• Annemona

Stephanie?

Namnjakten går vidare. Det är så svårt att hitta ett perfekt flicknamn. Vad tycker ni om namnet? Hur tänker ni att en person är som heter Stephanie och hur ser hon ut?

• Svar på tråden Stephanie?
  • True love

Tycker att det är ett jättefint namn och ganska ovanligt i dagens läge. Go for it!

• Parvelsson

Stephanie låter som en tjej som peakar i högstadiet. En tuff brud med mycket smink som det sen går lite utför för. 

• lovely3
    Parvelsson skrev 2011-07-12 15:28:06 följande:
    Stephanie låter som en tjej som peakar i högstadiet. En tuff brud med mycket smink som det sen går lite utför för. 
    Håller med.
  • skrutto

Tänker på Prinsessan Stephanie av Monaco som nog inte alltid haft det så lätt i livet.

• Dixie
    håller med - Stephanie är inget namn jag hade valt..........
  • fluu

Gillar inte. För mig är Stephanie en tjej med alldeles för mycket attityd som typ alltid hamnar snett i livet.

Jag är Narcissus, en fåfäng fakir
  • Jazzy

Vi är också lite inne på Stephanie om vi får en flicka...eller mer maken då, men jag tycker att det är helt ok!

• ingensoldat

instämmer. gillar inte.
  • Ellie84

Jag tycker det är ett fint namn. Hade kanske valt det namnet åt min dotter om det inte varit för att min pappa och bror heter Stefan =)
    Samantha fick min dotter heta istället.

• EmmaHenke

Gillar inte alls. Ser en kaxig 15 åring som röker framför mig.. Inte för att jag vet varför

• steffi8029

Jag heter Stephanie och jag känner mig bra med namnet......Jag tycker om "långa namn" som är lite ovanlig. Mina tjejer heter till exempel Viktoria och Mariella.

• Kimmice

Dem enda personerna med det namnet jag träffat har varit sådana som beskrivs i inläggen ovan, så för mig ger de inga positiva associationer även om jag inte har någonting emot namnet i sig. Obestämd

• steffi8029

Hade aldrig kunna tänka mig hur mycket fördomer det finns bara för man har ett visst namn......

Svar på tråden Stephanie?