Inlägg från: elinson |Visa alla inlägg
  • elinson

Januarimammor 2012

Hej på er!
    Jag for till Norge för att jobba i 3 månader, mötte kärleken och blev kvar. Har bott i Bodø i 1,5 år, köpte hund, blev gravid och nu väntar jag och sambon vårt första barn. Han är norsk 22år, jag är 28år.

• elinson
    missmuffin skrev 2011-07-29 13:57:02 följande:
    Hur många ultraljud får ni gå på? Vi, som ska få barn 2012 i min region (södra Skåne) får bara gå på ett. Snopet tycker jag.
    Jag bor ju i Norge då.. men här uppe får vi oxå bara ett. Har dock köpt 2 till hos en privat barnmorska. Så vi såg den lilla första gången i vecka 13. Och nästa gång blir 1 september.
  • elinson
    Friddi skrev 2011-08-05 13:39:58 följande:
    Hur mår ni andra? Har ni dragit på er några krämpor, för många kilon eller är alla sådär sprudlande glada och strålar?
    jag har mått helt ok fysiskt, spydde bara lite första veckorna, lite illamående och än så länge ingen foglossning eller krämpor.. ta i trä;) MEN jag har varit långt ifrån sprudlande glad. Tvärtom har jag varit väldigt nedstämd, gråtit och bråkat om vart annat med min sambo. Inte förstått var tårarna kom ifrån och haft lite och noll energi utan mest legat på soffan. Nu börjar det äntligen vända, och jag kan vara sådär sprudlande glad;) Energin med är tillbaka (av och till) och jag kan träna. Är i vecka 15 nu.

Vi är verkligen olika i våra graviditeter är på FL, alla upplever en unik graviditet och mer en eller mindre olika kombinationer av symptomer ;) Lycka till vidare med grav! 
Svar på tråden Januarimammor 2012