Inte kär i min man längre. Hur gör man?
Hej!
Jag har själv nyligen lämnat en liknande relation. Och jag vet inte riktigt vad jag ska skriva egentligen, mer än att oavsett hur du gör så är jag övertygad om att du gör det som är bäst för ditt barn!
Jag började känna i vintras att jag inte var kär i min man längre, och att jag ville flytta. Jag tog tag i saken i maj, och nu har jag bott själv i 1 månad.
Det har inte varit ett lätt beslut på något sätt och jag har/haft fruktansvärt dåligt samvete gentemot min dotter för att jag splittrar hennes familj. Men jag är helt övertygad om att det är bättre för barnen att föräldrarna bor på olika håll och är lyckliga än att de håller i hop för barnens skull. För barn känner av om föräldrarna är olyckliga och bara bråkar.
Jag har också velat väldigt mycket fram och tillbaka, om hurvida jag har fattat rätt beslut eller inte. Men det är sånt som visar sig med tiden. Det som har varit jobbigast är att se min föredetta man må så dåligt som han gör. Och fast jag vet att han egentligen har sig själv att skylla för att det har blivit som det har blivit så kan jag inte låta bli att tycka synd om honom.
Jag tror att du vet innerst inne vad som är rätt för dig och din dotter.
Kram Emelie