Inlägg från: Sööderbönan |Visa alla inlägg
  • Sööderbönan

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Anonym skrev 2011-07-13 09:33:02 följande:
    för mig är det det. Har bild men det hjälper inte.
    Men då har du ingen/inga bra bild(er). Jag är inte inne så ofta på HP, kanske nån gång i veckan. Kikar jag nu så har jag 763 meddelanden, 28 olästa (rensade alla för nån månad sedan). Svarar kanske ca 10 % uppskattningsvis. Bor iofs i Stockholm (söker "seriöst förhållande" och frågan ang. barn har jag besvarat med "inga, men vill ha" Är 27 år)

Var bor du?
  • Sööderbönan
    Anonym skrev 2011-07-13 19:48:58 följande:
    Östergötland. Jag tycker att mina bilder är ganska rättvisande. Jag är liksom inte snygg för fem öre, och vill inte lägga ut nån photoshoppad bild som jag tagit uppifrån för att se snyggare ut, det känns som att vilseleda folk och skulle kännas skitpinsamt när man väl träffade folk sen...
    Du är säkert snyggare än vad du tror. Vad som är viktigt är utstrålning! {#emotions_dlg.flower} Le, se glad ut och visa att du har glimten i ögat så ska du se att det går bättre. Photoshoppade bilder går såklart bort. Deppa inte ihop pga detta, snälla du!!

Och dessutom kan du ju skriva till killar du tycker verka intressanta! Har du provat?
  • Sööderbönan
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 19:52:13 följande:
    Håller med dig om att man ska lägga ut realistiska bilder. Men frågan är varför du tycker att du inte är snygg!!!!!! Kan du inte piffa upp dig? För din skull framför allt. För om du uppfattar dig själv som ful så uppfattas du av andra också. Man skickar omedvetet såna signaler till andra.
    Håller med, ta på dig nåt extra snyggt så att du känner dig bekväm helt enkelt. Man behöver inte vara "bildskön" för att få napp Flört
  • Sööderbönan
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-15 20:02:17 följande:
    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga hur många av er har en date i helgen?
    Jag har Glad Du då?
  • Sööderbönan
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:11:46 följande:
    Fick höra häromdagen att minst 30-40 st måste man räkna med att dejta innan man hittar någon. 
    oj så många?! Det är ju ett heltidsjobb bara det Flört
  • Sööderbönan
    Gulletroll skrev 2011-07-15 20:14:15 följande:
    Jag dejtar en nu...
    Och sitter framför datorn samtidigt Flört?
  • Sööderbönan
    Mamsis skrev 2011-07-15 20:19:14 följande:
    För att förtydliga, det kändes jättebra i tfn med killen som var seriös, men när vi väl sågs.. Platt fall.
    Man går onekligen på en nitar..Men det får man väl ta antar jag Glad

En kille jag träffade inledde med att säga att han "inte gillar tjejer som pratar för mycket". Oj, vilka krav liksom
  • Sööderbönan
    Gulletroll skrev 2011-07-15 20:32:54 följande:
    Fast det ser inte jag som nåt "krav" utan det är väl mer än konstaterande.

Sen kan jag ju hålla med honom. Seriöst, vem gillar nåt som pratar för mycket?
    nja, jag tycker det var lite plumpt sagt. jag gillar inte heller personer som pratar för mycket, men jag hade ju knappt öppnat munnen ju Förvånad 

För övrigt var han blond, och inte mörk som på bilderna. Hade minst 40 kg övervikt, men bilder på sig själv för kanske 5 år sen. Så det kanske spelar in i min reaktion på det hela.
  • Sööderbönan
    Anonym skrev 2011-07-15 20:36:02 följande:
    Kanske dum inledning.." gillar inte tjejer som snackar mycket" får man ju munhäfta direkt...
    Ja precis. Men som tur var var han verkligen inget att hänga i julgranen, så den tunghäftan kan jag leva med Flört
  • Sööderbönan
    Anonym skrev 2011-07-15 20:37:42 följande:
    Nej, det var inte så rörigt. Jag undrar varför du tycker att man nödvändigtvis har en dålig självbild för att man inte tycker att man är snygg, (jag menar att man kan inse att man inte ser ut som skönhetsnormen, och ädnå ha en god självbild) och så undrar jag också om du verkligen inte tror att utseendet har någon som helst betydelse.
    Visst finns det "normer" vad som är vacker eller ej men utstrålning är så mycket viktigare.

Jag vet en del "fula" som är oerhört vackra pga just utstrålning och personlighet.

Men på internet har utseende absolut betydelse, det håller jag med om. Jag skulle nog klassas som "snygg" och får extremt mkt svar på HP. Men ofta är det av män som för mig är helt ointressanta. Jag svarade först knappt någon.

Sen pratade jag med en av dessa killar på msn och han berättade att han blev riktigt ledsen när han inte fick ett svar- av NÅGON (en snygg kille verkligen!). Ett mkt ärligt samtal. Han bor inte här så det finns ingen anledning att ljuga, för vi kommer inte träffas. Så nu försöker jag svara de flesta som låter seriösa med ett "tack, men nej tack"
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)