Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)
Den här tråden passar mig perfekt!
Hoppas att jag kan få några råd från er erfarna! 
Har äntligen kommit över mitt ex och är nu på jakt efter en ny man för en seriös relation.
Men det verkar inte lätt. Känner hur kritisk jag blir när jag sitter och sållar.
Min första date mailade jag med i knappt en vecka innan jag föreslog en fika. Jag blev skraj för att bygga upp för höga förväntningar så jag ville träffa honom så snart som möjligt. Han skrev så himla kul och gulligt så jag hade stora fjärilar flaxade i magen på mig. Visst vi klarade daten utan pinsamma tystnader och han var trevlig men han berättade allt om relationen med sitt ex vilket inte var så inspirerande för mina känslor. Jag misstänker att han hade ljugit om sin längd och så var han mkt snyggare på sin bild än i verkligheten. Vet inte vad jag hade förväntat mig men jag blev besviken på mig själv och fastän han vill träffas igen la jag ner det.
Efter det har jag tagit det lite lugnare, har just nu två killar som jag mailat med i ett par veckor. Vet inte hur jag ska gå vidare, det är rättså kul att få de roliga mailen och gulliga komplimangerna. En av killarna har föreslagit att vi ska ses men eftersom jag är lite mer attraherad av den andre så drar jag lite på det.
Ni som är erfarna på detta, vad gör ni på era första dater? 
Finns det någon bra aktivitet man kan göra som tillåter lite lagom mycket prat men som inte innebär att man sitter och stirrar varandra i ögonen i en timme?
Tacksam för alla tips!