• Anonym

Rakar ni era babynackhår?

Igår satte jag upp mitt hår i en tofs, bad sambon ta bort löst hår på tröjan. Då säger han (efter 9 år ihop). Oj de där håren där får du klippa bort, så skall det väl inte vara? de håren går ju under din hårlinje och bara hänger ner!!"

Så rakar ni bort era babyhår i nacken?

• Svar på tråden Rakar ni era babynackhår?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-11 12:03:43 följande:
    Jag skulle ha satt upp dom i spännen eller något sånt...
    Det går inte jag har försökt, de glider ut ur spännena
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-11 12:01:42 följande:

Så ser nackhåren ut
    Ingen fara tycker jagSkrattande Det du kan göra är att sätta upp överblivet hår med hårnålarFlört Din sambo är bara elak.
  • Anonym

Kanske skall raka bort dem ändå...nu när jag såg kortet så tänkte jag "fy de passar verkligen inte in på min skalle!" eller har jag blivit ärrad efter min sambos uttalande?

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-11 12:04:34 följande:
    Det går inte jag har försökt, de glider ut ur spännena
    lägg till lite hårgele+ hårnålar, då håller de.
  • sextiotalist

Aha, det är det håret som ger mig liv, som brukar locka sig så fint under sommaren och gör att en frisyr inte ser så stram ut, utan lite busig.
    Min sambo sa en gång (de få gångerna han verkligen är romantisk), att det där "tunna håret ser ut som en gloria kring dig."

• 010306

nä har aldrig rakat bort ! använt hårspray & hårnålar de ggr jag ska ha de mer noga uppsatt bara :P

• Anneli68

Jag rakar bort nackhåren, men så är jag också korthårig. När de börjar växa ut så är det egentligen dags att gå och klippa mig igen, men det är inte alltid jag gör det. Då rakar jag bort dom, för annars ser det för jävligt ut. Om jag hade varit långhårig däremot hade jag inte brytt mig ett skvatt om de håren. 

• Anonym

Ja men de håren växer ju långt nedanför hårranden som min sambo sa. Jag bara funderar på vad han härnäst skall "klaga" på hos mig.

• Jiinii

åh herregud vilken löjlig sambo det där ser väl fullt normalt ut

• Anonym

Jag tror helt ärligt inte att din sambo menade något elakt och att han inte menade att kritisera ditt utseende. Han hade säkert ingen baktanke med det han sa (om han inte brukar säga saker för att trycka ner dig) utan tänkte sig inte för och uttryckte sig klumpigt. 

Du borde alltså inte ta så seriöst på det, han går antagligen inte och stör sig på det (eftersom han inte upptäckte det tidigare, trots att ni varit ihop i 9 år?). Gör vad du tycker är bäst, stör babyfjunet dig - raka av det. Stör det dig inte - låt det vara kvar.  

• Anonym
    Anonym skrev 2011-07-11 12:22:38 följande:
    Jag tror helt ärligt inte att din sambo menade något elakt och att han inte menade att kritisera ditt utseende. Han hade säkert ingen baktanke med det han sa (om han inte brukar säga saker för att trycka ner dig) utan tänkte sig inte för och uttryckte sig klumpigt. 

Du borde alltså inte ta så seriöst på det, han går antagligen inte och stör sig på det (eftersom han inte upptäckte det tidigare, trots att ni varit ihop i 9 år?). Gör vad du tycker är bäst, stör babyfjunet dig - raka av det. Stör det dig inte - låt det vara kvar.  
    Ja vi har vart ihop i 9 år, känt varandra i 10 år och han har sett mig i alla ställningar och situationer, men först nu ser han nackhåren?
  • Anonym
    Anonym skrev 2011-07-11 12:24:05 följande:
    Ja vi har vart ihop i 9 år, känt varandra i 10 år och han har sett mig i alla ställningar och situationer, men först nu ser han nackhåren?
    Jag tror inte att nackhår är något man brukar studera och tänka på. Tungan ute Har han inte lagt märke till dem på 10 år så är det ju inget du behöver oroa dig för, jag är övertygad om att han inte går och tänker på dina nackhår just nu och funderar på om du rakat dem än eller inte. 
  • LisenB

Du verkar ha lite självlockigt hår. Blöt dem så de krullar sig lite och spreja sen! Funkar för mig!

• Anonym
    LisenB skrev 2011-07-11 12:34:00 följande:
    Du verkar ha lite självlockigt hår. Blöt dem så de krullar sig lite och spreja sen! Funkar för mig!
    Jag har självfall(eller vad det heter) i håret, värst är det när det är nytvättat då håret böjer sig eller tillverkar egna små tunna lockar ovanpå det raka håret.
  • Anonym
    LisenB skrev 2011-07-11 12:34:00 följande:
    tack för tipset för övrigt=)
Svar på tråden Rakar ni era babynackhår?