• maskros81

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Gulletroll skrev 2011-07-12 20:51:38 följande:
    Fattar inte varför alla tjejer ska vara så himla rädda för att killarna bara är ute efter sex, so what liksom??? Man måste ju prova varandra för att veta om man är ihop. Eller är det så att tjejerna vill att killen först ska få jättestarka känslor så att dom inte lämnar direkt efter sexet?? Herregud, man träffas och känns det sen bra, ja då fortsätter man att lära känna varandra och i det så ingår ju såklart sex. Hur ska man annars kunna bli pojkvän/flickvän - det är ju en stor del av att vara just det.

Fan tjejer, ta det inte så seriöst utan våga testa er fram lite! Och jo jag är tjej och jag nätdejtar oxå, och visst killar kanske bara är ute efter sex men å andra sidan om ni är nåt att hänga i granen så kommer de fortsätta att vilja träffa er... så släpp loss lite!

Jag hänger oxå på hp Och det är rena rama smörgåsbordet för oss girls ju
    Kanske handlar det om att man inte vill lämna ut sig helt, utan förvissa sig om att det känns seriöst först. Sexet blir ju bra om det finns genuina känslor....För mig känns begreppet provköra inte riktigt bekvämt:)
  • maskros81

Har dejtat några från nätet, men tvärtom många så har jag inte klickat med nån av dom på ett romantiskt plan, däremot som kompisar...Känns dessutom som man blir bedömd på en tiondels sekund....Får väl hålla mig till krogen eller ica:)

• maskros81
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:18:30 följande:
    Jag har en profil på HP, är tjej och har inte fått ett enda mail
    Trist...Jag har inga bra erfarenheter alls av HP......Men nu har jag ju inga bra erfarenheter alls av nätdejting överhuvudtaget. Det e väl inte för alla helt enkelt:) Men du det lossnar säkert snart.......
  • maskros81
    Anonym (loser) skrev 2011-07-12 22:31:17 följande:
    Jag har varit medlem på spraydate och match innan och har nog aldrig träffat på någon som bara varit ute efter sex faktiskt. ALLA har varit superseriösa och åtminstone 90% har velat ses igen. Mitt problem är att jag aldrig blir intresserade av dem. Därför låter det så främmande att folk bara skulle vara ute efter sex, och därför är jag så förvånad över att ingen på HP nappar. Men jag har en lite halvknasig pres (tänkte variera mig eftersom jag bara drar till mig killar jag inte blir attraherad av) och sen har jag inget foto heller. Kanske därför det inte händer nåt, eller så är HP en skitsite helt enkelt .
    Min erfarenhet är inte heller att alla e ute efter sex, men väldigt många, men ok det är ju så på krogen med:)
    Men för min del så känns det för opersonligt, har kännt mig kategoriserad liksom, man skall liksom passa in nån mall.....Sen har ju den där viktiga kemin inte infunnit sig helt enkelt...
    Jag skrev i min profil att jag blir attraherad av män som har humor o e roliga......En kille som jag dejtade irl drog vitsar helt frenetiskt....Va ju inte alls så jag menade...Helt konstlat:)
  • maskros81
    Anonym skrev 2011-07-12 22:55:34 följande:
    Min erfarenhet är att många tjejer på datingsiter är vädigt dryga och mest har en press för att få lite uppmärksamhet och bosta sitt självförtroende genom alla mejl de får.
    Tror killar o tjejer e lika goa på dejtingsidor ärligt talat....Många e egentligen säkert ute efter att hitta kärlek på riktigt, men blir hårhudade o avtrubbade efter upprepade bottennapp och oseriösa förslag..
  • maskros81
    Päronskrutt skrev 2011-07-12 23:12:45 följande:
    Håller med om det och känner igen mig i det.
    Var mer seriös för ett år sedan än vad jag är nu och har svårare att släppa in nån och anstränga mig att skriva roliga mail osv.
    Får nog börja i KBT eller nåt, för mitt kärleksliv e ta mig faan kaos:)
  • maskros81
    Anonym (Erfaren) skrev 2011-07-12 23:17:05 följande:
    Precis så är det! Även fula brudar får ragg på nätet efterssom vi killar sänker våra krav , bara för att få ligga.
    O så tycker ni det e konstigt att vi blir aviga?? När vi får dras med såna som Dig!!
  • maskros81
    Anonym (tar tid) skrev 2011-07-13 03:53:38 följande:
    Hittade er tråd av en slump och ville bara säga att det ibland kan vara en bra idé att faktiskt låta det ta tid innan man träffas. Jag nätdejtade i något år och träffade massor av folk tidigt efter att jag börjat skriva till dem på nätet och det blev aldrig något. Min man mailade jag med i 8 mån innan det verkligen blev av att vi träffades och vi blev tillsammans på första dejten, det är nu 7 år och 2 barn senare.
    Roligt att höra det funkat för någon:)
  • maskros81

Men ser det lite så här: Hellre leva själv ( har ju en son så man e ju inte helt ensam:) Än ensam i ett förhållande, för det e ingen höjdare alls.....
    Skönt e att man en fredag kan kolla 3 filmer i sträck, äta en chipspåse o ett halvt kilo lösgodis, knäppa upp byxorna o svälla i soffan....O man behöver inte "skämmas" inför någon:)

• maskros81
    Anonym skrev 2011-07-13 10:27:41 följande:
    men du är ju jättesöt ju! :-O Vad SKUMT! Om nu utseendet är det som tydligen betyder så mkt för så många killar, och tjejer också verkar det som. Då borde du ju få svar..
    Tack:) Men svar har jag fått, inte det som är problemet.....Det har liksom inte klickat eller känts avigt, kemin har inte funnits där mer än på kompisnivå för min del....Tex som jag skrev innnan....I min profil skrev jag att jag tyckte det var attraktivt med killar som var roliga o hade humor o så....så en kille jag dejtade irl drog vitsar ( skit tråkiga dessutom, typ såna: det var en norrman osv) helt frenetiskt....Va ju inte alls så jag menade...
  • maskros81
    Anonym skrev 2011-07-13 10:36:46 följande:
    Jag känner så jag med! Jag trivs så bra med mitt liv så, behöver verkligen ingen man i mitt vardagsliv så; för det klarar jag ju helt själv. Och kan ha det riktigt bra själv. Men är ju den där förbannade längtan efter fysisk närhet, ligga nära, mysa, hångla, ha sex och sånt som förstör det hela. OM bara det behovet kunde försvinna,s å skulle det ju faktiskt räcka med bara vännerna och så. Om nu inte vännerna konstant flydde in i sina relationer med sina män,och liksom försvann från jordens yta när dom var i sina relationer ungefär..  
    Håller med!!! Skulle vilja ta ett piller så kärleksbehovet försvann, såå skönt det varit...o ALLT hade varit så mycket enklare....Tänk så mycket tid o pengar man sparat dessutom.....Jag menar inför en dejt, helt absurt va man håller på, nya kläder, fixa hår osv osv
  • maskros81
    Anonym (tar tid) skrev 2011-07-13 13:39:34 följande:
    Måste ni säga att ni har barn då? Jag lärde känna min man via hans oseriösa sida och allt var inte helt sanningsenligt men fan vad bra det blev ändå. Om man snackar med någon en längre tid, sen träffas och faller pladask, ja då kan man lättare ta in att det redan finns barn i bilden sen.
    Skulle aldrig kunna låta bli att säga att jag har barn, det är en så stor del av mig...så gillar han inte (eller accepterar) så gillar han inte mig.
  • maskros81
    LivingEasy skrev 2011-07-13 16:24:40 följande:
    Har man lekt av sig är man kräsen. Jag vil inte ha sex 5 min efter man träffats, det är så platt och tråkigt.
    Känner man nån och har träffats  mer än 1 gång blir sexet så mycke bättre.  
    Och bra sex är ju viktigt i nått som kan bli en relation. 
    Håller verkligen med....Sex med nån som det inte finns genuina känslor för e enligt mig helt meningslöst...Tråkig kanske:)
  • maskros81
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 19:30:22 följande:
    Varför ska man ens vilja ha sex på första dejten så länge man inte är HELT desperat! Det ger knappt någon.

Nu har jag kollat upp killen jag dejtar. Det står att han är 47 år och inte 40 som han sa!!! Visserligen gör det inte så mycket, han ser ändå jättebra ut och är vältränad men jag avskyr när man ljuger för mig. Nu är han inte svensk och talar svenska med brytning, så jag kan ha hört fel. Tvivlar dock på det. Ska ta upp det med honom. Och i profilen på datingsidan står det att han är 43. Nu blir jag lite konfunderad. Det står iaf att han är ogift.
    Ja man blir ju skeptisk,,,vad ljuger han mer om?? Men snacka med honom o se va han säger, lita på din magkänsla...Lycka till!!
  • maskros81

Jag e såå satans trött på MÄN överhuvudtaget!!! Var FAN e alla fina gentlemän?? Det går åt skogen för min del på kärleksfronten.....Nunnekloster o Baginbox tack

• maskros81
    LivingEasy skrev 2011-07-22 17:29:11 följande:
    Jag kom just från bolaget med en flaska bubbel.. vEt inte vad jag ska fira. 4 veckor semester och inte en bra flirt.
    Jag hade struntat i att fira nåt o druckit ändå:) Kanske kommer på nåt att fira under flaskans gång
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)