Grönan är visserligen dyrt, men jätteroligt. Fast på skansken har de ju också lite karuseller som duger gott.
En tripp till fjäderholmarna om det är bra väder är mysigt. Förra året hade de någon barnteater och det finns en lekpark med ett skepp, men det är mysigt att bara gå runt för vuxna också.
Parkteatern har gratis utomhusteatrar, de har också barnföreställningar. De har en i år som heter Sagan om den lilla farbrorn, men jag har inte sett den själv så jag vet inte om den är bra. Annars kan man ju välja en som man vill se själv och göra en picnic av det någon kväll. Det är ju i parker så barnen kan säkert springa omkring. Men välj hellre någon av de inte så centrala parkerna för dit kommer det ju mest folk.
Aspuddens mini-Zoo som Amizah nämnde är kanon, jag tror de har öppet alla dagar hela sommaren. Finns lite djur, ponnyridning och en plaskdamm.
Av museer så ska spårvägsmuseer vara bra.
Om det är sämre väder kan fjärilshuset vara mysigt, men det är ganska litet och inte så billigt.
Som restaurang rekommenderar jag Boule och Berså om ni har tur med vädret. Det är utomhus så det gör inget om barnen stojar och de tycker också att det är roligt med boule, även om det kanske inte blir någon riktig match. Ligger under danvikstullsbron, jag tror att hållplatsen heter Henriksdal.
Hoppas ni får roligt.