• Anonym

Inte kär i min man längre. Hur gör man?

eftersom ni ganska nyligen fått barn tycker jag inte det är så konstigt om det knakar i relationen. Så mycket ändras när barnet har kommit och alla kanske inte är förberedda på det. Hans "gnäll" kanske är frustration över att allt inte är bra. Har ni sökt familjerådgivning? Det är bra att prata med en tredje part i rummet.

• Anonym

men det kanhända att de på rådgivningen ställer frågor som får honom att fundera över sitt eget beteende.

Hur skulle tex han känna om du sa liknande saker till honom, att han förändrats till det "sämre", att allt skulle bli bra bara han ändrade tillbaka som det var innan?

Om han läste en text om ett annat par där maken sa såna saker till sin fru, tror du han skulle tycka det var ok då?

• Anonym

låter nästan som om han letar efter fel, då har han ju en ursäkt om han vill göra slut, kan det vara så?

skriv upp allt han säger och när listan är lång ger du honom den, fråga om han tycker detta är ok saker att säga till den man älskar.

Jag har inte förrän nu, 10 år efter sista barnet, lyckats gå ner i vikt!!!!!  så att du inte är helt klar efter 7 månader är ju bara bullshit. Min han har hela tiden sagt att jag är vacker oavsett hur många kg jag haft.

• Anonym
    Anonym (Ledsen mamma) skrev 2011-07-11 15:01:27 följande:
    Vet du, jag började gråta nu när jag läste ditt inlägg. Det är verkligen inte sånt man säger till någon man älskar.
    oj nej, men det var inte meningen.
    Ville bara att du skulle förstå att det finns män som säger snälla saker till sin fru (även om man har några gravkilon kvar...)

Hoppas verkligen du kan nå fram till honom på något sätt. Kanske är det så att han vill bort, men då får han väl för sjutton våga säga det
Svar på tråden Inte kär i min man längre. Hur gör man?