Vad ska vi göra åt sons eksem i knävecken???
Min son 2 år har haft eksem mer eller mindre sen har var väldigt liten. Eksemet sitter i knävecken men finns också i armvecken. På sommaren när det är varm blir det värre. Vi smörjer alltid flera gånger om dagen med fuktgivande och har testat massa olika från apoteket. Men bara det hjälper inte utan vi har även använt Mildison när det är som värst. Vi uppsökte sjukvård för en vecka sen för att han är så röd och har sån klåda. Vi fick utskrivet Tavegyl som vi skulle ge till kvällen men han kliar sig i alla fall, man kan ge två gånger om dagen tror jag. Problemet kvarstår i alla fall.....Vi skulle köra sju dagar med kortison och medans vi höll på med det så såg det bra ut men så fort vi slutade så blev han jätteröd, torr och så är han alldeles varm där det är rött. Det känns så hopplöst! vad ska man göra? vi kan ju inte köra med kortison titt som tätt, han har redan ljusare hy i knävecken på grund av kortisonet. Vi fick också rådet att undvika solen....inte lätt men det funkar ju med tunnare byxor eller shorts som går ner en bit.
Någon som har erfarenhet, vad ska vi göra? jag vill ringa till vårdcentralen igen men jag är rädd för att de säger att vi ska fortsätta med kortisonet.