Känner också igen mig! Jag tvingar upp min man samtidigt som mig, tjatar och säger tillslut att jag vill inte bli sen för att du ligger kvar i sängen. Tillslut hasar han sig upp. Eller jag sätter igång honom tidigt och bestämt, avbryter det andra arbete han gör och säger att han måste sluta och göra sig klar nu. TJAT och därmed ett underförstått HOT om hur odräglig jag kommer att bli när vi blir sena pga honom! Igen! För jag blir hemsk av att stressa när jag inte kan göra något åt det, springer runt som en yr höna, blir otrevlig och absolut inte effektiv. Men oftast är jag klar, vårt barn har jag gjort klar, vi sitter i bilen och han kommer inte... Sen visar det sig att han ska göra tre ärenden på vägen, vilket han inte har berättat för mig och då blir vi sena i alla fall. Såvida jag inte vägrar - mitt stressade jag har viss respekt med sig, vilket inte mitt vanliga jag har!
När vi träffades och mitt änglatålamod började sina, insåg jag att när jag var redo att kliva ut genom dörren och tittade mig om efter vart han tog vägen, då hade han gått in i duschen... sen skulle han raka sig... vi kom en timme eller två för sent jämt! Nu rör det sig om 5-15 minuter och jag börjar bli ganska nöjd. Men det är mycket arbete bakom varje gång!