Vilken föräldramedlem anser du....?
Vilken familjemedlem tycker/vill du ska få träffa den nyfödda först?
Utöver barnets föräldrar alltså..
Låtsas som att alla alternativen finns i släkten (vid liv)
Barnets....?
Vilken familjemedlem tycker/vill du ska få träffa den nyfödda först?
Utöver barnets föräldrar alltså..
Låtsas som att alla alternativen finns i släkten (vid liv)
Barnets....?
Jag tycker inte att det någon sådan ordning. Det mest naturliga hade varit syskonen till barnet, eftersom man kan anta att den personens liv kommer att förändras mest, och för att han eller hon antagligen väntat och längtat och undrat (förutsatt att det inte är sladdbarn och syskonet är vuxet).
För vår del kom nyblivna farmor och mormor in samtidigt på förlossningen när vår son var nyfödd, efter att ha spenderat hela dagen ihop i väntan på sitt lilla barnbarn.
Sedan var det möjligen farfar och sedan MIN mormor och morfar, andra som besökte på BB var nyblivna gudmor, gudfar, nyblivna fastrar farbröder och MIN morbror och lillkusin.
Men vilken relation de hade till min son var knappast något jag direkt funderade på.
Beror helt på vilken relation man har till sina släktingar.
Pappan kanske är sin moster närmast och mamman sin pappa. Då kanske de vill presentera nya familjemedlemmen för dom först.
Mormor till vår dotter fick träffa henne först eftersom hon var med på förlossningen. Sen kom farmor/farfar min låtsaspappa och hans dotter. Sen kom min syster och min kusin och hennes man.
Själv kunde jag inte bry mig mindre om vem som träffade henne först. Hon skulle ju få träffa alla så småningom. Jag ville bara visa upp underverket :)
Finns det syskon så tycker jag syskonen. Annars så tycker jag inte att det spelar någon roll. Vi hade t.ex. väldigt bra kontakt med våra grannar när vår son föddes. Nu kommer jag inte ihåg men jag tror att de var de som träffade vår son först. Jag skulle aldrig komma på tanken att säga till grannarna att de får vända i dörren när de vill gratulera till sonen eftersom det finns andra som ska få träffa vårt barn före dem. Gud vad löjligt om man gör så.
Fy vad hemskt gjort av din mamma. Ni måste ha känt er både betydelselösa och värdelösa. Vilken normal människa gör så mot sina egna barn?
För oss föll det sig naturligt att storebror var den förste som fick komma och hälsa på, när lillebror var född.
Hur andra gör har jag inga åsikter om.
Oj missade syskon.
I första hand syskon, sedan min mamma :) Sedan min pappa och mina syskon, sedan svärmor och sedan min mans syskon :P
Lite ego är man kanske, men det är ju i den ordningen jag står dem närmst.
Syskonen naturligtvis. (Bebisens alltså) ;)
Jag tog farnor/farfar, för att mitt barn har inga syskon :)
Jag vill att farmor, farfar och mormor och morfar ska komma samtidigt.
Sen får alla andra komma, men farmor, farfar och morfar mormor är absolut viktigaast för mig!