Inlägg från: Anonym (nybörjare) |Visa alla inlägg
  • Anonym (nybörjare)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Den här tråden passar mig perfekt!
    Hoppas att jag kan få några råd från er erfarna! 

Har äntligen kommit över mitt ex och är nu på jakt efter en ny man för en seriös relation.
    Men det verkar inte lätt. Känner hur kritisk jag blir när jag sitter och sållar.

Min första date mailade jag med i knappt en vecka innan jag föreslog en fika. Jag blev skraj för att bygga upp för höga förväntningar så jag ville träffa honom så snart som möjligt. Han skrev så himla kul och gulligt så jag hade stora fjärilar flaxade i magen på mig. Visst vi klarade daten utan pinsamma tystnader och han var trevlig men han berättade allt om relationen med sitt ex vilket inte var så inspirerande för mina känslor. Jag misstänker att han hade ljugit om sin längd och så var han mkt snyggare på sin bild än i verkligheten. Vet inte vad jag hade förväntat mig men jag blev besviken på mig själv och fastän han vill träffas igen la jag ner det.

Efter det har jag tagit det lite lugnare, har just nu två killar som jag mailat med i ett par veckor. Vet inte hur jag ska gå vidare, det är rättså kul att få de roliga mailen och gulliga komplimangerna. En av killarna har föreslagit att vi ska ses men eftersom jag är lite mer attraherad av den andre så drar jag lite på det.

Ni som är erfarna på detta, vad gör ni på era första dater?
    Finns det någon bra aktivitet man kan göra som tillåter lite lagom mycket prat men som inte innebär att man sitter och stirrar varandra i ögonen i en timme?

Tacksam för alla tips!          

• Anonym (nybörjare)

Åh, vad jag gillar den här tråden!
    Läser allt ni andra skriver och är tacksam för att ni delar med er av er erfarenhet och era tankar!

• Anonym (nybörjare)

När vi nu är inne på att ha sex med nya dater...

Efter hur lång tid har man normalt sex första gången?

Om man nu vill undvika att situationen där killen som bara vill åt sexet får som han vill och sedan går under jorden, hur länge kan man då "hålla på sig" utan att det blir knepigt?

• Anonym (nybörjare)
    Bye baby Bunting skrev 2011-07-15 20:02:17 följande:
    Av ren nyfikenhet måste jag bara fråga hur många av er har en date i helgen?

Både jag själv och de två jag vill träffa har våra barn i helgen men jag kanske kan få till en date med någon av dem under nästa vecka. Tungan ute
  • Anonym (nybörjare)
    Mamsis skrev 2011-07-17 16:33:00 följande:
    Har ingen lista som så, men ha rksrivit det om längden och att distansförhållande inte är något för mig. Jag var gift i 14 år med en man kortare än jag och kände mig obekväm hela tiden. Vet dock med mig att blir jag kär så blir jag och har på senare tid insett att det handlar om att jg inte vill känna mig 'övelägsen' min man, det är alltså mer en attitydgrej, en kort man med stark självkänsla och gott självförtroende kan jag falla för iaf, men rent estetiskt så tittar jag bara efter långa män.
    Det attraherar mig.
    Jag har också kommit till samma insikt som du!
    Längden är ett sätt att känna den underlägsenhet jag behöver för att balansera andra starka drag i min personlighet. 

Funderade över om det fanns någon gemensam nämnare hos ett tiotal trevliga och för övrigt attraktiva män i min omgivning under årens lopp när jag kom fram till att det hängde just på längden. Alla dessa har varit lika långa eller kortare än mig och jag har aldrig fallit för dem trots att jag tycker att jag borde ha gjort det. 

Så just nu dissar jag alla som är mindre än 10 cm längre än mig eftersom jag trivs bäst i ett par cm klackar. Tyvärr har jag insett att det begränsar utbudet...
  • Anonym (nybörjare)

I kväll somnar jag med ett leende på läpparna efter en första träff med en av mina nätflörtar... 

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-20 00:13:09 följande:
    min har fortfarande inte hört av sig. Har nån annan av er varit med om det, att nån bara försvunnit mitt i ett samtal för att aldrig återkomma? Man blir ju lite konfunderad...
    Knubbis, hur många dagar har det gått sedan senaste kontakten?
    Håller med om att man funderar på om det var något man skrev eller vad som hänt. 
    Kan det vara semestertider som påverkar?

Jag har en nätflört just nu som jag har mailat med i en månad om man ser från första gången.
    Sedan dess har det hänt 3 gånger att han inte har hört av sig på flera dagar.

Första gången efter bara ett par mail blev jag riktigt sur eftersom han var superflörtig och jag bestämde mig för att lägga ner mina tankar på honom.

Efter 5 dar dyker det upp ett mail som är precis lika flörtigt som de tidigare. Vi fortsätter maila och chatta och jag lämnar ut mitt nummer för jag gillar honom skarpt. Men sen blir det plötsligt tyst i 5 dar igen. Aaa, jag blir sur på mig själv och bestämmer mig för att definitivt lägga honom på hyllan. 

Men vad händer då efter 6 dar... jo, ett j-vla gulligt sms. Och sen tyst i 3 dar...
    Jag märker att mina känslor är svalare och svalare men tänker att nu får det hända något annars lägger jag ner på allvar. Skickar ett sms och frågar om han vill ses. Får ett knepigt svar tillbaka som jag tolkar som att han skrattar bort det.
    Så i det här läget har jag lagt ner honom och fokuserar på min andra heta flört.       

Men så igår får jag ett sms från honom om att han vill ses... 
    Har inte svarat honom ännu, jag är ju helt uppe i min tankesnurr kring min andra flört som jag hade en supertrevlig förstadate med i förrgår.

Förslag på hur jag ska göra?
    Jag är väääldigt sugen på att träffa honom men...   
  • Anonym (nybörjare)
    Baginbox skrev 2011-07-20 00:44:31 följande:
    Alltså, jag får erkänna att jag (nej, inte jag som skrev ovan mail) vid ett tillfälle totalgjortbortmig i liknande stil. Jag såg en kvinna som fick mig att fullkomligt mista allt vad konversationsförmåga hette. Man får bara en chans att göra ett första intryck och jag sumpade det å det grövsta. Hon hade en bra presentation, precis i min smak. Bilder med ett alldeles förtrollande utseende utan att för den skull vara fotomodellstereotyp. Ett personligt utseende och för mig fullkomligt breathtaking. Vad skriver man då? Ja, jag vet inte vad jag skrev men jag skrev förmodligen något jag aldrig kommer att delge någon annan och gjorde antagligen mitt sämsta förstaintryck någonsin. Inget vulgärt men så totaldåligt att jag inte någonsin kommer skriva en rad till henne igen. Så kontentan är att även om det kommer ett jävvligt konstigt mail ibland så kan intentionen bakom vara högst seriös, bara det att bilden man gör av den man skriver till och den man desperat försöker ge av sig själv kan ställa till mycket i ivern att få det rätt.
    Åh, vad nyfiken jag blir... 
    Kom igen nu... berätta vad du skrev till henne! Kyss
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (trööööööött!!!) skrev 2011-07-20 16:11:08 följande:
    Så var det avslutat med killen jag dejtar och började tycka om... Han ringde upp idag och var helt ärlig, sa att han inte är redo och blabla. Hade en bra träff i måndags, innan vi somnade sa han att "det är läskigt när man börjar känna saker". Ja tydligen.

Varför gör det så attans ont? Varför blir jag så ledsen att allt bara känns SKIT? Fan i helvete! Allt var INTE perfekt med den här killen, vissa "praktiska" omständigheter alltså. Men nu, när han inte vill ses mer, DÅ ska jag minsann göra honom till den mest perfekta mannen som går i ett par skor. Okej att han är otroligt vacker, suverän i sängen och spännande att vara med, men vad fan. Vi hade inte hunnit någonstans med varandra, jag hade ju inte blivit kär, och jag HATAR mig själv för att jag blir ledsen ändå.

Varför dejtar jag öht? Ska jag sluta med det?     

Deppigt läge. Kram på dig!  
  • Anonym (nybörjare)
    Päronskrutt skrev 2011-07-20 17:40:06 följande:
    That's my point...du sätter reglerna själv
    Det var tur att jag testade honom så tidigt för han var värdelös......
    *gapflabb* 
  • Anonym (nybörjare)

Tydligen bara jag här inne ikväll.
    Är ni andra på date eller?  Tungan ute

• Anonym (nybörjare)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-20 23:16:47 följande:

Jag är också här.

Vad HP är hett! Jag har 3-4 dater till helgen tror jag. Har pratat och smsat och mailat med flera stycken därifrån. Det är ta mig fan ett heltidsjobb! Bara jag inte blandar ihop dem. Måste nog skriva ner lite info om var och en så att jag inte försäger mig. Haha! Har en date på fredag kväll, två på lördag och en eller tom två på söndag. Är barnfri fr-mån. Måste passa på! Haha!

Kul!
    Ska bli spännande att höra hur det går för dig!
    Håller med dig om att det tar tid det här.
    Mamma undrar hur jag mår när jag "sitter ensam utan barn", har inte berättat om mitt heltidsjobb på semestern...   

Jag är inte på HP utan en annan site men något har hänt den senaste veckan, nu bara det kryllar av godingar som vill träffas så jag håller på att boka upp likadant som dig under nästa vecka när jag är barnfri.
    Det gäller verkligen att hålla tungan rätt i mun så jag har begränsat mig till en träff per dag för att inte snurra till det för mig.

• Anonym (nybörjare)
    Päronskrutt skrev 2011-07-21 09:55:57 följande:
    Om han är så här ointresserad nu kommer det inte bli bättre sen.
    Det finns nån orsak till att han inte hör av sig, du behöver inte / ska inte ta reda på orsaken, ha kontakt med killar som är intresserade av dig och som hör av sig.

Tack Päronskrutt, det var precis det jag behövde höra!
    Jag har ju två andra att fokusera på... hi, hi...      
  • Anonym (nybörjare)
    Anonym (detgårskitdåligt) skrev 2011-07-21 22:31:50 följande:
    Är HP bättre för en snart 40-årig småbarnsmamma än MP?

Vilken är MP då?
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)