• Anonym (sa)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Päronskrutt skrev 2011-07-13 22:00:08 följande:
    Jag tycker att det verkar lättare att bara hitta en kk...men svårt som fan att hitta nån som vill vara mer seriös ...
    Ja, PRECIS; är ju mkt lättare att hitta en kk, om man nöjde sig med någon/vem/somhelst eller gift.. för att få tag i någon desperat som vill ha sex, är ju inte svårt. Men att hitta en BRA kk, som jag kan tända på, å som verkar vettig och som inte är gift. DET är skitsvårt! Ändå.. inte lyckats med det än, tyvärr.

Annars börjar jag nästan känna att det fasen får duga med en kk. Har ju allt annat i mitt liv, jag känner att jag behöver i stort sett. UTOM sex och närhet så.
  • Anonym (sa)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-13 22:28:35 följande:
    Det beror nog på om man öht vill vara nåt mer än kk. Jag har (haft) en kk. Han vill ff träffas men jag har tröttnat på  tom sex även om själv sexet är jättebra. Det är som att titta på porr. Men jag vill ha kärlek. Så jag kommer med undanflykter om varför jag inte kan träffa honom, skyller på att det är mycket med barnen och så. :)
    Kan berätta hur vi träffades. En rätt rolig historia. Han raggade upp mig på en dejtingsida. Vi pratade i tlfn några gånger sen skulle vi ses. En timme innan avbokar han och säger att nån gammal tant behövde hans hjälp (han är läkare på en vårdcentral i mitt område) Jag hade dock aldrig träffat honom där.
    Sen hörde han av sig några ggr till och jag förstod att han inte var ute efter ett seriöst förhållande och jag avböjde vidare kontakt. Jag tog dock reda på vad han hette.
    Ett halvår senare behövde jag gå till VC med mitt barn. Ringde och bokade tid och hamnade hos honom. Förstod omedelbart vem det var. Så jag klädde upp mig som om jag skulle på en date. Han kände igen mig trots att vi aldrig setts. Jag fick hans mobilnummer (jag var inte hans patient, utan det var min dotter, så här var det grönt för honom) Han ringde mig själv dock redan dagen efter och kom hem till mig redan samma vecka, lagade mat åt oss och sen hade vi helt fantastiskt sex. Då struntade jag helt i att jag ville ha ett seriöst förhållande eftersom det var så spännande. Men nu har jag som sagt tröttnat. Han har dock sagt att jag kan alltid ringa honom om jag behöver läkarhjälp och så. det är schysst!
    Är han SINGEL då? Eller gift/sambo? Menar, varför vill han inte ha något seriöst? Om det är nått sånt som hindrar.. rolig historia annars.
  • Anonym (sa)
    Päronskrutt skrev 2011-07-13 23:24:57 följande:
    Tycker att det är lätt att även hitta en kk som man tänder på, är vettig och som är bra i sängen...men det svpra då är att inte bli kär
    Var hittar du dom då? På någon sajt? Och isf vilken? Och skriver du att du söker kort romans, eller vad?

Jo.. att inte bli kär är kanske svårt.. fast just nu, så vill jag nog mest bara få ha sex med nån vettig. Sen om det skulle börja göra ont,s å skulle jag ta smällen och lämna. Kan inte göra mer ont än det gör, känns det som... var så länge sedan jag hade någon och DET gör ont. Behöver bara "bryta isen" liksom... Skrattande  så att jag blir lugnare. Tror att vara så HÄR desperat är kontraproduktivt när man vill vara öppen för kärleken... tror man blir FÖR desperat, så att man inte utstrålar nått bra. Börjar bli som ett russin ju.. grinig av sex och närhetsbrist.. Skäms
  • Anonym (sa)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-13 23:29:58 följande:
    Det enda "krav" jag har är att jag ska tända på mannen i fråga och det är där det fallerar. FAAAN, det behövs en hel del personlighet, charm och intelligens för att jag ska tända på en man, sedan ska man ha bra och hämningslös sex tycker jag, vilket bygger på att man känner tillit och förtroende för varandra. Här är ytterligare något som är svårt. Men jag har  varit med om det förr, så jag vet att det går. Sedan ska det inte bara vara träfar med sex, det faller lätt väldigt platt. Det måste finnas annat också, som skapar vänskap och tillit i relationen.

Ja, håhåjaja. Hoppas jag får ligga innan jag fyller 41 iaf ;) Och då menar jag  inget sunkigt ONS ;)
    Håller med dig, när jag tänker efter. Är faktiskt hyggligt svårt att hitta någon jag tänder på, särskilt nog för att vilja gå hela vägen liksom. I tanken kan det vara en bra idé, sen i verkligheten.. nja... få män som attraherar mig nog ja, när jag verkligen tänker efter å ärlig mot mig själv. Krävs personlighet delvis...

Så. Nu har jag gjort om min profil på HP; och lagt till bild. Något jag inte använt på några sajter så, förut. Vare sig för sju år sen, när jag träffade xet, eller nu sista gångerna jag försökt. Har haft goda skäl.. men men.. nu lever jag på den farliga sidan istället..   Och så skrev jag "söker kort romans"  ...   *väntar medan inboxen fylls...eller??*

Alltså. Vad gör ni, när ni får mail av någon, som skriver att standarmail han skickar till alla? Jag orkar inte ens svara. Sen hur ytlig får man vara egentligen? OM jag ser en bild på en kille, som gör att jag känner att han inte är min typ alls. Är jag ytlig då som dissar honom med en gång? (kan tillägga att inget av mina ex har varit bildsköna alls, men dom har haft "nått"; och det "nått" såg jag faktiskt på kort redan med exet och har sett det med andra med.. så..)
  • Anonym (sa)

och TS, hur går det för DIG?? *S*

• Anonym (sa)
    Anonym (nybörjare) skrev 2011-07-14 00:03:36 följande:
    Åh, vad jag gillar den här tråden!
    Läser allt ni andra skriver och är tacksam för att ni delar med er av er erfarenhet och era tankar!
    samma HÄR! Den är tråden behövdes!!
  • Anonym (sa)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 00:19:32 följande:
    Jag håller på att läsa boken: "Hemligheten- från ögonkast till varaktig relation"  och ser saker och ting lite annorlunda efter vad jag läst. Ang hur selekrtiv man ska vara: tja, du kanske inte ska vara så utsorterande på en gång. Guldkorn kan ta en stund att hitta.   Kanske är jag själv en sådan som behöver 3-4 dejter innan det ska kklicka till hos mannen i fråga???   Jag tror att man ska vara väldigt öppen om man verkligen vill hitta kärlek.  Se varje man som en möjlighet.

Jag tycker att allt för många verkar så snabbt döma ut andra människor på nätet eller efter en träff och jag tror att det handlar mer om den personens försvar. Att han eller hon egentligen inte vill och vågar binda sig. Det är betydligt lättare att stanna kvar i singelträsket och inbilla sig att man är nöjd med ´sitt liv så som det är, än att  behöva blotta sig och riskera att bli sviken.  Tycker mig se inom internetdejtingvärlden attt många verkar ha gjort detta till sökandet efter en potentiell partner till en livsstil och ingen duger. Personerna letar ständigt vidare.
    nä. Jag har inget intresse alls av att vara kvar i dejtingträsket särskilt länge. Om jag kan slippa. Men om jag skulle dejta med och prata med "alla" som inte verkade vara rena knäppgökar så skulle jag ju ha en heltidssysselsättning. Och den tiden finns ju inte.. så tänkte man måste gå på nått. När man får mail, och börjar mailas, men inte känner nått alls.. vet inte hur man ska göra då.. klart jag skulle vilja ge många en chans, men sen är det det där med tiden...
  • Anonym (sa)
    LivingEasy skrev 2011-07-14 01:03:00 följande:
    Angående det här med att spamma och skriva rätt mezz första (och enda) gången man skriver till er (kvinnnor)

Alltså jag förstår varför män spammar. Har man skrivit 100 brev till tjejer, alla olika, trevliga, lagom långa   o.s.v
    Så är ju bevikelsen ganska stor när 97-98 st av dem förblir obesvarade. MAn får en kik på sin sida, inget mer.
    Så ful är jag inte, att jag inte är värd mer! Så vad gör killen? jo efter sådär 50 brev så låter ju allt samma ändå. 
    Han copy/pastar.

Vad jag menar är att det är jävligt svårt att skriva nått perfekt när man tar kontakt med nån man är intreserad av .
    Är man i en bar är det ju mycke lättare egentligen  , fast ändå samma. Med skillnaden att nickar man och ler och säger hej^^. Får man ett hej tillbaks. Jag tycker ni har nått att lära er där tjejer. för tänk hur många drömkillar som har skrivit till er som ni inte svarat.

Vad är det som behövs? jo ni pratar om att ge det mer än en dejt   . Ni kanske skulle svara lite mer...

Så nu är det eran tur. Vad gör vi killar för fel ? (vi seriösa)   
    Men hur ska vi hinna med??? Att svara på alla mail?? Det är det jag undrar över... måste ju sålla på nått vis. Å då måste jag väl t.ex. kunna låta bli att svara på mail som är kopierade texter. Jag förstår att man blir less å gör en sån sak, men det är ju inte MITT fel att andra tjejer låtit bli att svara.

Igår skrev en kille bara "hej". Det tyckte jag ärligt var lite kul.. svarade å så pågår lite mailväxling nu. DET motsvarar att le mot någon på krogen. Att skriva en kopierad text motsvarar att gå fram på krogen och läsa upp samma text å sen fråga om hon är intresserad. Hon lär ha stirrat på den konstiga människan och vänt sig om innan han läst klart den långa texten.. *skrattar*

Både män OCH kvinnor gör vä förstås en hel massa "fel" i dejtingträsket.. Jag är ny där, så här seriöst, så får se hur jag ska hantera saker.
  • Anonym (sa)
    Anonym (nätopia) skrev 2011-07-14 01:10:03 följande:

Den senaste dejten har jag gjort ett stort avbryt från mitt gamla mönster : Jag har sagt att jag gärna vill träffa honom igen.   Det känns lite läskigt och jag vet inte om det innebär att jag skrämmer honom eller om han blir lugnad av att jag gett klara besked. Han sa flera gånger under dejten (som varade under väldigt många timmar) att han tyckte det var så trevligt.  Han pratade väldigt förtroligt med mig  (vilekt jag har en förmåga att få män att göra) och det finns alltid en risk med det. Han kan känna sig väldigt blottad och avstå fortsatt kontakt bara därför.  Därav  att jag efter har gett så klara besked om att jag vill ses igen. Med det vill jag säga att jag är inte skrämd av hans svagheter (som han blottade) . Jag uppskatttar honom och vill fortsätta kontakten. Men jag har lite på känn att han inte kommer att höra av sig.

Mhääääääääää, vilka försvarsmurar jag har! Ni hör ju!    

Åh, det där känner jag igen! Att jag har en förmåga att prata FÖR förtroligt med män kanske. Jag är sån som person, väldigt rak och gillar ärlighet, å har gjort upp med mitt eget förflutna, så tycker om att prata direkt på, liksom. Kanske inte så smart.. för ibland berättar människor nog mer än dom har tänkt sig, å jag kanske frågar för personliga frågor för tidigt. *skratt*  Se där. Nog ett "fel" jag gör. Fast livet är ju så kort... jag är inte riktigt personen som sitter å prata väder och vind direkt. Det är ju inte roligt ju..

Håller en tumme att han hör av sig igen!
  • Anonym (sa)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 08:27:30 följande:
    Han är singel. Jag skulle aldrig hålla på med en upptagen man!!! Tycker det är oschysst mot kvinnan i förhållandet.
    Han är för självupptagen och jobbar mycket. Funderar på att flytta till Norge. Jag sa på skämt första gången vi träffades, att tänk om du fastnar för mig. Då sa frågade han mig om jag vill ha en man som jobbar 60 tm i veckan. Han är för besatt av sin kropp och sina sexuella förmågor. Nä, han är lite märklig!
    uuu... det lät inte SÅ attraktivt, med en man som är besatt av sin kropp å sina sexuella förmågor. Lät hyggligt avtändande. Förlåt för den oförskämda frågan, visste inte vilken sorts människa du var, men du är uppenbarligen en människa jag gillar.   För jag är inte heller sån som skulle vara med en upptagen människa, skulle kännas skitigt bara rakt av.
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)