• ElinÖland

Fiskpinnar?!?

Hej..
    Är så himla sugen på fiskpinnar, men det finns ju ingen "vanlig" potatis, och vi brukar alltid äta potatismos till fiskpinnarna...
    Någon som har nått annat bra tips på vad man kan ha till?
    Någon sås som är lätt att göra??
    För potatismos på färskpotatis blir väl aldrig gott? Eller är det nån som har lyckats?!

Mvh

• Svar på tråden Fiskpinnar?!?
  • ElinÖland

Tackar för alla tipsen!
    Makaroner tror jag inte att jag vågar mig på, men det kanske är jätte gott - man vet ju inte förräns man provat! :)

tack tjejer :)

• Pinglan

Vi brukar ibland äta fiskpinnar i korvbröd med bostongurka och kaviar. Låter lita udda men gott är det och praktiskt på sommaren.

• mamma30

Ja,man kan också göra fiskburgare av "pinnarna" med sallad,tomat,kall sås och brödet såklart. (Eller nåt annat gott emellan hamburgerbrödet)

• Villes mamma

Jag blandar oftast ihop en enkel gräddfilssås till fiskpinnar och potatis:

Gräddfil
    Senap
    En nypa salt
    En nypa socker
    Citronpeppar
    Eventuellt färsk dill
    Ibland lite curry (faktiskt gott!)

Eller sen lagar jag spenatsås eller äggsås (som är min sambos favorit!)

*smaskens*

• Sussi75

Vi brukar ofta ha ris till fiskpinnarna och så har vi Teriyakisås till. Kanske inte det första man tänker på att ha till men det är faktiskt gott! Teriyakisås finns att köpa på flaska.

• Katja77

Jag äter alltid pommes till fiskpinnar...

• Jennelii

Jo makaroner är gott till, makaroner, hårt stekta fiskpinnar o thaisås i makaronerna =)

• Jennelii

I våra "fiskburgare" har vi potatismos på båda bröden, 2 fiskpinnar o sen bara aioli eller nåt...

• Fjäril

När jag var gravid fick jag plötsligt fiskpinnar och potatismos-noja. Jag gillar inte ens fiskpinnar i vanliga fall, men då åt jag fiskpinnar med potatismos varje dag i ca två veckor. Sen gick jag över till grillad kyckling och potatismos.

• vivianne

Om man piffar upp ett bra pulvermos med mjölk, smör och kryddor (att hacka ned t.ex. purjo eller gräslök i mos är alltid gott) blir det helt OK.

• KvastHilda

Va? Färskpotatis och en kall sås till blir ju jättegott!

• teresan

pommes och bearnaisesås

Svar på tråden Fiskpinnar?!?