• AHL

Hur går man vidare efter missfall?

Hej igen! Många av er har varit inne och skrivit i min gästbok och gett mej styrkekramar, TACK! Jag behöver det. Idag är det en dålig dag. Sitter på jobbet och kan inte koncentrera mej. Hur har ni klarat av att gå vidare? Jag vet inte hur jag ska göra eller orka längre. Känner mej ena stunden apatisk och andra ledsen. Jag vill ju så gärna ha ett eget barn! Men nu sitter jag här och undrar om jag verkligen ska orka det igen. Har ju haft 4 missfall nu. Men hur orkar man med sitt liv om jag inte får några barn? Har tom funderat på att separera från sambon och bara vara ensam. Fast det är kanske ingen bra lösning ändå? Får "goda" råd av andra som redan har barn men jag orkar inte lyssna längre. Alltid är det någon som känner någon som haft fler missfall än jag och minsann fått barn sedan. Men det är ingen tröst för mej. Jag blir bara arg. Och att det var "lika bra att det skedde nu när det var så litet" är ingen tröst heller. Tur jag har er här på forumet!
    Ville bara skriva av mej lite grann.
    Kramar och tack!
    AHL

• Svar på tråden Hur går man vidare efter missfall?
  • AHL

Jag har försökt få med honom till kuratorn jag går till på kvinnokliniken. Men han vill inte. Så vad gör man? Har försökt med allt men det är tvärstopp! Jag får helt enkelt jobba med mig själv där, o det är ju bra men jag hade önskat att han varit med åtminstonde 1 gg.

• AHL

HEJ! Idag var jag på anställningsintervjuv. Gick ganska bra trots allt. Naturligtvis fick man frågan om man har barn. hade så gärna velat säga ja, men men..
    Tack för alla snälla svar både här och i mitt krypin. Det är skönt att veta att man inte är själv.

• AHL

HEJ alla! Behöver skriva ev mej lite igen.
    Fysiskt så är allt "bra" nu. Tycker dock att jag har ont i ena bröstet fortfarande.
    Sitter o irriterar mej på mitt jobb. Mina kollegor är jättebra men varför är det så att vi utan barn förväntas ställs upp och jobba varje storhelg? Imorn går alla hem utom jag och en till efter 12, för vi måste jobba. (jobbar på sjukhus)
    Skolavslutningar, sportlov, påsklov, konfirmationer etc - vem jobbar? Jo vi som inte har barn eller de som har vuxna barn! Blir så trött! När ska det bli min tur?
    Ingen bra dag det här!

Svar på tråden Hur går man vidare efter missfall?