Inlägg från: Anonym (svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (svårt)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Päronskrutt skrev 2011-07-12 20:09:02 följande:
    Har dejtat på nätet i ett år, är ensam med tre barn så det är inte lätt att komma ut i riktiga världen och träffa nån.
    Brukar chatta i nån vecka, smsa (kontantkort) nån vecka och sen träffas, vill inte hålla på för länge för att man inte ska bygga upp några förväntningar osv.
    Men nu börjar jag ledsna lite, har träffat kanske 10 st på ett år och antagligen så finns inte kemin (och det är helt okej) eller så tycker man att den finns men sen så rinner det ur sanden allting. Jag har inga problem med att säga att jag vill ses igen eller ta kontakt men vill samtidigt inte vara för på. Jag har ingen brådska nånstans utan tar det lugnt och sansat.

Vill egentligen inte så mycket med denna tråd men kanske kan vi ösa ur oss lite skit här om nätdejting, om vi varit på en riktig usel dejt eller vill ha råd när vi ska smsa,ringa eller ej.
    Jaadu, det är inte lätt. Jag är 27 år utan barn. Träffar uteslutande killar/män (27-42 år) som bara är intresserade av sex- tydligen!. Eller så är de för "gulliga" och kärlekskranka. Vet inte hur man ska träffa nån. På krogen träffar man ju killar, men det är lika ytligt det.
  • Anonym (svårt)
    LivingEasy skrev 2011-07-12 20:18:15 följande:
    Jag håller med! Har reggat mig på Happy pancake och gud va ytliga och dryga tjejerna är där.
    Jag kör jätteseriösa stilen och börjar nästa gissa jag borde prata lte sex för att va intresant.
    Men jag tror det är ännu svårare att va singel utan barn på nätet för ska man ses då så ska det ju va en potensiel familjeskapare man träffar och då har man plötsligt så höga krav. som man ändå släpper på massor bara man blir kär. Så varför ha så höga krav?  
    Jasså, det håller jag inte med om!! Är också på HP
  • Anonym (svårt)
    Anonym skrev 2011-07-12 20:24:40 följande:
    Jag nätdejtade till och från i fem år innan jag träffade "rätt"
    Rätt många killar hann det bli, och många besvikelser...
    Den senaste killen jag träffade var en stor besvikelse först, märkte på första dejten direkt att han var inte min typ och trodde aldrig jag skulle kunna intressera mig för honom.  Han var väl inte superintresserad av mig heller...
    Men vi fortsatte ha kontakt av någon anledning, och nu tre år senare är vi sambo och har barn ihop
    Grattis!! Vad roligt att höra! {#emotions_dlg.flower}
  • Anonym (svårt)
    Gulletroll skrev 2011-07-12 20:51:38 följande:
    Fattar inte varför alla tjejer ska vara så himla rädda för att killarna bara är ute efter sex, so what liksom??? Man måste ju prova varandra för att veta om man är ihop. Eller är det så att tjejerna vill att killen först ska få jättestarka känslor så att dom inte lämnar direkt efter sexet?? Herregud, man träffas och känns det sen bra, ja då fortsätter man att lära känna varandra och i det så ingår ju såklart sex. Hur ska man annars kunna bli pojkvän/flickvän - det är ju en stor del av att vara just det.

Fan tjejer, ta det inte så seriöst utan våga testa er fram lite! Och jo jag är tjej och jag nätdejtar oxå, och visst killar kanske bara är ute efter sex men å andra sidan om ni är nåt att hänga i granen så kommer de fortsätta att vilja träffa er... så släpp loss lite!

Jag hänger oxå på hp Och det är rena rama smörgåsbordet för oss girls ju
    Jag har ändrat "taktik" lite och kör lite på din stil nu...Fan det är ju kul! Varför ska inte vi tjejer kunna ta för oss.
  • Anonym (svårt)
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-12 20:57:45 följande:
    Va?? Får de andra tjejerna välskrivna brev och kan välja och vraka??
    Tror Fredrik72 har lite konstiga föreställningar om hur det funkar att dejta...du kanske måste vara lite sexigare helt enkelt
  • Anonym (svårt)

Jag kom på en rolig sak jag var med om för ett par år sedan:

Vi hade träffats på Happy Pancake och snackat lite fram och tillbaka. Jag kände väl redan då att det inte skulle klicka irl men tänkte att det ju alltid är kul att träffa lite nya människor.

Vi pratade på telefon några gånger och bestämde att jag skulle hem till honom och se film. (Nu förtiden skulle jag dock inte bara gå hem till en kille sådär Cool)

När filmen var slut tog han upp datorn och visade lite bilder han hade tagit (han var fotograf) och däribland ett kort på sin föredetta flickan-  LIGGANDES I SÄNGEN OCH TILLFREDSSTÄLLER SIG SJÄLV!!!! Han berättade lugnt i vilket sammanhang det togs (efter sex, han in i duschen, kommer ut, ser henne, fotar etc) Haha, superbra raggningstipps verkligen.Obestämd

• Anonym (svårt)
    koas skrev 2011-07-14 18:28:29 följande:
    Jag fick ett sexförslag en halvtimme efter att jag registrerat mig på HP.  Tänkte "suck, är det såhär det är så lägger jag ner". Efter det har det varit en knäppgök som tyckte jag kunde åka 50 mil för att fika med honom (det föreslog han i första mailet), när svarade "tyvärr, jag är inte intresserad" så var han in på min sida och skickade mail flera ggr/dag tills jag blockerade honom. Utöver dessa två har det varit riktigt kul faktiskt, mailat med flera och träffat en, ska träffa honom igen.
    Ja HP är en riktig köttmarknad, värre än krogen, för där har vissa inga hämningar alls.
  • Anonym (svårt)
    Päronskrutt skrev 2011-07-14 18:33:52 följande:
    Hittade denna på en pres i dag på HP...lite kul tycker jag men inget jag skulle sätta på min pres...

SINGEL LEXIKON:
    Snäll kille=nyskild
    Gillar middagar med tända ljus=sprängkåt
    I mina bästa år=lite för gammal
    Händig=ungkarl länge
    Bra i sängen=snarkar inte
    Trogen=som ett plåster..
    Akademiker=arbetslös
    Idrottsintresserad=undrar varför frun stack?
    Tröttnat på uteliv=har nog gett upp
    Gillar uteliv=desperat vrak
    Tjej som inte hittat rätt=blir bara blåst heeeela tiden
    Gillar mysiga hemmakvällar=har inte råd/ork att gå ut
    Glad tjej=25år,tre barn med olika farsor
    Va ju lite småkul faktiskt Skrattande
  • Anonym (svårt)
    Gulletroll skrev 2011-07-14 19:13:34 följande:
    Hahaha!! I lööööve HP!! Rena smörgåsbordet för oss girls!
    Sa ju inte att det va nåt dåligt ju Flört
  • Anonym (svårt)
    Baginbox skrev 2011-07-14 19:20:46 följande:
    Man undrar lite, så här när vi nu talar lite om ämnet lite från sidan, vad i en profil får er att ta kontakt? Vilken typ av kontakt (flirt, mail) är såpass intressant att ni faktiskt svarar? Vad står det i det första mailet som gör att ni svarar med intresse?
    Flirtar kollar jag inte ens på, blir så många. Mail..där kollar jag en snabbis på bilden och bestämmer om jag ska läsa mailet och ev. gå in på profilen. Oftast läser jag inte.

"Hej bruden, vad gör du" - går bort

Mail som man märker skickas till var och varannan tjej går bor
  • Anonym (svårt)
    Gulletroll skrev 2011-07-14 19:33:31 följande:
    Men jag sa väl inte att du sa att det var nåt dåligt? :-/ Du läser in för mycket och gör en egen tolkning
    Haha Flört 

Jag tycker att HP kan vara skitkul.

Mindre kul var när mitt ex hittade mig där  (han som tog min oskuld tom!! ) och jag kände inte igen honom Förvånad
  • Anonym (svårt)

Jag dejtade en kille nu senast från en av alla kända dejtingsidor. Frid och fröjd, Han verkade först va värsta svärmorsdrömmen. Sen, efter tre veckor, hade han "bjudit" in en till tjej, utan min vetskap. Som dessutom var skitful. Sorry, men där förlorade han mig, vilket han nu - förhoppningsvis- ångrar

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)