• Malin1115

Januarimammor 2012

Hej på alla gravida tjejer där ute som är beräknade att bli mammor i januari 2012 eller de som  redan är mammor men är beräknade att få något av sina nästkommande i januari 2012:)

Hur som är alla mycket välkommna att gå med i gruppen!!:) ni kanske behöver stöd utav någon annan i samma situation eller kan ge stöd, byta erfarenheter men framför allt någon att dela upplevelsen med:)

Berätta lite om vem du är "ung som gammal" första andra tredje barnet och så vidare?:) eller du kanske rent utav väntar tvillingar/trillingar?:) 

• Svar på tråden Januarimammor 2012
  • Malin1115

Jag är 23 år och min sambo är 21 år och vi väntar vårt första barn!
     vi plussade för några veckor sedan och det kom med glatt besked:)  Ska på inskrivning imorgon vilket jag verkligen ser fram emot:) för er som redan varit på inskrivningen?? hur går det till där? och vilka prover brukar de ta? kan man bli trött efteråt? tänkte nämligen jobba lite efteråt men kom på att det kanske inte var sån bra ide..:/ ??

De vore kul om någon i liknande ålder hörde av sig och skrev:)  

• elinson

Hej på er!
    Jag for till Norge för att jobba i 3 månader, mötte kärleken och blev kvar. Har bott i Bodø i 1,5 år, köpte hund, blev gravid och nu väntar jag och sambon vårt första barn. Han är norsk 22år, jag är 28år.

• Millimysan

Halloj!

Jag och min man väntar vårt andra barn nu :) Längtar och väntar med spänning på lillasyster eller lillebror :) och denna gången ska vi ta rätt på vad det blir :) 

• missmuffin

Hej!

Väntar också mitt andra barn nu. Har sedan tidigare en tjej på 3 år. Längtar till ultraljudet nu som man kan stilla sin oro och vet hur många som är där inne. Tror dock bara på en.

Hur många ultraljud får ni gå på? Vi, som ska få barn 2012 i min region (södra Skåne) får bara gå på ett. Snopet tycker jag.

• elinson
    missmuffin skrev 2011-07-29 13:57:02 följande:
    Hur många ultraljud får ni gå på? Vi, som ska få barn 2012 i min region (södra Skåne) får bara gå på ett. Snopet tycker jag.
    Jag bor ju i Norge då.. men här uppe får vi oxå bara ett. Har dock köpt 2 till hos en privat barnmorska. Så vi såg den lilla första gången i vecka 13. Och nästa gång blir 1 september.
  • Friddi

Hello!

Jag är snart 29 år gammal och väntar vårt första barn mot " alla odds".

När jag var 18 fick jag veta att jag har något som kallas PCOS. det innebär en hormonrubbning och man har sk. äggblåsor på äggstockarna som förhindrar ägglossning.
    Jag fick även veta att jag förmodligen kommer att ha svårt att få barn naturlig väg och började vänja mig vid tanken att jag faktiskt kanske inte kommer att få några barn.

För 3 år sedan träffade jag min blivande man och alla bitar började falla på plats.
    Min mens blev regelbunden och jag började få ägglossning.

Det positiva graviditetstestet kom verkligen som en chock. Är nu i vecka 17 och kan fortfarande inte fatta det.

Nu är man fylld av en blandning av oro,glädje, rädsla och lycka, förvåning och illamående:).

Det här kommer bli skitbra!

Hur mår ni andra? Har ni dragit på er några krämpor, för många kilon eller är alla sådär sprudlande glada och strålar?

• elinson
    Friddi skrev 2011-08-05 13:39:58 följande:
    Hur mår ni andra? Har ni dragit på er några krämpor, för många kilon eller är alla sådär sprudlande glada och strålar?
    jag har mått helt ok fysiskt, spydde bara lite första veckorna, lite illamående och än så länge ingen foglossning eller krämpor.. ta i trä;) MEN jag har varit långt ifrån sprudlande glad. Tvärtom har jag varit väldigt nedstämd, gråtit och bråkat om vart annat med min sambo. Inte förstått var tårarna kom ifrån och haft lite och noll energi utan mest legat på soffan. Nu börjar det äntligen vända, och jag kan vara sådär sprudlande glad;) Energin med är tillbaka (av och till) och jag kan träna. Är i vecka 15 nu.

Vi är verkligen olika i våra graviditeter är på FL, alla upplever en unik graviditet och mer en eller mindre olika kombinationer av symptomer ;) Lycka till vidare med grav! 
  • MammaNanna83

Hej hopp!
    28 årig blivande tvåbarnsmor =) Har en pojke på 4 år sedan tidigare. Han är fast besluten att det kommer bli en lillasyster, och min sambo tror på fullt allvar att det är tvillingar..... hua! Ska på ultraljud på måndag och få nerverna lugnade.....eller inte om det verkligen är två där inne. Vad gör jag då? Får panik antagligen =) Jaja de e bara att gilla läget helt enkelt.

Att det strålar om en och att man är sprudlande glad är väl en överdrift. Men det kankse är så medandra barnet??? Vill bara att den ska komma ut nu! En sak är ju säker iaf, kommer aldrig mer "offra" min kropp på det hät sättet! =)
    Men å andra sidan mådde jag mycket bättre unnder första graviditeten. Har verkligen mått superdåligt Kräks i flera månader men nu verkar det äntligen ha släppt.
     Ska bli spännande på måndag.....

Svar på tråden Januarimammor 2012