• Svar på tråden Hmmm.. OnOff går i konkurs.. vad händer då med avbetalningar?
  • MammaTillGuldklimpar

Avbetalningar görs ju genom resurs bank på onoff så jag gissar att man ändå måste betala eftersom man lånat av resurs bank o inte onoff..

• SilverLadyG

Tror att avbetalningen är en kontrakt mellan dig och onoff, vilket betyder att de inte kan kräva in pengarna i förvägg. Konkurs ärendet lär ta ett bra tag och jag är säker på att ni kommer att få brev hem angående konkursen.

• MeijaMaria

har för mig att det är så att när man tar krediter så är det via nån bank, t ex nordea eller handelsbanken.När du valde avbetalning på onoff så har du tagit lån hos nån bank istället som betalar Onoff och du betalar till banken. 

• Stormorsan

Håller med ovanstående. OnOff har redan fått betalt av banken för beloppet du är skyldig. Din avbetalningsplan med banken berörs inte alls.

• Teskedsmamman

Precis!

Onoff har redan fått fullständig betalning från Resursbanken. Onoff är inte längre inblandad i köpet utan det är mellan dig och Resurs som det är en affär.

Grabbmorsan med 4 killar ☆ www.teskedsmamma.se
  • Ramborg

Även om det hade varit direkt till onoff du skulle betalat, så hade din skuld varit en tillgång i konkursen som konkursförvaltaren hade sålt till något inkassobolag. Du hade inte sluppit betala.

• Scaniamamma

lägger in en liten extra fråga här om det är ok. vad händer med kreditkortet man har via resurs som det står onoff på? blir dom ogiltiga?

• Mirris
    lejoninnan skrev 2011-07-11 18:43:24 följande:
    Läste i tidningen att dumåste fortsätta betala på din avbetalning.
    Ja det är inga problem, tänkte mest på att dom skulle vilja ha alla pengar på samma gång!
  • Mammisen

Det står ju på länken du själv angav ;)

• oOLillaJagOo

Så surt! Betala en vara som inte ens garantin kommer gälla på längre... =/

• adina01
    oOLillaJagOo skrev 2011-07-13 15:58:17 följande:
    Så surt! Betala en vara som inte ens garantin kommer gälla på längre... =/
    Tillverkarens garanti gäller väl fortfarande oavsett om försäljningsstället gått i konkurs.
  • Jille
    Mirris skrev 2011-07-11 21:03:34 följande:
    Ja det är inga problem, tänkte mest på att dom skulle vilja ha alla pengar på samma gång!
    Prata med banken som står på ditt onoff kort alternativt på dina räkningar så får du bäst svar.
    Jag är helt övertygad om dock att betlningar kommer ske exakt som innan.
    Jag har avbetalning på onoff på en laptop jag har köpt där och jag är helt övertygad om att jag kommer betala som vanligt då pengarna går till resurs bank och inte till onoff från mitt konto.
  • Anette91

Via internetshopen kan man ju ännu handla på avbetalningar så det kommer nog dröja ett bra tag tills dem lägger ner helt o hållet. Dem har ju precis börjat varsla folk t.ex. har jag läst och dem har ju en hel del personal så det kommer ju ta ett bra tag =/ Nu har dem börjat med internetshopsrea "tills vidare" så det märks ju att de är konkursstartat iaf =/ men som sagt vågar man handla nåt som man inte kan lämna in mot garantin om det skulle krångla? Som t.ex en dator? ;o

• Frontline

MediaMarkt kommer att stå för garantierna på produkter som är köpta på OnOff...

De erbjuder nu Onoffs kunder hjälp med garantiärenden. I stället för att själv kontakta tillverkaren kan Onoffs kunder gå till företagets butiker och lämna in sina defekta produkter. Ett villkor är dock att tillverkaren i fråga också finns i Media Markts sortiment.

www.e24.se/business/konsumentvaror/handfull-spekulanter-pa-onoff_2924512.e24[E24]-[2924512]-[artikelpuff]-[Aftonbladet]-[]-[Ettan]

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • mazquE

Skulle just in på onoff och ringa kundtjänst ang. garanti på en tvättmaskin och såg att det inte går att få tag på de.. Går de verkligen i konkurs? Hade jag ingen aning om.. har jag ingen garanti på tvättmaskinen som jag köpt där då? :)

• MajaVira
    mazquE skrev 2011-10-03 17:13:15 följande:

Skulle just in på onoff och ringa kundtjänst ang. garanti på en tvättmaskin och såg att det inte går att få tag på de.. Går de verkligen i konkurs? Hade jag ingen aning om.. har jag ingen garanti på tvättmaskinen som jag köpt där då? :)

Varför göra ett inlägg i en tråd om man inte läser mer än rubriken? Titta på inlägget ovanför ditt eller länken i TS.
  • mazquE
    MajaVira skrev 2011-10-03 17:18:39 följande:
    Varför göra ett inlägg i en tråd om man inte läser mer än rubriken? Titta på inlägget ovanför ditt eller länken i TS.
    för att jag inte såg det. antagligen?! och för att slippa göra en egen tråd med ett enkelt svar angagligen? men tack!
  • emma enhörning

Jodå, du har garanti! Siba, eller i värsta fall MediaMarkt, kan hjälpa dig så länge produkten ingår i deras sortiment! Men på tvättmaskin ringer du ändå tillverkaren, eller dess verkstad, direkt... Hör med Siba, de kan säkert hjälpa dig! Lycka till!

Svar på tråden Hmmm.. OnOff går i konkurs.. vad händer då med avbetalningar?