra det. Är väl onödigt att skattepengarna ligger och skräpar, bättre att de hamnar hos de som verkligen behöver dem.

• Disan

Jag hade verkligen försökt få henne till att göra abort (är iofs ej motståndare) för jag skulle då inte vilja hjälpa henne med barnet, faktiskt. Har varken ekonomi eller lust.

• Lördagkväll

Puffar lite och hoppas på fler svar

• Sömnstörd

Jamen vaddå, man kan ju alltid adoptera eller vad det var för gallimattias jag nyss läste. Tomte
    Bara flickstackarn får massor av stööööööd så blir allt sådär jättegulligt, ulligt och supersött i slutänden.
    Kräks

Om jag hade blivit mormor  långt innan 40  hade jag hoppat i sjön! Seriöst!
    Det skvallrar lite om tragedien abortmotståndare tycker är en mycket bra lösning!

• Stinky

Bara hela samhället är med och stöttar denna stackars lilla 12-åring, så ska det nog lösa sig!

Den farligaste av våra fördomar är tron att vi inte har några.
  • Sömnstörd
    Stinky skrev 2011-07-11 00:16:17 följande:
    Bara hela samhället är med och stöttar denna stackars lilla 12-åring, så ska det nog lösa sig!
    Och det ställer människor gladeligen upp på, det ser vi i alla socialbidragstrådar.
  • Jennie med ie
    Lördagkväll skrev 2011-07-10 17:39:28 följande:
    Eran 12 åring kommer hem och säger: Jag är gravid/Jag har gjort min tjej med barn.

Vad gör/känner/Tycker ni som föräldrar?

Tycker ni verkligen att eran 12åring ska ta ansvaret och bli mamma/pappa vid 12-13års ålder och att ni skulle stötta dom helhjärtat? För vi vet ju alla hur "unga" föräldrar är..
    Eller skulle ni försöka övertala dom till en abort även fast det går emot det ni känner.
    Vad jag tycker? Troligen som nu: att abort är fel. Att det är tråkigt om tjejen blivit gravid om de inte önskat detta.

Vad jag gör? Troligen/förhoppningsvis hjälper dem att komma fram till vad DE anser vara det rätta. Och vid en direkt fråga "Vad tycker du?" svarar jag ärligt.
  • SmilingCoast
    Jennie med ie skrev 2011-07-11 00:54:03 följande:
    Vad jag tycker? Troligen som nu: att abort är fel. Att det är tråkigt om tjejen blivit gravid om de inte önskat detta.

Vad jag gör? Troligen/förhoppningsvis hjälper dem att komma fram till vad DE anser vara det rätta. Och vid en direkt fråga "Vad tycker du?" svarar jag ärligt.
    Jag uppfattar det som att du skulle lägga över allt ansvar på 12-åringen. Oavsett hur de löser det kommer beslutet ha stora konsekvenser, för stora för att ett barn ska behöva ansvara för dem. 

Visst kan man lyssna på barnet, och en stark vilja i endera riktningen borde vara en avgörande del i beslutet. Däremot är det inte barnets beslut, det är föräldrarnas.  
  • Jennie med ie
    SmilingCoast skrev 2011-07-11 06:19:34 följande:
    Jag uppfattar det som att du skulle lägga över allt ansvar på 12-åringen. Oavsett hur de löser det kommer beslutet ha stora konsekvenser, för stora för att ett barn ska behöva ansvara för dem. 

Visst kan man lyssna på barnet, och en stark vilja i endera riktningen borde vara en avgörande del i beslutet. Däremot är det inte barnets beslut, det är föräldrarnas.  
    Jag skulle lägga det avgörande valet på den som är gravid, ja. Men givetvis har vi vuxna ett ansvar att hjälpa denna vad hon vill och vad hon känner är rätt. Att det är den gravidas val i slutänden är nåt som det ofta "tjatas" om och jag instämmer i det även när det handlar om en ung människa. En ung människa kan däremot behöver annan form av stöd och hjälp i detta beslutstagande än en äldre.
  • puss

jag har pojkar TJOHOO!!!!

*fri från ansvar*

I am a fast maschine I keep my motor clean
  • Lördagkväll
    Stinky skrev 2011-07-11 00:16:17 följande:

Ja för vi vet ju alla hur "unga" mammor är... Tungan ute
  • Donum

Jag hade nog först känt att jag misslyckats som förälder. Sedan hade jag förmodligen blivit väldigt praktisk och hjälpt till med allt sådant. Jag hade definitivt inte försökt övertala till abort. Har sett förfärliga konsekvenser av ett sådant agerande. Eftersom man får göra abort utan målsmans tillstånd så ligger det i sakens natur att även 12-13-åringar anses kababla att fatta ett sådant beslut. 

Svar på tråden Till er Abortmotståndare