• Anonym

Hårborttagning - vax, epilator eller sandpappershandske?

Vad är bäst? Och var hittar man ens denna sandpappershandske? Jag tänker på håret på benen och bikinilinjen främst...

• Svar på tråden Hårborttagning - vax, epilator eller sandpappershandske?
  • vinkelslip

Epilator till både ben och bikinilinje tycker jag är bäst.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Hur länge håller sig håret borta när man epilerar?

• vinkelslip

Jag kör ca en gång i månaden.

• Elenas hasselbackspotatis 86

Va?! Shit låter toppen! Är du hårfri så länge??

• Just me

Vax ycker jag absolut är det bästa! Har vaxat i många år och nu börjar det försvinna helt på vissa ställen.. skulle tippa på att om ca 2 år så där kommer jag att vara hårfri på benen Det gillas!! 

• Anonym

Inte epilator, herregud vad ont det gör. Men det blir fint men så ooont .. Vax är bättre tycker jag. Det gör också ont men det går liksom över snabbare. Proceduren är kortare. Jag är en mes, jag vet, hatar verkligen att ta bort hår. Men vad gör man inte Tyst

• Dalton

Det braiga med vax är att det tar med sig hudavlagringar på samma gång, typ som en ansiktsmask gör.

• vinkelslip
    Elenas hasselbackspotatis 86 skrev 2011-07-12 19:42:25 följande:
    Va?! Shit låter toppen! Är du hårfri så länge??
    Inte helt hårfri kanske, det kommer ju successivt, men då börjar det synas på riktigt. Har dock epilerat i flera år så håren är både tunnare och ljusare och blir inte stubbiga när de kommer ut, så i början syns och känns de inte så mycket. Kan också tillägga att jag inte tycker det gör lika ont längre, eller som jag brukar tänka - det är ju ingen farlig smärta, jag vet att jag inte kommer att dö, så jag kör på så fort som möjligt. Igår körde jag båda benen från foten upp och hela låren och bikinilinjen, tog ca 20 min per ben.
Svar på tråden Hårborttagning - vax, epilator eller sandpappershandske?