Inlägg från: Anonym (Sisyfos) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Sisyfos)

Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)

Som nybliven singelkille testade jag svenska dejtingsajter, men fick inte ut något av det.

En sajt hade någon sorts bugg i mina inställningar så bara äldre norska kvinnor hörde av sig. Mette-Marit i Stavanger i all ära, men det var kanske inte vad jag letade efter.

Sedan provade jag på en annan sajt men resultatet var lika klent. Kvinnor i min egen ålder (40+) verkade helt inne i sin nya roll som milfar och jagade bortamatcher med 30-åringar, medan jag själv fick brev från dyslektiska fembarnsmammor i Dalarna som bara ville åka finlandsbåt och dricka sugrörsdrinkar de läst om i Aftonbladet.

Finns det ingenstans, tänkte jag, där välutbildade vackra kvinnor vill umgås med en kille som jag? Kvinnor som är omgivna av egoistiska självgoda macho-män? Jo faktiskt, visade det sig. I andra länder.

De kvinnorna jag chattar med nu är överjordiskt vackra. De har minst en masterutbildning bakom sig och de är framgångsrika i affärslivet. De talar bra engelska även om deras modersmål är spanska eller franska.

Min poäng är att om inte rätt person finns i ens närhet så lönar det sig att leta någon annanstans.

• Anonym (Sisyfos)

Sant att det finns många scammare utomlands.

Tricket är att börja prata om saker som bara intresserar tjejer.

Jag brukar fråga om vad hon tror om Jimmy Choo i höst.

Blir svaret: I vilket lag spelar han, då brukar jag tacka för mig.

• Anonym (Sisyfos)

Ytterst få scammare är modeintresserade, eller har en högre utbildning.

Jag är inte särskilt intresserad av mode, men om flickvännen vill åka till London och handla skor så kan jag hänga med som moraliskt stöd. Sedan måste jag erkänna att inget piggar upp i höstrusket som att se partnern i ett par nya fuck-me-boots från Louboutin.

• Anonym (Sisyfos)
    Anonym (Dejting) skrev 2011-07-15 14:49:53 följande:
    Hur klär du dig själv då för att pigga upp henne?
    Bra fråga. Om jag träffar någon så ska jag fråga henne. Är inte säker på att en t-shirt med Rolling Stones-tryck från Dressman är vad hon uppskattar.
  • Anonym (Sisyfos)
    Anonym skrev 2011-07-15 15:23:16 följande:
    Och jag tycker det är jättecharmigt m killar som inte bryr sig om mode. De ska vara hela och rena, såklart;) Men modeslaven vill jag vara sj:)
    Om du vill knö in ett par pjuck för fem papp i hushållskassan så underlättar det nog om killen förstår skillnaden mellan riktiga skor och saker man bara har på fötterna:)
  • Anonym (Sisyfos)

Å andra sidan kan man undra över varför så många singlar vill hitta en partner? Hela den här sajten är full av människor som klagar över sina partners, manliga som kvinnliga. Det kanske rentav är bättre att vara singel? I alla fall mer lugn och ro.

• Anonym (Sisyfos)
    Vent b skrev 2011-07-26 19:28:14 följande:
    Så här ser jag ut, trevlig att titta på och ändå så finner man ingen HUA

Strong gjort att du vågar visa dig med bild och allt i det här forumet. Respect!
Svar på tråden Så trött på dejting-träsket (här kan vi ösa lite skit på nätdejting)