Hur går man vidare efter missfall?
Ok nu känner jag att jag måste nog försvara grabbarna!
Visst är man två om detta,men det är ju ändå vi tjejer som genomlever det fysiska och till viss del även det psykiska när ett missfall inträffar,och detta kan göra att killarna inte riktigt kan föreställa sig behovet av att prata med någon kurator.
Det kan också vara så att han känner rädsla inför att prata med en kurator,han vet att alla jobbiga och smärtsamma känslor kommer att komma fram och göra DIG illa!
Min man vill inte att vi ska försöka bli gravida igen,just för att han inte klarar av att se mig bli ledsen och ha smärtor!
Jag har haft mer än 5 missfall och visst har det varit jobbigt och jag har varit riktigt nere.
Men det finns inget mer för mig att göra än att fortsätta med mitt liv och försöka på nytt,även om jag inte får biologiskt barn så vet jag att jag kommer att bli mamma och om vi inte adopterar så har vi ju varandra! Nu menar jag inte att man ska känna som jag gör,utan så känner jag och det funkar för MIG!
Blir så himla ledsen när jag läser att andra också får missfall,det något jag inte önskar något!!
Kram på er tjejer och fortsätt kämpa på det sätt som passar er bäst!