Hund + katt = Ingen bra kombination!
Rubriken tar hänsyn till min familj och ingen annans. Jag tänkte bara om någon har några bra tips på hur man kan få 2 katter att gå ihop med vovven? Katterna bodde ju här först och nu ser jag knappt röken av dom. Jag får så dåligt samvete för dom var ju mina bebisar.. ÄR mina bebisar.. Nu har hankatten gått ned MYCKET i vikt, stressäter så fort han tar sig in (dom få ggr dom visar sig inomhus) och honan ligger alltid ute och sover. Innan hunden kom låg hon alltid i sängen med oss.. Dom lossar fruktansvärt mycket hår dessutom.. Säkerligen pga stressen dom känner över att ha hunden omkring jämt..
Jag har också märkt att Egon (hunden) har mer agg emot hankatten (han är kastrerad) än mot honan (hon är steriliserad) för så fort Sotis (hankatten) visar sig inomhus blir Egon liksom lite.. jag vet inte, kanske inte direkt aggressiv men han hoppar emot katten och "hugger".. Han gör inte alls så mot honan..
Det jag vill är att katterna ska kunna vistas inomhus med oss utan att känna stress! Dom bodde här först så dom har en högre rank i denna familj än vad Egon har. Så vill jag ha det också! Han ska inte bestämma över någon alls i denna familj. Jag vill att dom ska komma överens och kunna vistas i samma hus utan att han ska jaga dom, hoppa mot dom eller hugga mot dom.