• Gittis

Kläder för runda barn, finns det?

Mina barn är lätt överviktiga och jag har jätteproblem med att hitta kläder till dem. Visst kan man köpa mysbyxor, men det skulle vara kul om barnen också kunde ha liknande kläver som alla andra. Mina barn är 11 resp 13 år.
    Är det någon som vet vart man kan köpa kläder för runda barn? Finns det någon butik någonstans i Sverige? Har letet men inte hittat.
    Tacksam för svar.

• Svar på tråden Kläder för runda barn, finns det?
  • Julienne

Vet inte direkt för den åldern då våran dotter är 5, men det jag tänkt på att jag har sett på Lindex barnbyxor med "extra width" (eller hur det stavas )

• bisou

Har också sett sådana kläder på Lindex, men även märkt vid ngra få tillfällen att det har funnits jenas på HM som har extra resår för att släppa ut lite i midjan. Annars är mitt enda råd om du inte hittar ngt, att helt enkelt lägga upp byxor själv om du köper i större storlek och benen är för långa tex.

• Natasias mamma

på H&M rowells (nätshoppen och postordern) finns massa byxor i d-storlekar, vilket innebär att dom har lite extra vidd. =)

• Gittis

Hej och tack för era svar! Där jag bor har vi inte Lindex, men jag ska ta mig till en stad som har. Och så ska jag ta och kolla i H&M katalogen. Tack igen!!
    Gittis

Svar på tråden Kläder för runda barn, finns det?