• Baginbox

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Har hängt på HP och E-kontakt i mer än ett halvår. Inte en dejt. Några trevliga kvinnor har jag iofs haft en del mailbytande med men inga dejtobjekt. Själv är man tydligen inget dejtobjekt heller. Vetefasen om eller vad man gör fel, eller hänger allt på att man har rätt utseende? Nu har jag slutat att bry mig men det var lite jobbigt i början då man skickade en bild och sedan inte ett ljud mer. Det är rätt trist attityd, särskilt på E-kontakt där många är rätt arroganta. Märkligt för flera känner man igen på HP och där är tonen annorlunda.

• Baginbox
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-14 11:29:29 följande:
    Baginbox skrev 2011-07-14 10:59:25 följande:
    Har hängt på HP och E-kontakt i mer än ett halvår. Inte en dejt. Några trevliga kvinnor har jag iofs haft en del mailbytande med men inga dejtobjekt. Själv är man tydligen inget dejtobjekt heller. Vetefasen om eller vad man gör fel, eller hänger allt på att man har rätt utseende? Nu har jag slutat att bry mig men det var lite jobbigt i början då man skickade en bild och sedan inte ett ljud mer. Det är rätt trist attityd, särskilt på E-kontakt där många är rätt arroganta. Märkligt för flera känner man igen på HP och där är tonen annorlunda.
    Det låter tråkigt! Har du inga bilder på dig i din profil? Såna killar går bort för mig på en gång eftersom jag då börjar misstänka att de inte är singlar. Man är ju där av en anledning, speciellt om det är en betalande site. Har du då föreslagit en date? Var bor du?
    Jag skickar nyckel till albumet direkt när jag tar kontakt. Vill av olika skäl inte skylta med min nuna i profilen. De få kontakter som haft potential har det aldrig kommit så långt ens som till försök till en dejt. Antagligen jag som har helt fel approach, har aldrig varit singel tidigare så man är helt grön på området. Bor i västra götaland.

En del är faktiskt så raka att när de ser bilden, direkt och artigt talar om att man inte är rätt typ och så är det ju ibland. Den ärligheten uppskattas, sån är jag själv också. Bra att ta det direkt så behöver man inte ägna tid och tankar på det mer.
  • Baginbox

Man undrar lite, så här när vi nu talar lite om ämnet lite från sidan, vad i en profil får er att ta kontakt? Vilken typ av kontakt (flirt, mail) är såpass intressant att ni faktiskt svarar? Vad står det i det första mailet som gör att ni svarar med intresse?

• Baginbox

Jag svarar alltid om någon läst pres och kommenterar eller frågar, annars också iofs :) Jag tror ju att andra gör likadant men ett personligt mail som precis visar att man faktiskt läst och blivit intresserad verkar ha mindre chans att få svar. Eller så är det utseendet som gör att det inte kommer något svar. Eller så drunknar ens mail i mängden..

• Baginbox
    Anonym (Sisyfos) skrev 2011-07-15 19:03:50 följande:
    Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.
    Bättre att vara singel som singel definitivt.  Ensam i ett förhållande suger.

Sen är den här sajten inte alldeles tokig att ha som lite dejtingsida heller. Här finns en hel drös singlar och här får man en annan bild genom att man faktiskt blottar sina tankar och sig själv på ett annat sätt än på en dejtingsida. Det folk skriver här säger rätt mycket mer än flosklerna på dejtingsajterna.
  • Baginbox
    Gulletroll skrev 2011-07-15 21:58:25 följande:
    Hur kommer det sig tror ni - att killen nästan alltid jagar efter sex, och att tjejen vill ha nåt mera seriöst?? Ge mig gärna era analyser på det
    Jag önskar jag hade ett svar på det. Jag lider kite av sviterna av syndromet. Vi är antagligen några som vill ha en seriös relation först och främst men dissas just pga alla kåta småglin.
  • Baginbox

Ja det är minsann inte lätt. Skriver man "normalt" och konverserar ungefär som man skulle träffats på en middag så är man inte tillräckligt intresserad. Är man lite mer "på" så går man bort för det.

Något som iofs fungerar bra är att skriva lite roligt, halvgalet med mycket humor. Lite oväntade frågor kan slå helfel men kan också väcka intresset. Läs om vilka intressen h*n har och ställ frågor om dem. Generellt kan man säga fråga mer än du berättar om dig själv.

Den egna inställningen är också viktig. Skriver man på ett sätt som att "äh, det blir ändå inget" så lyser det igenom och det blir helt ointressant.

Men sen är människor helt olika och det som funkar hos en går helbort hos nästa så håll ungefär samma linje hela tiden. Dvs att vara sig själv är alltid lättast och det är ju den personen som det funkar hos som man letar efter.

• Baginbox
    Anonym (knubbis) skrev 2011-07-17 10:48:41 följande:
    sorry, era mail är inget mot det här :P

"vet inte vad du tycker ..men eh...läste om en tjej här påsidan som tyckte att det är så härligt och springa i mjukisbyxor här hemma ..och så PING..fick jag en ide där...om att...vad härligt det skulle va om man var två i sådana där mjukisbyxor....kanske...i byxor av nåt strechigt material då...ja kanske rent av strumpbyxor kanske eller av nåt gummi/plast...tycker du det här låter som en galet långt gången tanke/inspiration efter att ha läst att nån tjej gillar att gå runt i mjukisbyxor hemma....hmm...vet inte varför jag började tänka såhär nu..hmm"

Han har skickat det två gånger dessutom...
    Wow, nu känner jag mig helt normal :) Skönt att det alltid finns någon som är värre än man själv :)
  • Baginbox
    Päronskrutt skrev 2011-07-17 15:38:51 följande:
    Nu kom jag ju ihåg en rolig chatt jag har haft.......
    En 18-20 årig kille som mailade mig...
    Jag svarade lite snällt nåt : " Tack men,nej tack du är väldigt söt men lite väl ung" (jag är 39
    Han svarade nåt som : "Vad spelar åldern för roll"
    "För mig gör det det och du är väldigt ung"
    Han fortsätter vara på..... då skriver jag : "När du föddes så flyttade du hemifrån"
    Inte enns den piken fattade han.......hahahahaah

Vad är det med 18-23 åringar och 40 åriga kärringar ????
    Porrskadade ungar som sett för mycket milf-filmer.... Sen fick man ju lära sig i skolan att kvinnans sexuella peak är runt 40 och killars runt 20-25 så kanske nån lektion fastnat i huvudet på dem. :)
  • Baginbox

Nu kastas det mycket på killar här tycker jag. Visade nyss mitt album för en kvinna som upprepade gånger varit inne på min profil, utan att skriva något. Då kom bara en kommentar, ska inte ange den ordagrant, om att jag nog gjorde mig bäst i mörker. Tur man inte tar åt sig men lite finess och hövlighet tycker jag man kan visa även om man inte faller i smaken. Jag undvek att meddela mina synpunkter på den kommentaren, men det var svårt att låta bli. Damerna är inte några änglar heller precis.

Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)