• M  och  M

Ni som också hatar att städa, hur gör ni?

Jag tycker inte om att städa, plocka bort, vika tvätt, dammtorka, städa köksbänk etc. Ni andra som inte gillar det, hur lyckas ni få det gjort istället för att bara skjuta det framför er?

Tycker alla nuförtiden verkar älska att städa, folk gör inte annat tycker jag. Alla har ett felfritt hem utan minsta onödiga pryl framme...suck...

• Svar på tråden Ni som också hatar att städa, hur gör ni?
  • Flisan79

Hahaha...tro mig, alla har det inte städat. Jag HATAR att städa. Måste alltid ha knep för att få mig att komma igång. Jag har också med åren lärt mig utnyttja situationer där jag kan "passa på". Tex om min man har besök hemma i vardagsrummet som jag inte känner mig helt bekväm med så plockar jag hellre i köket för att ha en ursäkt att inte sitta med dem och bara glo. Sen så tycker jag att det blivit bättre nu när jag insett charmen med ljudböcker i telen. Lyssnar jag på en riktigt bra bok så känns det inte alls lika jobbigt att dona. Nästan skönare än att bara sitta still. Bra hög musik är också något som underlättar.

Tror min storasyster fick alla städgener för hon är sån som alltid har välstädat och inte en pinal framme. Jag och lillsyrran städar endast för att det är "nödvändigt". Sen så trivs jag trotts allt bättre när det är städat.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • olandstoken

haha, jag hatar att städa! Jag brukar ta dammsugaren och fösa ihop alla leksaker och sen sätter jag mig mitt i högen och sorterar och tittar på tv eller nått samtidigt.

tvätten lägger jag i högar och ibland får jag ryck och viker det och lägger in i skåpen eller så används det direkt.

Diskbänken håller jag "alltid" avtorkad för annars tycker jag det är äckligt. Sen sätter jag på diskmaskinen på morgonen och så MÅSTE jag tömma den när den är färdig, för det finns inget värre än när den blir full direkt när man plockar i det som finns i diskhon Demon 

försöker tänka "bättre att göra det nu för det blir ju inte roligare sen"

• Flisan79

Kan tillägga att vi som letar lägenhetsbyte och varit och tittat på en del lägenheter är förvånad hur många som faktist dels har det direkt ofrächt hemma samt väldigt mycket stök. Vi må ha det stökit för det mesta men om någon ska komma på visning så städar jag ju inför det.

En lite tillfällig blogg/hemsida www.nogg.se/glansitillvaron
  • Vinxen

Jag hatar det! MEN, jag hatar även smutsiga hem och stök är de värsta jag vet så jag bara gör det :)

• olandstoken

och man MÅSTE inte dammsuga hela huset varje gång, räcker med kök och vardagsrum där man drar fram och tillbaka saker hela tiden.

• La Lola

Ett måste är bra musik på stereon!
    Då kan jag sjunga o ibland dansa lite mellan varven.

Det funkar för mig!

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • olandstoken
    Flisan79 skrev 2011-07-11 11:46:47 följande:
    Kan tillägga att vi som letar lägenhetsbyte och varit och tittat på en del lägenheter är förvånad hur många som faktist dels har det direkt ofrächt hemma samt väldigt mycket stök. Vi må ha det stökit för det mesta men om någon ska komma på visning så städar jag ju inför det.
    nä, man vill ju inte att andra ska tycka det är äckligt hos en.

Vi har en köksö som det ALLTID finns en massa onödigt på. Sånt som aldrig kommer dit det ska! Typ tejp, inslagspapper, en tärning, några mynt, cerat... you name it.
  • pussgurkan86

nja när jag väl ha börjat så kan jag inte sluta förrens allting är tipp topp. jag brukar slänga ut mannen och barnen så får dom leka på lekplatsen, sätter på musik och städar.

vill man ha ett fint och städat hem så får man helt enkelt göra det

• Mallaco

Usch visst är det skit tråkigt att städa

Jag har liksom föregående talare en ljudbok i öronen och är näst intill inne i min egen värld och svår att få kontakt med då... vips så är badrummet städat
    Ännu bättre går det när maken tar med sig våra barn någon annanstans så att jag inte blir avbruten stup i kvarten.
    Allra bäst går det om jag tar barnen med mig någonstans en regnig dag och lämnar maken hemma Han är bättre och snabbare än mig.
    Eller om man vet att det kommer besök ganska snart, då går det undan och kan faktiskt bli riktigt ok!

Nä nu måste jag återgå till klädhögarna på mitt köksbord med en ljudbok i öronen för strax kommer min syster och sambo. Det går nog undan lite iallafall för svågern tog med mina två stora tjötmumrikar till stranden, så bara minstingen hemma

Lycka till i städningen!

• Mårtensson90

Kör också på riktigt bra musik, gärna partymusik som man kan sjunga med i :D Sen är det bara dansa fram med damsugaren :D

Svar på tråden Ni som också hatar att städa, hur gör ni?